Gå til innhold

Kroppen etter graviditet

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fødte i desember. Gikk opp fra 82 til 98 (!) kilo. I løpet av de første par ukene gikk jeg ned alt igjen. Veier nå 81.

Saken er at jeg føler meg større (særlig magen) nå enn de første par ukene. Enda jeg nå veier "bare" 81 kilo... Er dette normalt, fordi man føler seg tynnere enn man egentlig er når gravidmagen er borte, eller.? Må legge til at jeg spiser mye mer nå enn de første ukene. Da rakk jeg/husket jeg knapt å spise, mens nå, når jeg er kommet mer inn i mammarollen, spiser jeg godt.

Planen på sikt er å veie ca 70 kilo, som er min trivselsvekt. Men slanker meg ikke aktivt nå mens jeg ammer.

Håper på noen svar:)

Anonymous poster hash: 4e31d...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke slik at kroppen/skjelettet utvider seg da, spesielt over hofter..? Det opplevde iallfall jeg etter første svangerskap, både hofter og livvidde er større enn før graviditet, til tross for at kiloene er færre. Ble ikke vanlig size igjen dessverre,  dog litt laber innsats. nå etter svangerskap nr to- fødte for fire uker siden, er jeg innstilt på bedre kosthold og mer mosjon.. gikk opp 16 kg ca, har seks igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fødte mitt 3 barn 6 januar.

Med alle tre har jeg gått opp til 97 !!!! Kg ; )

Veide 69 før jeg ble gravid med de to første og 72 før sistemann nå. Er 177 høy .

Med de to første var jeg nede i før gravid vekt etter ca 6 mnd.

Nå etter 2 mnd har jeg gått ned 15 kg og har 12 igjen ned til 70 som er målet : ))

Kroppen min ble egentlig lik i fasonger, men det tar jo litt tid før magen er som før.. Men den ble normal igjen : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr en forsvant alt untatt to kg i løpet av den første uken. Når de siste kg forsvant hadde jeg fremdeles litt mage. Tenker at kiloene omfordeler seg litt under graviditeten. Nå har jeg etter de samme to ukene to kg igjenmen har alt gått ned en buksestørrelse. Men gått opp en bh cup fra sist gang. Så det bare gjemmer seg rundt om kring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får gi det litt tid. Er jo bare to og en halv mnd siden fødsel. Gleder meg til å kunne slanke meg aktivt med diett og trening, nå er det ikke energi nok i kroppen til å hale seg dit... Og med amming annenhver time er jeg ikke særlig fleksibel... får ikke til å pumpe, kommer max 60ml, og det er jo aaaltfor lite.

Hi

Anonymous poster hash: 4e31d...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 mnd her, har igjen 7 kg..ser de kun på magen 😢 stor hard gravidmage..sliter veldig med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart 4 uker etter fødsel, og er nå -1 kg fra det jeg veide før jeg var gravid. Altså har jeg gått ned nærmere 14 kg. Fornøyd med det, men det har nok å gjøre med at jeg har vært syk, og at det generelt er slitsomt med to barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp 19 kg i graviditeten. 8 ble borte i løpet av 1 uken, resten er nesten borte- 10 uker siden fødsel. Er vel igjen et par kilo, men merker godt at kroppen er forandret selv om jeg er nesten nede på startvekt. Hoftene er bredere og magen er blitt rar..vanskelig og forklare. Regner med at magen enda skal trekke seg sammen litt da huden fortsatt er litt svampete :) men merkelig nok så bryr jeg meg ikke så mye.. litt sjarm å se på kroppen hva den har gjennomgått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide ca 60 kg før jeg ble gravid med nr 1. Gikk opp til 90(!!!) kg. Før graviditet nr 2 veide jeg 70 kg, og nå 3 mnd etter fødsel, veier jeg 73. Fullammer, men venter på den store vektnedgangen. Har en uformelig bolledeig på magen, og innimellom ser jeg fremdeles gravid ut. Gleder meg til mini er ferdig med puppen, sånn at jeg kan slanke meg!

Trives ikke i denne kroppen, har altfor store pupper, tyrenakke og lovehandles. Vil ned i 58-60 kg, håper jeg klarer det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de store puppene trives ikke jeg heller med : )) prøver å løpe men himmel og hav de puppene er jo bare i veien haha

Har aldri virkelig slanket meg etter fødsel men spist riktig mat og trent . Har da gått ned sakte men sikkert .. Nå mister jeg rundt 0,5 kg i uka .... Regner da med å være ca på matchvekt til juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 graviditeter

Gikk opp mye med nr 1 og var -5kg fra startvekt etter en uke, med nr 2 gikk jeg ikke opp i svangerskapet og ikke ned etter svangerskapet.. ,ed nr 3 gikk jeg opp 5kg og ned 8 etter svangerskapet. Nå har jeg gått opp 8 kg igjen for jeg er stadig sulten og kjesken på mat og snop, eier heller ikke selvkontroll for tiden -_-

Anonymous poster hash: 9ad98...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...