Gå til innhold

Er det noen andre som nylig har sluttet å snuse også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet å snuse det minuttet jeg fikk vite at jeg var gravid. Som er 2/3 dager siden nå (?) 

Og jeg er så trøtt! jeg tror dette er pågrunn av graviditeten, men også for at jeg sluttet å snuse!.. 

Hjelp! det er ganske tungt kjenner jeg. Men, det går alikevel ganske greit! og jeg har vært nikotin avhengi i ALT for MANGE år :-/ 

Noen andre som nylig har sluttet å snuse/røyke pågrunn av graviditet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg på her!!! Har holdt opp i 16 dager nå, og det har vært noen tunge dager....😡 Meeen, nå kjenner jeg at det går ganske greit! Har brukt Onico, som er Nikontinfri, i en overgangsperiode! Lykke til, dette greier du!👍

Skrevet

Ja, jeg å bruker onico, kjenner at den hjelper på ganske bra. Men, jeg kjenner at jeg ikke helt "henger" med og får ikke helt til å konsentrere meg. I tillegg til at jeg tror at jeg blir ekstra trøtt.. 

Har tatt en "dupp" sovet 2-3timer hver ettermiddag nå. Og jeg kjenner at jeg er veldig glad for at jeg ikke har noen 8-16 jobb nå. Tror ikke jeg hadde funger lenge da altså :P haha 

16 dager ja! Er du mye trøtt nå eller var du det i starten ? :)  

(vi er jo i samme termingruppe også! :D

Skrevet

Jeg har også vært veldig trøtt, sitter å dupper på kveldstid og legger meg før kl 22....😜 Men, dette har jeg koplet mer til graviditeten enn til snusslutt!? Jeg har 8-16 jobb, ofte lengre dager også, og merker at ting går tregere! Men, det kan jo være, at fokuset ikke er helt der det bør være hele tiden!😁🐷

November 2014❤️ er en fin termingruppe! Satser på mange sunne og friske babyer!

Skrevet

Jeg føler at jeg ble så trøtt etter at jeg fant ut at jeg var gravid og dermed sluttet, så tror kanskje det er en blanding. Kan ikke være "normal" og være så treg og trøtt som jeg er nå vel :P hehe 

Vet ikke jeg altså. Men, jeg har hvertfall fått for meg at det er fordi at jeg har sluttet å snuse og pluss at jeg er gravid, som gjør at jeg er så sinnsykt trøtt.. 

Ja, håper virkelig det blir mange frise babyer i Novembergruppen :D 

Skrevet

Jeg føler at jeg ble så trøtt etter at jeg fant ut at jeg var gravid og dermed sluttet, så tror kanskje det er en blanding. Kan ikke være "normal" og være så treg og trøtt som jeg er nå vel :P hehe 

Vet ikke jeg altså. Men, jeg har hvertfall fått for meg at det er fordi at jeg har sluttet å snuse og pluss at jeg er gravid, som gjør at jeg er så sinnsykt trøtt.. 

Ja, håper virkelig det blir mange frise babyer i Novembergruppen :D

Friske! :P 

Skrevet

Jeg sluttet å snuse på dagen jeg fikk positiv test. Det har gått helt fint, og er nå en stund siden. Jeg er imidlertid plutselig driiiit trøtt igjen. Har neppe noe med snusen å gjøre nå lenger.

Skrevet

Jeg sluttet å snuse på dagen jeg fikk positiv test. Det har gått helt fint, og er nå en stund siden. Jeg er imidlertid plutselig driiiit trøtt igjen. Har neppe noe med snusen å gjøre nå lenger.

Hvor langt på vei er du nå da ? :) 

Jeg er bare 4+1 :)

Skrevet

Hvor langt på vei er du nå da ? :)

Jeg er bare 4+1 :)

10+2 :)

Skrevet

Sluttet å snuse for ca 4 uker siden.. Hadde da snust i 9 år ca. Begynte på Onico med en gang. Har vært totalt avhengig av det denne perioden.. men nå de siste to dagene har jeg kun snust 1 snus, blir bare kvalm av tanken på lukt og smak! Så da ble man plutselig helt snusfri! Var nok med psykisk med det å skulle ha noe under leppa, enn selve nikotinen...

Hvem skulle tro det skulle være så lett å slutte :P

Skrevet

Jeg føler akkurat det samme som deg, Bearplace! Har snust mye i over 4 år, men har nå vært snusfri i tre uker!👏👏👏 Har faktisk ikke lyst på snus lenger, og har faktisk glemt det helt i flere timer! Bruker også Onico!😄 klapp på skuldra til oss....🐷

Skrevet

Slutta og røyke for 1 uke siden da jeg fant ut at jeg var gravid:-) trøtt ja;-)

Skrevet (endret)

Slutta å røyke like før jeg fant det ut. Ble uvel av tanken på røyk, så da var det kroppen som sa klart i fra. Har bare vært sånn "jobbrøyker" og røykte kanskje 3-5 om dagen. Har derfor vært veldig enkelt å slutte. Slutta på samme måte ved mitt første svangerskap, og tenkte da at jeg aldri skulle begynne igjen. Men det snek seg på igjen da småen rundet to år.....har samme mål denne gangen. Altså å fortsette å være helt røykfri. Satser på at det går denne gangen!

For meg handler det 100% om vane. Jeg liker så godt skravlingen og det sosiale med røykepausene. Skal prøve å være like flink å bare ha skravlepauser :D

Endret av mammaløve
Skrevet

Jeg røkte opp til 30 sigaretter daglig en gang i tiden. Sluttet i 2003. Men... I 2011, var det vel, så begynte jeg å snuse istedenfor. Og Gud - så mye verre det var å kutte snusen! Snuse kan man liksom gjøre over alt - til og med på kontoret og i senga. Så skal man plutselig slutte med noe som er så lett å gjøre, og ikke plager det andre heller.

Rett etter at jeg kuttet snusen denne gang, så gikk jeg over til slike nikotin sugetabletter. Brukte dem et par uker før jeg kuttet dagen testen var positiv (unnlot å skrive om tablettene i et annet innlegg for synes det var så mye greier - nå gjorde jeg det allikevel :P )

Nu vel... Jeg fant en slik nikotintablett i en jakkelomme her om dagen. Jeg har ikke tatt den, men jeg har SÅ lyst på den!! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...