Salvador Skrevet 6. mars 2014 #1 Del Skrevet 6. mars 2014 Jeg prøver å komme inn i en god rutine nå før jobbstart og barnehagestart, men klarer ikke å finne ut hva som er normalt å gi til de ulike måltidene... Når er det tid for mat, og når er det tid for mellommåltid, og hva skal jeg gi til de ulike måltidene og hvor mye...? Jeg ammer utenom måltidene, altså hver gang før han skal sove. Gir grøt morgen og kveld, og det er egentlig den eneste rutinen, resten tar jeg dag for dag, men vil nå ha en bedre rutine så det blir lettere for barnepasser når jeg skal jobbe, og så innbiller jeg meg at det også letter hverdagen når han starter i barnehage. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Del Skrevet 6. mars 2014 Minstemann her er snart 9 mnd. Dagen starter med grøt. Deretter får han brødskive/frukt etter første soving ca kl 12. Middag ca kl 14.30, mellommåltid ca kl 16. Da får han frukt/yoghurt eller begge deler most/blandet i hverandre, og grøt før leggetid. Anonymous poster hash: 59d15...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 6. mars 2014 Han sover til ganske så faste tider, prøver å forskyve det, men han er så utrolig sliten da, så da blir han bare lei seg. Gir grøt kl 6.00, så sover han fra 7.30 til 9.30, og da blir det veldig lenge å vente til kl 12.00 som jeg ser for meg er brødmåltid. I dag spiste han banan, fruktmos og litt brød kl 10.30, og sovnet helt ustlitt kl 12.15. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 6. mars 2014 Minstemann her er snart 9 mnd. Dagen starter med grøt. Deretter får han brødskive/frukt etter første soving ca kl 12. Middag ca kl 14.30, mellommåltid ca kl 16. Da får han frukt/yoghurt eller begge deler most/blandet i hverandre, og grøt før leggetid. Anonymous poster hash: 59d15...51b Når starter dagen? og når legger han seg for natten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BKH Skrevet 6. mars 2014 #5 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) Mi jente er snart 10 mnd. Sånn er hennes dag sånn ca. Ca. 6.30: Ca. 170 ml mme i senga, av og til står vi opp, av og til sover hun videre til ca. 07.30. Ca. 07.30 Skive med f. eks skinkeost og vann, evt. litt frukt. Ca. 09.00: Hvil, da får hun 100-120 ml mme. Ca. 10.30: En porsjon grøt eller 1-2 skiver og vann. Ca. 13:30: Et middagsglass og vann. Ca. 14:00: Hvil, da får hun 100-120 ml mme. Ca. 17.30: En porsjon grøt og vann Ca. 18:30: 100-150 ml mme i senga. Da sover hun rundt til ca. 06.30 uten mat. Hun får ofte frukt mellom alle måltider. Hun får også som regel smake på litt av det som vi har til middag mellom hennes middag og kvelds. Hun spiser også kavring og babyostepop. Endret 6. mars 2014 av BKH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 6. mars 2014 BKH: Tusen takk for svar Har også tenkt på dette med brød til frokost, det er jo ikke noe som sier at man MÅ ha grøt til frokost, men jeg har hengt meg litt opp i den rutinen. Kanskje greit å variere litt Hvor mye frukt gir du til mellommåltid? Synes det virker så lite med en pære eller en banan, eller en sånn boks med fruktmos... redd at han ikke skal bli mett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BKH Skrevet 6. mars 2014 #7 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) Jeg ser at hun spiser bedre hvis hun får brød tidlig på morgenen, og får grøt til lunsj Gir vel egentlig frukt til hun ikke vil ha mer, bruker stort sett smoothie poser eller fruktbeger Av og til spiser hun hele posen og av og til halve. Det er vel meningen at det skal være litt påfyll, ikke mette som et helt måltid, tenker jeg hvertfall Endret 6. mars 2014 av BKH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #8 Del Skrevet 6. mars 2014 Gir vel egentlig til hun ikke vil ha mer Av og til spiser hun hele posen og av og til halve. Det er vel meningen at det skal være litt påfyll, ikke Mette som et helt måltid, tenker jeg hvertfall ja, du har nok rett i det, har bare hatt så mye press om vekten hans fra helsestasjonen helt siden han ble født,så det henger igjen fortsatt at jeg er redd for å ikke gi han nok mat.... Får bare senke skuldrene og ikke overtenke alt! Takk enda en gang for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Del Skrevet 6. mars 2014 Minstemann her er snart 9 mnd. Dagen starter med grøt. Deretter får han brødskive/frukt etter første soving ca kl 12. Middag ca kl 14.30, mellommåltid ca kl 16. Da får han frukt/yoghurt eller begge deler most/blandet i hverandre, og grøt før leggetid. Anonymous poster hash: 59d15...51b Når starter dagen? og når legger han seg for natten? Dagen starter stort sett kl 8, men han spiser sjelden før 8.45. Legger seg kl 19 Anonymous poster hash: 59d15...