Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor ikke forteller det før 12 uker? Man kan jo forteller det til familie og gode venner, trenger jo ikke annonsere det på facebook. Om man skulle være så uheldig å miste så er det vel like greit at venner og familie vet det, så får man litt støtte og trøst og forståelse for hvorfor livet muligens er litt tungt på den tiden.

Jeg har aldri skjønt hvorfor man må vente til uke 12, skulle tro det var tabu å miste. Dessverre er det veldig mange som mister, og det er faktisk helt naturlig, det kan skje alle...

Anonymous poster hash: fa818...b3f

Jeg har betrodd meg til en venninne som også er gravid, alle andre venter vi med til etter UL i neste uke. (Passerer 12 uker neste fredag.) Hadde vel egentlig tenkt å fortelle det til foreldrene våre litt tidligere, men vi treffes ikke så ofte, så det har liksom ikke passet, og nå som UL nærmer seg kan vi like gjerne vente, så kan de få bilde. :)

Jeg for min del har ikke lyst til å fortelle det til familien så tidlig fordi de ville ta det så tungt om det gikk galt, og nettopp fordi det er såpass vanlig å miste tidlig synes jeg ikke de trenger å bli dratt inn i unødvendig sorg, hvis dere skjønner ...

Men ja, jeg synes også tiden har gått utroooolig sakte, den stakkars lille uken som gjenstår før UL virker som et år. :ler: Sjekker magen i speilet hver eneste dag, og er superglad over at det endelig har kommet en bitteliten bulk, hehe.

Det er faktisk ikke så vanlig å miste som man får inntrykk av her inne. Må bare si det, siden så mange bekymrer seg:-) Mange aborter skyldes enten at det her vært innsetning, eller andre fysiske problemer som gjør at man mister flere ganger. De vanlig SA skjer ofte før mensdato. Selvfølgelig skjer det aborter, men her på BIM virker det som det skjer hele tiden. Lykke til jenter. Hilsen lege Helga

Anonymous poster hash: a18f1...c8e

Annonse

Enig med deg, lllyheart. Er du 5 uker på vei? :) Jeg er 5 uker i dag!
foreldrene mine får vite det i påsken, da er vi 11+3, mens samboers får vite når vi er 13+3 (da er det bursdag, så det blir en fin bursdagsgave) :)

vi hadde BO før jul, og har ikke lyst til å dele det med andre om det skjer igjen.

Alle mine beste venninner vet det og foreldrene mine. Alle unntatt foreldrene til samboeren min, som ikke vil at de skal vite det før uke 12. Jeg syns det er greit at de vet det, for føler jeg trenger all den støtten jeg kan få. Jeg er 9 uker på vei, men de har visst det fra ca uke 5. 

Ser ingen grunn til at folk ikke skal vite det før. Det er naturens gang om ting går galt eller ikke, og det har man ingen kontroll over, og i mellomtiden kan man få støtte. 

Enig med deg, lllyheart. Er du 5 uker på vei? :) Jeg er 5 uker i dag!

foreldrene mine får vite det i påsken, da er vi 11+3, mens samboers får vite når vi er 13+3 (da er det bursdag, så det blir en fin bursdagsgave) :)

vi hadde BO før jul, og har ikke lyst til å dele det med andre om det skjer igjen.

Er 5+1 i dag <3 Ååå, så koselig, må være beste bursdagsgaven en kan få :-) Å tenk, om bare få, få mnd får vi små nurk å vise frem <3

Er 5+1 i dag <3 Ååå, så koselig, må være beste bursdagsgaven en kan få :-) Å tenk, om bare få, få mnd får vi små nurk å vise frem <3

Håper det :) Veldig spent på Ulen om en månedstid.

Oy så heldig du er som får komme så tidlig :) Da får du nok se en sprell levende babyspire <3 Håper på tidlig ultralyd jeg også :)

Oy så heldig du er som får komme så tidlig :) Da får du nok se en sprell levende babyspire <3 Håper på tidlig ultralyd jeg også :)

Ja, når man har møtt tom fostersekk tidligere, vil vi bare forsikre oss om at det ikke skjer igjen, derfor skal vi så tidlig. Jeg har ingen symptomer enda heller, så det bekymrer oss også. Håper vi får høre noen hjerteslag  :hjertesmil: Selv om det er veeeeldig lenge å vente fire uker..  

Annonse

Det er faktisk ikke så vanlig å miste som man får inntrykk av her inne. Må bare si det, siden så mange bekymrer seg:-) Mange aborter skyldes enten at det her vært innsetning, eller andre fysiske problemer som gjør at man mister flere ganger. De vanlig SA skjer ofte før mensdato. Selvfølgelig skjer det aborter, men her på BIM virker det som det skjer hele tiden. Lykke til jenter. Hilsen lege Helga

Dette er jo helt feil.

Det er svært vanlig å spontanabortere, især før uke 8. Etter det er det litt mere uvanlig. Et raskt google-søk kan fortelle deg det samme.

Anonymous poster hash: c873e...972

Dette er jo helt feil.

Det er svært vanlig å spontanabortere, især før uke 8. Etter det er det litt mere uvanlig. Et raskt google-søk kan fortelle deg det samme.

..... Tror mer på legen enn Google jeg for min del ;)

Anonymous poster hash: 5545f...edc

Ja, når man har møtt tom fostersekk tidligere, vil vi bare forsikre oss om at det ikke skjer igjen, derfor skal vi så tidlig. Jeg har ingen symptomer enda heller, så det bekymrer oss også. Håper vi får høre noen hjerteslag  :hjertesmil: Selv om det er veeeeldig lenge å vente fire uker..  

Krysser alt jeg har for at vi følger hverandre gjennom de neste åtte mnd :-) Mine symptomer kommer og går de :P

Dette er jo helt feil.

..... Tror mer på legen enn Google jeg for min del ;)

Her handler det ikke om å tro eller ikke tro, det finnes håndfaste tall. Lege Helga mener kanskje at 15-20 ikke er all verdens risiko, det kommer jo an på hvordan en definerer "vanlig". 

Etter at graviditeten er fastslått (pos. test) er sjansen for å miste ca. 15-20 prosent (økende for kvinner som er eldre, særlig over 35 år). I perioden fra befruktning frem til forventet mens er det hele 50 prosent av de befruktede eggene som aborteres (men man får aldri vite om det).

Kilder:

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article714523.ece 

http://www.babyverden.no/Nyheter/Spontanabort-Den-vanlige-tragedien/ 

Anonymous poster hash: 6762f...3ed

15-20 prosent er helt ikke riktige tall da dette tar hensyn til alle aborter, sannheten er at veldig mange av disse abortene er hos folk i risikogrupper. Og folk som har problemer og mister flere ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...