Gå til innhold

Hvilken størrelse i klær bruker deres 6 åringer ( primært gutter)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler guttungen vokste over natta til den dagen han ble 6 år. Plutselig ble omtrent alt i str 116 for lite og han måtte opp i str 122.

Så det har vært litt handling de siste to dagene.

Ser i noen av klærne i str 122 at det står 6 - 7 år, mens i noen klær står det kun 7 år. Men trodde virkelig at str 122 gikk på høyde på barnet? Og guttungen er ca 122 cm.

Eller er det jeg som er på bærtur med hva jeg trodde ang. størrelse?

For ser jo at str 122 er litt stort, men 116 er kort på armene/ beina i enkelte klær. Noe i 116 kan han fremdeles bruke, spesielt Cubus bukser, har inntrykk av at disse er litt store i størrelsen.........?

Fortsetter under...

Skrevet

Har en på 5.5 år. Bruker 122/128. Lang gutt.

Anonymous poster hash: 43339...c3d

Skrevet

Mest 116, men noe 122.

Er liten og tynn. Gutt 6 år.

Skrevet

128 og 134. Noe 140 også.

Anonymous poster hash: a8bd4...878
Skrevet

128

Skrevet

Men spiller det noen rolle hvilken alder det står i klærne da? Det viktige er vel at klærne passer? Barn har jo ulik fasong. Dessuten varierer klærne i størrelsen avhengig av merke.

Anonymous poster hash: 1cba4...5c4

Annonse

Skrevet

Jeg bruker 122, men han er litt kort for alderen. Men jeg skjønner heller ikke helt problemet her, man bruker jo den størrelsen som passer... Jenta mi på fem år er veldig lang for alderen, så jeg kan kjøpe klær til henne i strl 8 år 

Skrevet

Gutten min som blir seks år om 4 måneder bruker str 110/116.

Skrevet

Det er centimeterstørrelsen som teller i klærne. Altså 122 er mer riktig enn å tenke 7 år.

Har ei jente på 7 som bruker 140, det er jo 10 år. Det er helt vanlig å bruke større klær enn alderen tilsier.

Anonymous poster hash: 704a3...c67

Skrevet

jente 134/140

hun er lang og tynn. det er ikke alle klær som passer like bra, men wow og litle pieces funker

Anonymous poster hash: 7fd81...ed1
Skrevet

Har en jente som akkurat er fylt 7, hun bruker str 134/140, hun er lang for alderen og med bred benbygning..

Anonymous poster hash: 0d085...2b5
Skrevet

Men spiller det noen rolle hvilken alder det står i klærne da? Det viktige er vel at klærne passer? Barn har jo ulik fasong. Dessuten varierer klærne i størrelsen avhengig av merke.

Anonymous poster hash: 1cba4...5c4

Det var bare et spørsmål fra en litt uvitende mamma. For meg spiller det ingen rolle hva som står i klærne, men ville bare vite om jeg trodde rett med henblikk på størrelse, eller om jeg tok feil. Har også skjønt at klær varierer i størrelse og fasong, det samme gjelder jo for klær til voksne.

Det var bare et, i mine øyne, uskyldig spørsmål om jeg hadde rett eller tok feil i mine antagelser.

Skrevet

Det er centimeterstørrelsen som teller i klærne. Altså 122 er mer riktig enn å tenke 7 år.

Har ei jente på 7 som bruker 140, det er jo 10 år. Det er helt vanlig å bruke større klær enn alderen tilsier.

Anonymous poster hash: 704a3...c67

Takk for svar på det jeg spurte om. Da var jeg ikke helt på bærtur.

Annonse

Skrevet

Jeg bruker 122, men han er litt kort for alderen. Men jeg skjønner heller ikke helt problemet her, man bruker jo den størrelsen som passer... Jenta mi på fem år er veldig lang for alderen, så jeg kan kjøpe klær til henne i strl 8 år 

Jeg har vel heller ikke fremstilt det som et problem? Det var i alle fall ikke ment som noe problem, bare et spørsmål om jeg hadde forstått merkingen av klær riktig.

Skrevet

Nå blir min gutt 7 år om noen få måneder, men jeg opplevde akkurat det samme som deg. Plutselig var alt i 116 for smått og vi måtte opp i str 122. Nå er plutselig 122 begynt å bli litt knapt og vi må nok opp i str 128.

Gutten vår er så vidt over gjennomsnittet høy, men ganske tynn.

Anonymous poster hash: efaa9...161
Skrevet

min gutt er 7 år og bruker mest 128 cm,noe som egentlig er 8 årsstørrelse. Drit i aldersstørrelser og kjøpt det som passer gutten din.det er ikke SÅ stor forskjell på noen størrelser,så derfor kjøper jeg none ganger den største str sånn at han ikke vokser ut av det så fort.

Anonymous poster hash: 75dd5...662
Skrevet

at feks 116 er str 6 år, betyr vell bare at en gjennomsnittlig 6 åring er ca. 116cm.. barn vokser somregel litt i "rykk og napp". jeg har en gutt på fem år som har brukt 104 kjempelenge og pluttselig var han på 116!! nestne så vi hopppa over 110.. så de kan jo vokse fort en periode, så stopper det opp litt, også vokser de igjen osv. :)

Anonymous poster hash: 476ed...6d2
Skrevet

Har en lang tynn jente på 6.5 år hun bruker 122-128 i klær.

Skrevet

Gutten min på 5 og et halvt år bruker 122/128. 122 har han brukt lenge nå og må kjøpe 128 nå.

Skrevet

Jente - snart 6 år - kjøper aldri mindre enn 128 nå. Er slank, men langlemmet.

Anonymous poster hash: fcf0c...b46
Skrevet

Lillebror er 6 år og bruker 122, 128 og har begynt å kjøpe i 134 siden masse i 122 begynner å bli lite.

Skrevet

Begge guttene mine brukte 134 når de var 6 år (lange stilker...) Den ene jenta mi som er 6 år nå bruker 128.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...