Endeligmamma<3 Skrevet 5. mars 2014 #1 Del Skrevet 5. mars 2014 Heisann dere Nå har vi vel født, hvertfall de fleste av oss:) Tenkte å lage en tråd her vi kunne dele litt fra barseltiden. Hvordan går det med dere? Her er jenta blitt 9 dager og vi er mitt i ammetåka. Selv sliter jeg med å komme meg etter fødsel og har mye vondt, men koser meg enormt med baby!! Ammingen er vanskelig pga brystbetennelse, sårhet og brystspreng, men det går da fremover:) Hvordan går det med babyene, amming og generelt etter fødsel for dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evas cecilie Skrevet 5. mars 2014 #2 Del Skrevet 5. mars 2014 Her er guttungen blitt 15 dager. Jeg har slitt med blødninger så har blitt henvist til gynokolog. Ammingen går greit. Har fått en liten lubben gutt med stor apetitt. Er glad fødselen er over men var kjempelett å føde i vann og ikke i sengen. Så her er d late dager for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FirstAidKit Skrevet 5. mars 2014 #3 Del Skrevet 5. mars 2014 Her er gutten 3,5 uker. Det har, for å være ærlig, vært helt jævlig frem til nå den siste uka. Masse problemer med amming. Brystbetennelse, ekstremt såre brystvorter, reinnleggelse på sykehuset og vondt etter keisersnittet. Det er først nå jeg har begynt å se lyset i enden av tunnelen og skjønner at det ikke kommer til å være forferdelig resten av permen. Så jeg er forsiktig optimist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baremeg Skrevet 5. mars 2014 #4 Del Skrevet 5. mars 2014 Hei dere:) Her blir lillegutt to uker imorgen. Tiden har gått fort. Her har alt gått bra, eneste er at blodtrykket mitt er noe høyt fortsatt, så får ikke kuttet ned på medisinen, noe jeg virkelig ønsker. Ellers er det fortsatt mye sorg ifht svigemors sykdom, men jeg prøver å holde fokus på at jeg må nå prøve å nyte dagene, tross alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirvill Skrevet 5. mars 2014 #5 Del Skrevet 5. mars 2014 Her er vesla fire uker, det har vært jevnt over gode uker. Sikkert fordi vi sammenlikner med nr en som hadde kolikk :-) Har vært forkjølet og hatt magekatarr i 1,5 uke, på bedringens vei nå. Delammer, har lite melk - forberedt på det fra forrige gang, og var rask med å gi tillegg ved behov. Har dermed en fornøyd jente stort sett, og jeg er selv i grei form og har nok energi til å væe tobarnsmor. Det er godt å kjenne på, var spent på om det ville bli som forrige tunge barselstid - og det er det heldigvis ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endeligmamma<3 Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 6. mars 2014 Flere som har utfordringer i startfasen da skjønner jeg, er ikke bare greit for kroppen å gå gjennom fødsel og bli melkemaskin på samme tid. Jeg sliter skikkelig med vonde sting jeg, er det vanlig å ha vondt 10 dager etter tro? Jeg måtte sy i 45 minutt, så det ble en hel del revning pga at alt gikk så fort .. Ah kjenner jeg får litt småpanikk bare med å tenke på det. Ellers er jeg slitsomt følsom for tiden, humøret svinger og gråten kommer for ingenting. Vil jo bare nyte denne tiden, og føler at dagene bare går i ett med både baby og toåring.. Stor overgang .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsbaby11 Skrevet 6. mars 2014 #7 Del Skrevet 6. mars 2014 Hei. Jeg fødte en prinsesse for 6 dager siden. Tiden etter fødsel har gått kjempe bra. Fødselen gikk rimelig fort, men ble bare tre pyntesting som jeg ikke har kjent noe til i det hele tatt. Ammingen går greit, men har fått veldig mye melk så får fort melkspreng. Må vekke prinsessa innimellom for å få henne til å lette på trykket Har vært mer utfordrende me storebror etter fødsel. Har en 3 åring som ikke er helt fornøyd med å ha fått en søster i huset. Flere med barn fra før? Hvordan reagerte de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirvill Skrevet 6. mars 2014 #8 Del Skrevet 6. mars 2014 Hei. Jeg fødte en prinsesse for 6 dager siden. Tiden etter fødsel har gått kjempe bra. Fødselen gikk rimelig fort, men ble bare tre pyntesting som jeg ikke har kjent noe til i det hele tatt. Ammingen går greit, men har fått veldig mye melk så får fort melkspreng. Må vekke prinsessa innimellom for å få henne til å