bIomstre Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Fam Blomstre vurderer flytting! Både mannen og jeg kan få jobb på Fornebu, og denne sommeren er god timing. Her vi bor nå har vi det ideelt mht avstander. Hjem, jobb, skole, fritidsaktiviteter er alt i gangavstand (inkl trygg skolevei uten trafikk), og det er godt med både buss og tog for å komme seg til byen. Så, hvor bør man bo ift jobb på Fornebu? Et raskt kart og finn sveip tilsier vel at det er Snarøya som er gangavstand, men prisene der er nok i overkant for oss... Hva er da nestbest? Høvik? Hjelp, jeg er ikke kjent på de trakter! Anbefalinger mottas med takk
sug lut Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Jippiiii! Blomstre til folket! Kolsås er fint, for voksne og barn, og alt bortafor der (Bærums verk, Bryn (er det ikke det det heter?), Lommedalen), ellers er jeg ikke veldig kjent, da. (Men jeg har som kjent et aktivt hat mot Bekkestua, uten at det trenger å bekymre deg i forhold til om det er verd å bo der - tvert i mot, siden jeg alltid havner der uanfaansett hvor jeg skal får du ofte besøk i så fall.)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Reiser du ifra oss??? Da synes jeg du skal ta en tur innom på en kaffe før du flytter. Anyhoooo, Bærum er bra det. Men dyrt, til dels, hvertfall. Egentlig er det ikke så farlig om man ikke har gangavstand til akkurat jobb, så lenge man bor i nærheten av kollektiv transport. Den er nemlig litt mer utviklet enn her. Og jeg har inntrykk av at det er en kultur for mye og varierte fritidsaktiviteter der, så det blir nok bra uansett! Lykke til!
Gjest Kira Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Hvis du skal jobbe på Fbu er det ideelt å bo i området Hundsund/Snarøya. Problemet er at boligprisene er helt på jordet. Uansett, toget til Lysaker og deretter bussen inn tar ikke lang tid hvis du bor i området rundt Høvik, Bekkestua eller Stabekk. Det er dyrt der også i forholdt til andre steder i Bærum, og det er vel de stedene med flest pengesterke innbyggere. Hvis du skal litt lenger bort støtter jeg forslagt til sug lut om Kolsås (sukk, for noen minner!). Gjettum er også fint, det samme med Belset. Mange har dårlig inntrykk av Rykkinn, men bor man utenfor bussringen er det supert. Bærums Verk og Lommedalen ville jeg selv ikke flyttet til pga dårlig kollektivtilbud. Det er et veldig fint område, men husker at jeg som tenåring forbannet bussen som gikk altfor tidlig hjem. Vøyenenga og Emma Hjort er også blitt fint, men Skui er litt i skyggedalen. Tanum er forøvirg også et flott sted (nydelig natur), men der er det også litt dårlig kollektivtilbud. Ta alt dette med en klype salt, da det bare er min personlige mening
bIomstre Skrevet 4. mars 2014 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2014 Takker for inspill! Foreløbig er det bare en ide og sondering, ingen beslutning tatt. Akkurat det med kollektivtilbud teller en del, og altså å slippe å bruke masse tid på å komme seg til/fra jobb... (er jo så borts\skjemt nå som jeg har 20 min gange!) Noterer at Bekkestua er mangnet på kjørende Luter Og jeg tror også at Lommedalen og Bærums Værk er litt "uttafor". Men alt som har kollektivfobindelse med Lysaker bør vel da være praktisk? (går shuttlebus mellom Lysaker og arb plass) Finn har fint hus på Blommenholm, det må jo være perfekt adresse for fam Blomstre
bIomstre Skrevet 4. mars 2014 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2014 Fin den generasjonsboligen! Nydelig utsikt! Må jo ha overnattingsplass til Luten når hun har kjørt seg bort!
Mamma_til_2 Skrevet 4. mars 2014 #9 Skrevet 4. mars 2014 Ja kom til oss jeg bor på Gjettum selv og her går det flust med kollektivt mot Fornebu og prisene er ikke så stive velkommen skal dere være
Mamma_til_2 Skrevet 4. mars 2014 #10 Skrevet 4. mars 2014 Hvis du skal jobbe på Fbu er det ideelt å bo i området Hundsund/Snarøya. Problemet er at boligprisene er helt på jordet. Uansett, toget til Lysaker og deretter bussen inn tar ikke lang tid hvis du bor i området rundt Høvik, Bekkestua eller Stabekk. Det er dyrt der også i forholdt til andre steder i Bærum, og det er vel de stedene med flest pengesterke innbyggere. Hvis du skal litt lenger bort støtter jeg forslagt til sug lut om Kolsås (sukk, for noen minner!). Gjettum er også fint, det samme med Belset. Mange har dårlig inntrykk av Rykkinn, men bor man utenfor bussringen er det supert. Bærums Verk og Lommedalen ville jeg selv ikke flyttet til pga dårlig kollektivtilbud. Det er et veldig fint område, men husker at jeg som tenåring forbannet bussen som gikk altfor tidlig hjem. Vøyenenga og Emma Hjort er også blitt fint, men Skui er litt i skyggedalen. Tanum er forøvirg også et flott sted (nydelig natur), men der er det også litt dårlig kollektivtilbud. Ta alt dette med en klype salt, da det bare er min personlige mening Gjettum i Evje skolekrets er best Enig med deg angående Bærums verk, lommedalen, skui og emma hjort og Rykkinn. Sandvika sentrum og jong er heller ikke noe særlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå