Gå til innhold

Hva er dette? Det gjør så innmari vondt!

Anbefalte innlegg

Jeg er i dag i uke 36 (35+2). Hver dag, flere ganger i døgnet går jeg noen voldsomme stikk i livmorhalsen/tappen(?) det kjenns ut som strøm, og de kommer sånn plutselig. Igår kveld satt jeg i sofaen og kikket på tv, og hadde ipaden på fanget, så fikk jeg ett sånt voldsomt stikk, så jeg skvatt til å mistet ipaden ut av hendene. Klarer ikke å sitte, men må legge meg ned på siden. Det er så vondt, at jeg kan ikke beskrive følelsen. Jeg har født før, for 5år siden, men kan ikke huske at jeg hadde det sånn?

Noen som vet hva dette kan være?

Andre ting som også plutselig har dukket opp er: do turer hver natt, vondt i korsryggen, sover dårlig hver natt, våkner hver gang jeg snur meg og konstant sulten. Dette er noe av det som har forandret seg siden fredagen,

Anonymous poster hash: 94c00...931

Fortsetter under...

OK :) kommer det vanligvis lenge før fødsel, eller betyr det at fødsel er rett rundt hjørnet? Sliter så med vonde kynnere, er så ille at jeg nesten ikke fungerer i hverdagen om dagen.

Annonse

OK :) kommer det vanligvis lenge før fødsel, eller betyr det at fødsel er rett rundt hjørnet? Sliter så med vonde kynnere, er så ille at jeg nesten ikke fungerer i hverdagen om dagen.

Jeg har hatt det siden uke 34, er i uke 39 nå..

Anonymous poster hash: 075de...eff

Hei, Kjenner igjen akkurat det du beskriver. Har kjent disse "stikkene" i ca 1- 2 uker nå, og er helt ubeskrivelig vondt. Kjennes ut som noen stikker en kniv (eller strikkepinne) opp i vaginaen ;) så brer smerten seg litt utover nederste delen av magen (over blæra liksom).,  hos meg varer det heldigvis ikke så lenge, er ikke mange sekundene. Merker også at det kommer mye oftere når jeg er aktiv, oppe og går, men sjeldent jeg kjenner det når jeg sitter i ro..

Ca 1 mnd igjen til termin, er i uke 37 nå.

Har også hatt mye kynnere gjennom svangerskapet (dette er mitt tredje) men det oppleves helt anderledes.

har ikke hatt disse "stikkene" i noen av de tidligere svangerskapene, så ble litt urolig i starten, men så har jeg en tendens til å ta det meste med ro, så har slått meg til ro med at det er modning, eller nerver i som kommer i klem eller bare et tegn på at jeg kan ta det litt ekstra med ro ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...