Gå til innhold

fikk ikke kjøpe 2 nesespray på butikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva for noe tull er det? Pga avhengighet? Han i kassen sa han ikke fikk selge mer enn en til hver kunde. Jeg bruker det nesten aldri og skulle kjøpe en barn og en voksen tidligere i dag.

Anonymous poster hash: a821e...9c5

Skrevet

Det er ikke pga avhengighet, men fordi det selges apotekvarer i daglivare. På apoteket hadde du fått to.

Forresten tror jeg du kan få en voksen og en barn om jeg husker rett. Men jeg er ikke helt sikker.

Du kan heller ikke kjøpe mer enn en ibux og en paracet heller.

Anonymous poster hash: 607a1...2ff

Skrevet

Han i kassen må jo følge reglene. De skal ikke selge mer enn en nesespray, en pakke paracet etc pr kunde. Han er ikke farmasøyt eller kvalifisert til å gå i dybden, så det kan du heller ikke forvente når du handler medisin på matbutikken. Men bare bra at han gjør det han skal. Så kan farmasøytene svare på hva som ligger bak.

Anonymous poster hash: 75b05...19b

Skrevet

Jeg har kjøpt en til barn og en til voksne samtidig uten problemer på vår lokale kiwi butikk.

Anonymous poster hash: ff975...6e5
Skrevet

Det stemmer at det ikke er tillatt å selge mer enn en nesespray per kunde i døgnet, så de har egentlig ikke lov å selge både voksen å barn til deg da det teller som ett medikament. Det samme gjelder andre legemidler i butikk. I tillegg er det 18 års grense for å kjøpe medikamenter i butikk. Vi har heller ikke lov å gi noe veiledning, hvis du vil kjøpe en ibux og en paracet hos meg på rimi å spør om du kan ta 1 av hver så har ikke jeg lov å si ja, jeg må henvise deg til lege heller apotek... 

Anonymous poster hash: 61e1a...b01
Skrevet

Du har lov å kjøpe en nesespray for barn og en for voksen. Samme for paracet.

Programvaren på kassen har begrensninger bygget inn for å hindre salg av flere.

I ditt tilfelle tok kassereren feil, og skulle ha solgt deg begge.

Anonymous poster hash: cb2b4...677

Skrevet

Jeg jobber på kiwi. Vi kan selge: 1 voksen nesespray ELLER 1 voksen og 1 barn ELLER 2 barne nesesprayer, pr kunde pr døgn.

Anonymous poster hash: 33f3d...60e
Skrevet

Reglene er at vi kan selge ett medikament som inneholder samme virkestoffer. Altså en parasett, uavhengi om det er til barn eller voksen. En nesespray, uavhengi om det er voksen eller barn.

Vi har heller ikke lov å gi noe informasjon om disse. Vi har ikke lov å si det er til barn eller voksen, da må vi evt vise pakken og kunden må lese på pakningen selv.

Anonymous poster hash: 855a6...ba1

Skrevet

Jeg fikk ikke lov til å kjøpe to esker med paracet på apoteket heller. Så de har kanskje samme reglene der?

Anonymous poster hash: 84f8f...648

Skrevet

At et legemiddel selges reseptfritt betyr ikke at det er ufarlig..

Det er nok av tosker som tror at siden paracet selges i butikken, så kan man like godt spise fem i slengen, for det er ikke noe farlig.

Skrevet

Reglene er at vi kan selge ett medikament som inneholder samme virkestoffer. Altså en parasett, uavhengi om det er til barn eller voksen. En nesespray, uavhengi om det er voksen eller barn.

Vi har heller ikke lov å gi noe informasjon om disse. Vi har ikke lov å si det er til barn eller voksen, da må vi evt vise pakken og kunden må lese på pakningen selv.

Dette stemmer ikke. Du kan selge et voksen og et barnepreparat til samme kunde, selv om det har samme virkestoffet.

Anonymous poster hash: ee969...6c5

Skrevet

Dette vart jeg og nektet en gang. Skulle handle en til meg og en til mannen, men NEI DA...

(Heldigvis kjentfolk i butikkkøen som kjøpte en til meg så jeg slapp å kjøre til en annen butikk )

Anonymous poster hash: ab1f7...b2f

Skrevet

Dette stemmer ikke. Du kan selge et voksen og et barnepreparat til samme kunde, selv om det har samme virkestoffet.

Anonymous poster hash: ee969...6c5

Det er egne regler for medisin som selges utenfor apotek. En butikkansatt som ikke er utdannet til å svare på sånt skal slippe å vurdere virkestoff osv. Så EN pr kunde i døgnet, punktum.

Anonymous poster hash: 75b05...19b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...