Gå til innhold

Enkelt eller dobbel navn

Anbefalte innlegg

Klarer virkelig ikke å bestemme meg for om vi skal ha enkelt navn eller dobbelt navn..!!

Det står mellom maya og maya Eline.. Jeg liker også Emilie så dersom vi får flere barn og det er jente så kan jeg tenke meg å bruke Emilie, men føler ikke at det går dersom vi nå bruker maya Eline, syntes Eline er for likt til Emilie...

Ikke lett detta her :/

Siden vi holder navn og tanker skjult for alle til fødsel så får jeg ikke snakket med noen andre enn min mann og han tenker det samme som meg og vi er ganske rådville..

Noen som kan hjelpe oss med å tenke høyt :)????

Maya og Emilie eller Maya Eline og xxx

Anonymous poster hash: c9d21...ce3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144124910-enkelt-eller-dobbel-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det skal ikke være lett! ;-)

Eline og Emilie er jo ganske likt? Tenker du å bruke begge navnene, Maya Eline? Hvis ikke spiller det jo ikke så stor rolle, da står det bare på papiret. Og neste barn: da kan mye være forandret: det kan være dere får en gutt, det kan være dere har vokst fra navnet Emilie, noen andre i nær omgangskrets kan ha "tatt det". Jeg hadde to alternativer på førstemann, og tenkte "å spare" det andre navnet til nestemann, men det var helt uaktuelt da den tid kom;-)) gå for det navnet dere føler sterkest for nå, så får fremtiden bringe det den bringer, tenker jeg:-)

Tenkte å bare bruke Maya i hovedsak ja, jeg er ikke helt for slike "ekstra" navn bare for å ha det, men mannen min likte maya Eline sammen og jo mer jeg tenker på det så begynner jeg å like det også.. Har hatt det i hode noen uker og klarer ikke å bestemme meg

Anonymous poster hash: c9d21...ce3

Stemmer for Maya Eline, syns det var flott. Ikke sikkert dere får bruk for Emilie, kanskje får dere gutter, kanskje har dere funnet et finere navn til neste jente innen den tid. Syns dessuten Maya passer best som dobbeltnavn. Oppfatter Maya mer som en forkortelse ellers. Men dette kommer nok av at jeg kjenner tre Maya/Maia, og de heter egentlig Mariann, Mary Anne og Anne Marie

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...