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rene82 Skrevet 6. mars 2014 #10 Del Skrevet 6. mars 2014 10 mnd Her er det slit med mat, vil ikke ha brød el grøt om dagen. Så i dag ble det velling til frokost kl 7.30, et par skjeer grøt og fruktglass til lunsj 10.30, halvt middagsglass og litt fra fruktglass til middag 14, maispinne når vi spiste middag 16.45, halv porsjon grøt til kvelds 17.15 og velling før natta 18.45..prøver ut velling for å se om hun sover bedre på natta. Våkner et par fire ganger..mat en gang. Får ikke til mellom vi, når skal vi få tid til det? Sover fra 8.30-10.30...så igjen 14.30-16, innimellom en liten dupp mellom de to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BKH Skrevet 6. mars 2014 #11 Del Skrevet 6. mars 2014 Vi hadde også det, jenta vår var litt prematur, så hadde noe lav fødselsvekt 😳 Dette har hun heldigvis tatt igjen og er nå ei stor jente på vel 9,5 kg 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #12 Del Skrevet 6. mars 2014 Jeg prøver å komme inn i en god rutine nå før jobbstart og barnehagestart, men klarer ikke å finne ut hva som er normalt å gi til de ulike måltidene... Når er det tid for mat, og når er det tid for mellommåltid, og hva skal jeg gi til de ulike måltidene og hvor mye...? Jeg ammer utenom måltidene, altså hver gang før han skal sove. Gir grøt morgen og kveld, og det er egentlig den eneste rutinen, resten tar jeg dag for dag, men vil nå ha en bedre rutine så det blir lettere for barnepasser når jeg skal jobbe, og så innbiller jeg meg at det også letter hverdagen når han starter i barnehage. Noen som kan hjelpe meg? Jeg syntes det virket som veldig lite mat? Og litt rart å ikke ha disse rutinene på plass når barnet er 10 mnd... Min er 8 og rutinene har vært der lenge alt. 4 måltider her, pluss pupp etter hvert av dem. Og ett nattmåltid med pupp. Pluss smaksprøver innimellom når andre spiser. Anonymous poster hash: 06485...b71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #13 Del Skrevet 6. mars 2014 10 mnd Her er det slit med mat, vil ikke ha brød el grøt om dagen. Så i dag ble det velling til frokost kl 7.30, et par skjeer grøt og fruktglass til lunsj 10.30, halvt middagsglass og litt fra fruktglass til middag 14, maispinne når vi spiste middag 16.45, halv porsjon grøt til kvelds 17.15 og velling før natta 18.45..prøver ut velling for å se om hun sover bedre på natta. Våkner et par fire ganger..mat en gang. Får ikke til mellom vi, når skal vi få tid til det? Sover fra 8.30-10.30...så igjen 14.30-16, innimellom en liten dupp mellom de to. er litt likt her, varierer veldig i mengden han spiser. I dag spiste han en halv porsjon grøt til frokost kl 6.00, en halv brødskive pluss litt frukt kl 10.30, halvt middagsglass kl 14.30, noen skjeer fruktmos kl 15.30 og en halv porsjon grøt kl 17.00. Ammer før hver soving og 1-2 ganger på natten. Synes selv det virker lite, men han er da veldig aktiv og glad, så prøver å ikke tenke for mye på det og heller gi det han vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #14 Del Skrevet 6. mars 2014 Vi hadde også det, jenta vår var litt prematur, så hadde noe lav fødselsvekt Dette har hun heldigvis tatt igjen og er nå ei stor jente på vel 9,5 kg Så herlig! Det tar på psykisk å hele tiden få høre at vi må gi mer mat, vi prøver så godt vi kan! Siste måling veide han 6,5kg, det er 2mnd siden nå, så håper vi at det er litt høyere tall nå da! Har hele tiden ligget langt under nederste linjen, og har fulgt sin egen kurve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #15 Del Skrevet 6. mars 2014 Jeg prøver å komme inn i en god rutine nå før jobbstart og barnehagestart, men klarer ikke å finne ut hva som er normalt å gi til de ulike måltidene... Når er det tid for mat, og når er det tid for mellommåltid, og hva skal jeg gi til de ulike måltidene og hvor mye...? Jeg ammer utenom måltidene, altså hver gang før han skal sove. Gir grøt morgen og kveld, og det er egentlig den eneste rutinen, resten tar jeg dag for dag, men vil nå ha en bedre rutine så det blir lettere for barnepasser når jeg skal jobbe, og så innbiller jeg meg at det også letter hverdagen når han starter i barnehage. Noen som kan hjelpe meg? Jeg syntes det virket som veldig lite mat? Og litt rart å ikke ha disse rutinene på plass når barnet er 10 mnd... Min er 8 og rutinene har vært der lenge alt. 4 måltider her, pluss pupp etter hvert av dem. Og ett nattmåltid med pupp. Pluss smaksprøver innimellom når andre spiser. Anonymous poster hash: 06485...b71 Har litt flere måltider om dagen enn det jeg har skrevet her, da. Satser på 4 måltider om dagen, men det varierer veldig fra dag til dag om vi får til 4 eller bare 3, det kommer an på hvordan han har sovet på natten og hvor lenge han sover om gangen på dagen. Passer på at det ikke går for lenge mellom hvert måltid, jeg har bare vært så usikker på hva som er lite og hva som er passe mengde mat, siden jeg føler at han får i seg veldig lite til hvert måltid.... Jeg er enig at det er litt sent å ikke ha fastsatte rutiner enda, men vi har slitt en del med mat, og prøver å ikke presse han for mye til å spise, vil ikke at han skal synes det er negativt å spise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå