Gå til innhold

Så, hvor langt er jeg på vei da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenkte man kanskje kunne finne det ut med en terminkalkulator, men hvis man skal regne utfra unnfangelse, er det når det blir befrukta (dagen etter uttak?) eller når det settes inn, eller når det fester seg?

:huh:

Hehe, jeg aaaner ikke. Har prøvd masse kalkulator-greier nå, men med ulikt resultat på alle. Alt fra 3+2 til 4+3 :-P

Jeg tenkte man kanskje kunne finne det ut med en terminkalkulator, men hvis man skal regne utfra unnfangelse, er det når det blir befrukta (dagen etter uttak?) eller når det settes inn, eller når det fester seg?

Hehe, jeg aaaner ikke. Har prøvd masse kalkulator-greier nå, men med ulikt resultat på alle. Alt fra 3+2 til 4+3 :-P

Altså, to uker etter innsett blir 4+ 0, dersom du regner innsettdato for begruktningsdato på disse terminkalkulatorene. Kanskje blir det mer riktig å regne dagen før innsett som befruktningsdato, og da blir du 4+1 to uker etter innsett. You see?

Altså, to uker etter innsett blir 4+ 0, dersom du regner innsettdato for begruktningsdato på disse terminkalkulatorene. Kanskje blir det mer riktig å regne dagen før innsett som befruktningsdato, og da blir du 4+1 to uker etter innsett. You see?

Det høres jo riktigst ut med dagen etter uttak (alt ettersom man setter inn på dag 2 etter uttak eller blastocyst), for det er vel da egget blir befruktet? Altså første deling?

Annonse

Fin den, men der får jeg termin 12.november, 4+0 i dag. På feks babyverden sin er jeg også 4+0 i dag, men med termin 15.november. Ikke at det betyr sååå mye, men litt rart, når jeg på begge er like langt i dag og har lagt innnøyaktig likt data :P 

Annonse

Tror de må operere med ulik svangerskapslengde. For her: 

http://www.ivf-infertility.com/calc_preg.php 

er jeg 4+0, med termin 12.november. 

Mens her: 

er jeg også 4+0, men der blir termin 15.november. 

Null stress, men stusser jo på måten å regne på :P 

På Hausken sa de til meg at i Norge regner vi at svangerskapet er 4 dager lengre enn de regner i USA og England tror jeg han sa. Jeg hadde brukt terminkalkulatorer og fått opp termin 4. Sept. Han flyttet det til 7. September. Jeg hadde uttak 12 desember.

Så jeg syntes det var litt forvirrende. Men spør klinikken, det er nok det beste. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...