Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Hei allvitende damer(og enkelte menn) her inne! Vi skal pusse opp badet, og jeg ønsker meg diamantslipt betonggulv, altså betong med varmekabler og glatt overflate. Problemet er at vi bor i et eldgammelt hus, og at badet er i 2.etasje. Er det likevel mulig å bruke betong, eller blir det for tungt? Finnes det evt andre alternativer som ligner betong uten å være det? Takk for hjelpen! Anonymous poster hash: 0c615...57c
Mamma&skatt Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Problemet ditt vil ikke være tyngden, men bevegelse i bjelkelaget. Dette gjør at betongen vil sprekke. Ville vurdert gulvbelegg som så ut som betong :-) hilsen ei som jobber i faghandel :-)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Grøss! Gulvbelegg er det verste jeg vet!!! Anonymous poster hash: b86ff...fc6
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Disse gulvene spekker ofte, spesielt hvis det er varme i de. Anonymous poster hash: d4332...365
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Problemet ditt vil ikke være tyngden, men bevegelse i bjelkelaget. Dette gjør at betongen vil sprekke. Ville vurdert gulvbelegg som så ut som betong :-) hilsen ei som jobber i faghandel :-) Tusen takk for svar! Jeg er, som hun over, heller ikke så glad i gulvbelegg, men jeg vil gjerne vite hvordan det ser ut før jeg avskriver det helt. Har du kanskje en lenke, så jeg kan se hvordan det ser ut? Og hvorfor går det egentlig bra med fliser på badet, og ikke betong? Anonymous poster hash: 0c615...57c
Mamma&skatt Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 Problemet ditt vil ikke være tyngden, men bevegelse i bjelkelaget. Dette gjør at betongen vil sprekke. Ville vurdert gulvbelegg som så ut som betong :-) hilsen ei som jobber i faghandel :-)Tusen takk for svar! Jeg er, som hun over, heller ikke så glad i gulvbelegg, men jeg vil gjerne vite hvordan det ser ut før jeg avskriver det helt. Har du kanskje en lenke, så jeg kan se hvordan det ser ut? Og hvorfor går det egentlig bra med fliser på badet, og ikke betong? Anonymous poster hash: 0c615...57c det er faktisk ikke i alle hus at Fliser går heller, ofte vil flisene løsne og man får et evigvarende prosjekt med å lime de som løsner. Her er en link til en leverandør http://www.forbo-flooring.com/Commercial-flooring/Products/Project-vinyl/Eternal-general-purpose/Eternal-Concrete/ og http://www.forbo-flooring.com/Commercial-flooring/Products/Project-vinyl/Luxury-vinyl-tiles/Allura-Flex/Allura-Flex-Abstract/ tenker mest på den som heter "warm metal " håper dette var til hjelp :-)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 Supert, tusen takk! Et spørsmål til, bare.. Vi har allerede store fliser på badet, og det er null problem, og har vært det i mange år. Når vi vet at det går bra, kan vi da prøve oss på betong, eller kan de gå galt likevel? Pokker altså, jeg har så innmari lyst på den betongen...! Anonymous poster hash: 0c615...57c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Vi har akkurat pusset opp badet og brukt store fliser 30x60 som ser ut som betong. Litt rå overflate. Grå smale fuger. Ble veldig bra! Et alternativ til ordentlig betong. Anonymous poster hash: 42bef...d46
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 Oooo, høres stilig ut, bilde?? Anonymous poster hash: d006e...5ce
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Jeg har alltid hørt andre veien. Et gammelt hus har fått "satt seg" og vil ikke sige mer. Selvsagt kommer det an på om det er dimensjonert riktig, men sånt generelt vil et nytt hus "leve" mer enn et gammelt. Anonymous poster hash: 223ad...12f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå