Gå til innhold

Noen visker til meg om natten. Tatt opp på båndopptaker. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å laste ned samme app som deg, men jeg finner ingen som heter "sleeping u"... Er det android du har?

Anonymous poster hash: 19ea6...1e0
Skrevet

Du skal ha for motet ditt.

Tror jeg heller ville gnagd av meg foten enn å ta opp lyd eller bilde mens jeg sover.

Vil faktisk heller leve i uvitenhet.

Skrevet

Har faktisk lyst til å høre dette selv :P

Anonymous poster hash: 6062a...e6f
Skrevet

Kan ikke være at den fanger opp lyder utenfra? Særlig hunden er jo det sannsynlig med.

Anonymous poster hash: 84780...2cc

Skrevet

Jeg hadde definitivt ikke sovet mer!!!

Anonymous poster hash: e12e4...7da

Skrevet (endret)

Så spennende!

Kan ikke noen av dere andre som har lastet ned appen teste ut i natt og legge ut resultatet her? Så får vi høre om det er noe tull i appen, eller om det virkelig er en brite som prøver å vekke HI :)

Skulle gjerne gjort det selv, men jeg ville dessverre fått hjerteinfarkt og dødd av skrekk om dette hendte meg, og det tror jeg familien ville syns vært synd. Ikke hadde jeg fått mulighet til å legge ut noe resultat til dere heller ;)

Endret av Trollkjerringa
Skrevet

I ungdomsårene mine bodde jeg og pappa i huset til farmoren min. Farfar døde i huset av hjerteinfarkt da jeg var kun 1 år.

Huset ble senere gjort om til en horisontalt delt tomannsbolig og min far og jeg bodde i under etg.

Jeg var mye plaget av at jeg ble vekket om natten av at en mannestemme som hvisket meg i øret. Jeg hørte aldri hva som ble sagt for jeg skvatt jo og heiv meg rundt i senga litt i panikk. Dette skjedde ofte.

En natt jeg våkna så satt det en mann på skrivepulten min rett ovenfor senga. Litt sånn gjennomsiktig skikkelse, men jeg kunne tydelig se han og bevegelser han gjorde.

For å skru på lyset, måtte jeg gå ut av senga og over gulvet for å komme til lysbryteren ved døra og det turte jeg ikke.

Jeg fant fjernkontrollen til tven og fikk skrudd den på så jeg fikk litt lys i rommet. Da forsvant han. Tenkte jeg måtte ha sett syner pga mørket og skrudde av tven igjen. Han var fremdeles borte. Så han aldri igjen.

Hadde også en venninne på overnatting som vekket meg helt hysterisk for at noen hadde hvisket hun i øret, så noe var der.

Jeg er skeptisk til ånder og sånne ting, men dette kan jeg faktisk ikke forklare. Men jeg har lest at ånder kan ha lettere for å komme i kontakt med oss som har litt sperrer mens vi sover/drømmer fordi vi da er mer avslappet pg åpen.

Ikke vet jeg, men uansett om noen hvisker til deg når du sover så er det neppe farlig.

Jeg trøstet meg med at han jeg hadde sett og som hvisket til meg sikkert var farfar og det gjorde det litt mindre skummelt for min del.

Anonymous poster hash: 45ec4...5dc

Skrevet

Dere som har lastet ned og skal prøve i natt... HOLD OSS OPPDATERT :)

Skal prøve selv ;)

Skrevet

Hvis Tlf skal stå på hele natta, må vel laderen stå i, er litt skeptisk til å lade fonen på natta. Brannfaren vet dere :)

Men skal teste det i natt og kommer med oppdatering!

HI; den tar vel ikke opp hele natta, kun når det er lyder/bevegelser i rommet. Eller?

Skrevet

Håper ikke du har barn siden du ligger med ørepropper?

Anonymous poster hash: ad06c...c76
Skrevet

Siden det er utenlandsk app, og dei sie våkn opp på engelsk hadde jeg ikke trodd på det 👍

Anonymous poster hash: f0ff2...7d1

Skrevet

Noen som prøvde denne appen i natt???

Anonymous poster hash: 24a1e...f9b
Skrevet

Takk for svar. Det er ingen tulleapp, den tar opp lydene slik de høres ut. Tidligere har jeg bare sjekket noen av lydene, og de høres ut som normale soveromslyder.

Men dette er annerledes. Og kan ikke være meg som snakker, for lydene kommer litt bortenfor der jeg ligger.

Men jeg skal tenke at det er meg, når jeg legger meg i kveld;-)

Kanskje dumt å ta opp lydene når man sover?

Anonymous poster hash: c525e...4f7

Hvordan beregner du retningen og avstanden til lyden du har tatt opp med en app? Har du flere mikrofoner instalert og et surondanlegg til avspilling?

Anonymous poster hash: 38646...d22

Jeg har fortsatt ikke fått noe svar på hvordan man beregner avstand og retning på et slikt lydopptak.

Anonymous poster hash: 38646...d22

Skrevet

Jeg hadde aldri lagt meg til og sove igjen!!

Anonymous poster hash: 39d41...01c

Skrevet

Noen som har testet i natt?

Anonymous poster hash: 38b19...b4c
Gjest lykkeliggift
Skrevet

Noen som har testet i natt?

Anonymous poster hash: 38b19...b4c

Jepp, ingenting av skumle lyder her. Kun mannen som snorker :-p

Skrevet

Ja, tar opp stort sett hver natt  jeg da for jeg prater så mye. "Du må ikke tro at du er noe", sa jeg kl 04.35 i natt :P

Anonymous poster hash: ed827...b76
Skrevet

Jeg selv bodde en plass der det var "rare" ting som skjedde. Fiske lukt, så folk som vandret, seng som rista når man sov i den, prating, noen som vasket osv osv. Jævligste jeg har vært med på noen gang. Tillogmed katten vår reagerte. En annen gang vi bodde i et annet eldre hus sto jeg på kjøkkenet og vasket kopper. Mens jeg står der ble jeg plutselig KJEMPE-REDD uten å skjønne hvorfor. Løp ut for å hente hundene som sto ute ettersom jeg ikke turte å være alene. Når jeg kommer ut står alle tre hundene og flekker tenner, ikke mot meg, men noe på siden av meg. Drit ekkelt!!

Mest sannsynlig er det ingenting, men kjeft på dem og snakk ut i rommet (ja, det er merkelig) og si at det skal være stille på natten. Hjalp her :)

Kan du legge ut opptaket? Ble så nyskjerrig :P

Anonymous poster hash: 783f2...661
Skrevet

Det høres ut som et veloppdragent og hyggelig spøkelse som nøyer seg med å hviske deg stille i øret. Tenk om h*n hadde kløpet deg i rumpa og strødd brødsmuler i senga di! Så jeg hadde ikke brydd meg.

Anonymous poster hash: 85b82...12e
Skrevet

Hvilke apper bruker dere? Har en Samsung s3, finner ikke Sleeping u....

Anonymous poster hash: 1cbc3...730

Skrevet

Jeg har Samsung og bruker Sleep Talk Recorder, den er gratis. Er enkelte netter den har hengt seg opp, men funker stort sett greit. Har ikke prøvd noen andre, men ser at det er flere å velge mellom.

Skrevet

Har lastet opp appen og skal prøve den i natt. Bor i et gammelt hus. Og selv om ikke vi har sett noe her, så har sønnen vår gjort det da han var litt mindre. Han har også sett andre ting andre steder hvor det skal spøke, men sluttet med det når han fylte 4 år. Så om jeg hører noen viske til meg kommer jeg aldri til å tørre og sove her mer. :/

Kanskje ikke bør gjøre det allikevel....

Skrevet

http://www.youtube.com/watch?v=yKQrl9tkYIw

Anonymous poster hash: 1cff0...0cd

Hjelpe og trøste, det var ekkelt - og jeg som virkelig ikke tror på sånne ting. Ser i kommentarfeltet at noen skriver at de har blitt intervjuet i avisen, vet du noe om det? Hadde vært gøy å lese mer om det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...