lette på trykket Har vært mer utfordrende me storebror etter fødsel. Har en 3 åring som ikke er helt fornøyd med å ha fått en søster i huset. Flere med barn fra før? Hvordan reagerte de? Gutten vår er 3 år og 4 mnd, første uken var nok litt utenom det vanlige syns han. Var veldig opptatt av at både mamma og pappa skulle leke med han, og SE på han HELE tiden. Men sa eller gjor ingenting mot lillesøster, hun lå jo bare der og sov (heldigvis, ellers ville det vært vanskelig å gi han fire øyner og fire hender hele tiden..). Nå etter fire uker er han opptatt av lillesøster i form av at han skal si hei til henne når han kommer hjem fra bhg, og vil holde henne en gang om dagen sånn ca. Han syns hun er søt, men lukker døren til ommet sitt når hun gråter. Og det har roet seg med kravene om 2 til 1 oppfølging fra foreldra :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FirstAidKit Skrevet 6. mars 2014 #9 Del Skrevet 6. mars 2014 Jenta vår på 2 år og 3 mnd er kjempestolt storesøster. Hun vil kose, nusse og ha babyen på fanget hele tiden. Han er den første hun sier hei til når hun våkner og kommer hjem fra barnehagen, og den siste hun sier hadet til og god natt til. Altså veldig opptatt av han. Så det går over all forventning, ingen sjalusi å spore riktig enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsbaby11 Skrevet 6. mars 2014 #10 Del Skrevet 6. mars 2014 Storebror her reagerer veldig likt som din gutt Kirvill. Skal ha all oppmerksomhet hele tiden. Men er jo ikke så rart ettersom han har fått all oppmerksomhet i 3 år. Heldigvis sover lillesøster veldig mye, slik at vi får lekt med storebror på ettermiddagen Men regner med at ting går seg til etterhvert, hun er jo bare 6 dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snart_alenemor Skrevet 6. mars 2014 #11 Del Skrevet 6. mars 2014 Jeg kan slenge meg på her. Jenta mi kom 16 dager før termin, og er 3 uker i morgen. Tror jeg har vært utrolig heldig med henne, for hun bare sover og spiser. Nesten ikke noe skrik. Hun er med over alt, og elsker å kjøre bil/ligge i vogna. Men jeg kjenner at jeg savner å sove mer enn 2,5-3 timer sammenhengende.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K&K <3 Skrevet 7. mars 2014 #12 Del Skrevet 7. mars 2014 Hei alle sammen, Kjekt å høre hvordan det står til med dere alle. Lille gutten er i dag 10 dager og ting begynner heldigvis og gå seg til. Sliten av svært lite søvn de siste 2 ukene samt veldig lavt Hb nivå pga blodtap. Blir litt skremt når jeg blir andpusten av å gå fra kjeller til loft. Pleier vanligvis å løpe opp og ned flere ganger om dagen. Enda ikke våget meg ut på første trille tur alene, usikker på om jeg greier og få opp vogna i noen av bakkene. Magemusklene er ikke helt i orden etter KS. Må vel bare komme meg ut av døra og begynne tur gåing i det små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endeligmamma<3 Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #13 Del Skrevet 7. mars 2014 Mi jente på 2 1/2 år reagerer med å både synes det er stas og litt stress med babyen hun vil gjerne hjelpe å stelle, gi smokk og gir gjerne en kos i ny og ne.. Men hun vil ikke ha babyen i fanget og hun vil ikke snakke så mye om lillesøster i barnehagen osv, sikkert godt med avkobling fra det nye livet hjemme;) kjenner meg også igjen at hun vil at vi skal se henne og høre henne mer:)) synes hun takler det bra likevel,det et jo nytt for dem dette her- så kan forstå at det er overveldende! Synes det er overveldende selv jeg .. Er litt barseltårer her i gården- masse følelser på en gang vemodig at de første 14 dagene nå er over og at pappan skal begynne på jobb igjen.. Jeg har vært dårlig helt til nå, og alle planene om at vi skulle kose oss, ha god tid, trille tur osv rant litt ut i sanden. Samtidig flyr jeg på en sky av babylykke, og gråter fordi jeg er så glad i jentene mine;) Hehe jeg et bare litt overfølsom her i min boble... Flere som har litt for mange følelser for tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FirstAidKit Skrevet 7. mars 2014 #14 Del Skrevet 7. mars 2014 Åh, jeg har grått av alt og ingenting siden lillebror ble født. Ganske mye hormoner i sving her også. Det slår aldri feil at hver dag jeg har tid til å sminke meg, så ender jeg opp med å gråte det vekk, mens de dagene jeg ikke sminker meg, så gråtes det ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
