Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Hadde du blitt skeptisk om konktaktlæreren til barnet ditt var helt nyutdannet (og gjerne ung i tillegg)? Ville det vært vanskeligere å få respekt for han/henne, fordi hun da ikke har erfaring, er yngre enn deg og kanskje ikke har barn selv?Eller har det ikke noe å si, fordi du vet hun har samme kompetanse som andre lærere? Eller er du positiv, fordi hun har den nyeste kunnskapen og gjerne er ivrig og engasjert for jobben? Tanker? Anonymous poster hash: ab56d...860
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Jeg har en nyutdannet kontaktlærer til mitt barn og er svært fornøyd. Barnet mitt er under PPT og kontaktlæreren er veldig oppdatert på metoder, hun tenker kreativt, hun er ivrig og hun står på. Jeg vet at mange "gamle travere" i yrket også gjør det og at det er personavhengig, men bde barnet og jeg er veldig fornøyd med henne. Anonymous poster hash: a34d0...9f1
sug lut Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Jeg krever en GOD lærer. Den beste hittil var nyutdannet. Delt sisteplass på lista hadde hhv tjue års og null erfaring.
valkyrien Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Det kommer an på personen. Har møtt dårlige lærere med mye erfaring, og gode lærere som ikke har mye erfaring enda, så egnethet og erfaring er ikke nødvendigvis noe som kan settes opp mot hverandre.
Josette Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 Flott! Erfaring er ikke alt. Teoretisk kunnskap friskt i minne og nye impulser er minst like verdifullt. Eldre arbeidstakere med erfaring, fastgrodd i sitt mønster er ikke det jeg ønsker for mitt barn.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 Artig at du spør om dette, HI. Jeg er selv nyutdannet lærer og blir kontaktlærer nå til høsten. Jeg kjenner at jeg er pissnervøs for ansvaret fordi lærerhøgskolen absolutt ikke har gitt meg den kunnskapen jeg føler at jeg trenger i en sånn stilling. Man er så utrolig prisgitt den skolen og de kollegaene man starter på for å få hjelp. Jeg vet at det kommer til å gå veldig bra, for jeg er både oppegående og arbeidssom, men jeg hater at jeg ikke har denne kunnskapen allerede. Anonymous poster hash: f769a...659
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Min, noe begrensede, erfaring tilsier at barneskolelærere gjerne er gode til de blir ca 40, når de blir eldre blir de noen hurper. På ungdomsskolen og videregående derimot foretrekker jeg de eldre lærerene. Anonymous poster hash: d7884...105
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #9 Skrevet 5. mars 2014 Min datter hadde nyutdannet lærer på 23 år de 3 første årene på skolen. Han var nytenkende, motivert og var superdyktig med elevene. Deretter fikk klassen en godt voksen lærer, med ca 40 års erfaring. Hun er kort oppsummert utdatert. Henger ikke med på tekniske hjelpemidler, utvikling i fag og klarer ikke håndtere klassen. Så for oss var det fantastisk å ha nyutdannet lærer, og for min del hadde jeg selvsagt ingen problem med å ha respekt for han som gjorde en så god jobb. Anonymous poster hash: a7881...69b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #10 Skrevet 5. mars 2014 Takk for svar alle sammen Jeg skjønner at det kommer an på personen, men det er fint å se at foreldre ikke automatisk tenker at det er negativt med en nyutdannet kontaktlærer:) Jeg kommer til å være ferdig med lærerutdanningen neste år, og har så smått begynt å tenke på hvilken type stilling jeg ønsker å begynne med. Jeg ser på jobbannonsene som legges ut nå at det er størst etterspørsel etter kontaktlærere. Før har jeg tenkt at jeg vil være faglærer først, for å få litt erfaring før jeg tar på meg alt det ekstra ansvaret som følger med kontaktlærerrollen. Men nå føler jeg mer mer og mer klar for å kanskje bare starte som kontaktlærer med det samme. Så fint å høre litt om hva foreldre tenker Anonymous poster hash: ab56d...860
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Alder spiller ikke noe rolle, jeg ser heller på personligheten, om vedkommende er flink med barn, fag/pedagogikk og viser engasjement i jobben sin :-). Anonymous poster hash: bf6c1...510
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå