Gå til innhold

Fire eller færre i Norge heter dette guttenavnet.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres litt hjemmesnekra ut. Må nok vokse litt på folk tror jeg. Men fint

Jeg kom over navnet på en dansk navneside. Det skal opprinnelig være et gammelt navn fra Hellas.

Jeg kunne kanskje tenke meg å kalle lillegutt som kommer i mai for dette, men ønsker å høre hva flere tenker rundt dette navnet siden det er så sjeldent. :)

Takk for tilbakemelding! :)

Anonymous poster hash: 8c07d...90b

Jeg hadde Milius på lista mi', fra et annet lands navneliste. Men ble nedstemt, gitt, pappa'n mente det hørtes ut som "umulius" hi hi!

Hehe. Pappaer altså.. Milius var også et fint navn! :)

Jeg liker Emilian veldig godt, men etternavnet mitt ender på -an så derfor er jeg litt usikker på det navnet. Vi skal ha dobbelt etternavn, så etternavnet mitt kommer rett etter fornavnet.

Emilius passer derimot veldig bra med begge etternavnene. :)

Annonse

Kan ikke si eg likte det. Liker Cornelius. Hva med Emmanuel? Unikt i Norge, men klinger litt bedre...Anonymous poster hash: 01e6e...b37

Cornelius liker jeg også veldig godt, men pappaen delte ikke helt begeistringen gitt. ;)

Emilius likte han derimot.

Emmanuel er et fint navn, men ikke helt riktig for oss.

Jeg liker det jeg :) Lius er jo en kjent ending (jf. Cornelius, Aurelius, Othelius, Celius) og Emil er jo et vanlig prefiks (jf. Emilio, Emilian, Emil). Syns dermed det blir et "skikkelig" navn og ikke høres oppfunnet ut. Ville fortsatt tenkt litt på den Umulius saken, men jeg tror det ville gått fint :)

Annonse

Fint, men liker nok Emelius mer. Det flyter litt mer enn Emilius. Jeg er utrolig svak for -ius navn, og er fortsatt litt lei meg for at ikke minsten her fikk hete Aurelius ;) Dog fikk han et annet, vakkert, gammel og tradisjonelt navn som antakelig ingen andre har her til lands.

Leopold

Augustus

Martinius

Elander

Tinius

Hadrian

Oleander

Selmer

Valemon

Selius

Cedric

Othelius

Bartholomeus

Lysander

Hector

Sophus

Titus

Aurelius

Aurelian

Zaccheus/Sakkeus

Eridian

Matteus

Wolfgang

Baltasar

jeg kjente en som het Danielius,  foreldrene var fra Øst-Europa en plass. Han ville bare bli kalt Daniel her i norge da.  Mne hvertfall så tenker jeg dette kanskje er en vanlig "endelse" i andre land?  Så det går fint:)

Anonymous poster hash: dfcc1...7a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...