giraffen1902 Skrevet 9. mars 2014 #15 Del Skrevet 9. mars 2014 Her koser vi oss hjemme. Mye ammetrøbbel her så vi har måttet gå over til flaske desverre, men så lenge jenta mi er fornøyd så er det det viktigste! Hun er en engel på dagtid, bare sover og spiser. Men så fort klokka bikker 21 begynner bråket. Da er hun veldig urolig, vondt i magen og skriker en del. Sliter også med å få hun til å sovne om natten. Hun vil som regel ligge på brystet mitt å sove, koselig det altså, men jeg vil også sove! Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endeligmamma<3 Skrevet 12. mars 2014 Forfatter #16 Del Skrevet 12. mars 2014 Giraffen1902- kjenner meg igjen i uro på kveldene ja rart det der hvordan de Jan være så snill og rolig hele dagen, men på kvelden og natten skal se bråke! Føler alt går i et banka kjør for tiden, og det blir lite tid til å planlegge eller bare prate litt sammen som par..har ikke akkurat fått noen rutiner på dette ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetsky Skrevet 13. mars 2014 #17 Del Skrevet 13. mars 2014 Jeg tror nok det er ganske vanlig at babyen er urolig på kvelden. Jenta mi er også det. Det pleier å gå over i 22 tiden, og på natta har vi fått gode rutiner med amming i 4tiden og i 7tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evas cecilie Skrevet 13. mars 2014 #18 Del Skrevet 13. mars 2014 Jeg tror nok det er ganske vanlig at babyen er urolig på kvelden. Jenta mi er også det. Det pleier å gå over i 22 tiden, og på natta har vi fått gode rutiner med amming i 4tiden og i 7tiden Heldig dere er da. Her spiser guttungen ca hver 1,5 time. Men jeg lurer på hvordan deres babyer har d med do vanene. Min på 3 uker og noen dager har plutselig hatt noen dager uten bæsjebleier. For så å ha ca 7 i løpet av en dag. Den siste så tyntflytende at det kom langt oppover ryggen. Og de dagene han ikke bæsjer så plages han av magen. Noen som har erfaringer eller råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endeligmamma<3 Skrevet 14. mars 2014 Forfatter #19 Del Skrevet 14. mars 2014 Jeg tror det er veldig vanlig at de kan ha dager uten bæsjebleier og andre dager med mange..vi har det akkurat slik hvertfall. Har måttet vasket en del klær med bæsj langt oppover ryggen i det siste jeg å Jeg har desverre ikke noen råd å komme med, tror det bare er sånn det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evas cecilie Skrevet 14. mars 2014 #20 Del Skrevet 14. mars 2014 Slitsomt. Han har så vondt i magen når det har gått en stund. Men ellers er han en utrolig snill og rolig baby så får vel tåle d. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsbaby11 Skrevet 17. mars 2014 #21 Del Skrevet 17. mars 2014 Når er det man kan begynne me vippestol? Husker ikke helt når jeg tok den fram til storebror.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endeligmamma<3 Skrevet 21. mars 2014 Forfatter #22 Del Skrevet 21. mars 2014 Vi bruker vår nå .. Men bare korte stunder og på laveste nivå. Tror de sier Max en halvtime. Hvirdan går det med dere da jenter? Her begynner hverdagen å gå seg til, merket at ting går i ett da! Men kroppen begynner å bli litt bedre etter fødsel og ammingen går fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirvill Skrevet 22. mars 2014 #23 Del Skrevet 22. mars 2014 Vi brukte vippestol en kort stund for første gang nå, men bruker new born setet fra Stokke daglig! Vesla sovner ofte i det og blir lett en time der for å ikke forstyrre søvnen.. Vi har gode dager og netter jevnt over, litt mageknip på kveldene som er vonde for ho. Får fort treg mage og mye luft, promper som en mann! Lurer på å prøve miniferie, ble anbefalt av lege på seks-ukers kontrollen. Andre med erfaringer om den? Veide forøvrig 5 kg og var 57 cm lang nå, gode bollekinn som prater og smiler! Og vi har tatt frem lekegym'en som hun så vidt har fått testet ut :-) Jeg selv er i bra form, noen kg å jobbe med og ikke minst en bekkenbunn. Er glad vi har våren her og kan komme oss ut :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå