Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #26 Skrevet 6. mars 2014 Har aldri opplevd trassalder jeg.. Anonymous poster hash: 4a9b7...ee3
Mamma_til_2 Skrevet 6. mars 2014 #27 Skrevet 6. mars 2014 Jeg har 2 jenter minste er 2.5 nå og hun er midt i " trassen" men jeg og mannen min ser på det som overgang fra baby tik eget individ med sterke meninger og ikke redsel for og vise følelser, HS sa til meg at det var bra med skikkelig "trass" for det gjorde barnet trygt på deg som forelder og slik som begge mine er så "trasser" de aldri når de er borte fra oss ( altså kun når vi er hjemme eller vi er borte sammen) det er ett stort sunnhetstegn for da viser de at de er så trygge på dere som foreldre at de tør og være vanskelig og teste grenser. "Trassen" glir stille over i den prepuberale fasen rundt 5-6 årsalderen da blir jenter mere vrang og ikke vill noe , de kan oppføre seg som små 14 åringer og være alene, og i mine øyne er den fasen verre enn "trassen" Så lenge jenta de vet at hun får være med på stell ol med baby og er trygg på sin mors og farskjærlighet så tror jeg dette går bare fint.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #28 Skrevet 6. mars 2014 Så lenge som du tillater at den skal være...... Anonymous poster hash: e2a12...5c3 Hva mener du med det? Hi Anonymous poster hash: bc4a4...410 Jeg har lav tolleranse for trass.. lar unga si hva de tenker og mener, men da med innestemme og de har å oppføre seg..bite, sparke slå, skriking og stygge ord innebærer en streng prat og en tid på tenkeplassen hvor de sitter til de har roet seg og til jeg sier det er greit at de kan gå fra. Har kun hatt en håndfull episoder med trass da jeg ikke lar meg rokke og også kan bli litt streng.. Jeg er ikke for "puse prat" når barnet trasser så jeg har streng og bestemt stemme når jeg kjenner at nok er nok. Kjenner fler som skal være over pedagogisk og puse prate med barnet når de trasser i 3-4 års alderen og de har fortsatt episoder med barna som nå er 7-8år gamle.. Jeg hører vel ut som en nazi.. ikke misforstå.. barna får lov til å være trist og lei og kan gråte.... men trass og tull er jeg ikke med på.. jeg kan se forskjellen på de to.. Men selv om de kan være kranglete og jeg streng så sier jeg hver dag at jeg er glad i de..klemmer og koser og leker med de.. tuller og tøyser og prøver å være den beste mammaen jeg kan være.. Anonymous poster hash: e2a12...5c3 Vet du hva? Da har du rett og slett veldig enkle barn Jeg er akkurat som deg, men barna mine er ikke like enkle som dine. F.eks. ble de aldri sittende i ro på pauseplassen da vi prøvde ut dette. Med mindre vi holdt dem fast fysisk, men det ble umulig å gjennomføre med flere barn og det trassige kunne holde på i timesvis uten å roe seg ned. Nå har vi funnet våre metoder for å forebygge og håndtere trass med våre barn, men det er rimelig naivt å tro at det er så enkelt som du beskriver for alle med trassete barn Anonymous poster hash: 2be2b...8e6
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #29 Skrevet 6. mars 2014 Når barnet kommer,kan du sikkert forberede deg på at 3-åringen er snill med babyen,men at det kommer til å gå utover deg enda mer. Hun tester deg,og ser hvor langt hun kan tøye strikken før du sprekker og for å se om du fortsatt er glad i henne. Hun er sikker tsint på deg og føler at du svikter henne,uten at hun selvsagt klarer å sette ord på det. Hvordan svarer du henne? Klarer u å la være å bli sint? Det er vanskelig,det skal jeg skrive under på!Jeg måtte ta meg selv hardt i nakken for å ikke bli sint på min 4-åring,for det hjelper så uendelig lite. Nå forklarer jeg mer ,eller ikke sier så mye, man kan jo forklare ihjel barna også,og det er heller ikke ønskelig. Vær streng men real, vis at du elsker henne men at du ikke tolererer at hun slår og er slem. kanskje gjør du alt dette allerede,og da er rådet bare:heldigvis blir de eldre... Lykke til! Anonymous poster hash: b61c8...96f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå