Gå til innhold

Mage første, andre, tredje svangerskap...

Anbefalte innlegg

Er bare 10 uker, men i forrige svangerskap hadde magen allerede blitt synlig nå. Har 10 kilo mer enn sist som utgangspunkt, men blir bekymret for at det et noe galt jeg da.

Er det andre som har opplevd at magen IKKE har blitt større ved svangerskap to og tre, eller er dette en regel uten unntak?

Fortsetter under...

Jeg er på svangerskap nr 2 og er vel ca 4 kg tyngre nå enn før forrige sv.skap. Jeg er 10 uker og har heller ikke fått noe mage enda utover å se gravid ut på kveldstid for da er jeg oppblåst.

Jeg fikk ikke synlig mage før i uke 15-16 forrige gang så det kan jo fortsatt skje noe før den tid. Men har hørt at folk får mage allerede ved 8-9 uker med nr 2. Kjenner også at jeg blir bekymret for alt mulig rart.

Jeg hadde ikke forventet mage på lenge enda, men det har poppet ut en liten mage på meg ved 10 fullgåtte uker. Jeg ser den veldig godt, men det er selvfølgelig ikke livmoren. Er nok en kombinasjon av at jeg er oppblåst, litt rundere enn ved sist svangerskap, og at ting "flytter på seg" inne i magen min tidligere enn sist fordi jeg gjerne ikke har like stramme magemuskler nå som da jeg var 26..

Sist svangerskap hadde jeg ikke synlig mage før jeg rundet 20 uker. Jeg var 7 mnd. på vei da den første personen kommenterte at jeg var gravid. Jeg syntes det var veldig kjedelig da, men ble tidsnok lei av magen før småen kom til verden likevel ;)

Denne gangen er det nok mest jeg som ser kulen, andre vil nok bare tro jeg har lagt meg litt ut ;)

jeg fikk raskt mage med nr 1. Tror jeg måtte bytte bukser i uke åtte fordi jeg var så oppblåst og øm i nedre del av magen. Denne gangen er jeg kommet til uke 10  og går har ikke måtte byttet bukser. Lagt på meg JA, føler meg feit og fæl. Men det er på en helt annen måte. merker det ikke nederst i magen ... jeg hadde også hypermessis i første svangerskap.. spydde i ni mnd, avsluttet med svangerskapsforgiftning og ble satt i gang i uke 38. Denne gangen er jeg kvalm men ikke på den måten .. jeg kan spise meg litt bedre og klarer å ta meg litt sammen. det gjorde jeg ikke sist ..da endret jeg helt personlighet...

Jeg er også bekymret for om alt er som det skal inni magen, om det er liv, om det er friskt.. slik var det sist også.. tror det er mest hormonelt.. og natulig å bekymre seg .. vi er allerde mødre for de små fostrene inni magen og vil av hele vårt hjertet at alt skal være bra :) 

Annonse

Hehe... Godt å vite at vi er flere. Jeg venter tredjemann, og har ikke antydning til mage..er ca 8 uker. M begge de første synes jeg fikk mage så tidlig. Dessuten er jeg faktisk slankere nå. Nei huff..alt man skal bekymre seg for. Får helst prøve å tenke positivt til motsatt er bevist :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...