Gå til innhold

Noen visker til meg om natten. Tatt opp på båndopptaker. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lastet ned søvnapp på Iponen for å se hvordan jeg sover.

Jeg sover alltid med ørepropper for ellers sover jeg urolig.

Da jeg sjekket lydene dager etterpå på Iponen ble jeg forskrekket.

I løpet av natten er det fullt av klikkelyder, små smell, som ikke er laget av meg, osv. Man hører også at det er noen der ved siden av meg som visker helt tydelig: "Wake up".

Man hører at det er noen som dytter i meg. Orket ikke høre mer på opptaket, det er jo helt grusomt. Hvordan er det mulig?

Noen med erfaringer? Hva skal jeg gjøre? Ble litt skremt nå.

Tror ikke på ting som ikke kan bevises.

Anonymous poster hash: c525e...4f7

Fortsetter under...

Skrevet

Uh! Du ga meg frysninger! Så ekkelt. Ingen erfaringer, dessverre...

Anonymous poster hash: 19ea6...1e0
Skrevet

Ugh! Er dette kanskje noe som ligger i appen? Som spøk?

Skrevet

Det er appen. Last ned en annen eller ta opp med noe annet enn en app.

Anonymous poster hash: e04ab...8b3
Skrevet

Kanskje tulle app?

Anonymous poster hash: 954cd...bb9

Skrevet

Kan være appen som har det innlagt.

Annonse

Skrevet

Så ekkelt!

Det KAN likevel ha en logisk forklaring. Jeg har selv lastet ned en sleep talk recorder. Lydene blir ofte vrengt og høres annerledes ut. Spesielt høres promper veldig rart ut, de høres ut som smell, enten høye eller lave. Man kan høre på andre som har lagt ut lydopptakene sine, noen har da lagt ut lyd av prompene sine og da kan det høres ut som kinaputter (eller eventuelt en putt, hehe). Det kan også være du som sier "wake up" i søvne, men at du ikke gjenkjenner stemmen din.

Jeg har tatt opp mye på bånd og snakker veldig ofte i søvne. Stemmen min er totalt forskjellig fra gang til gang. Noen ganger er det helt klar og tydelig, mens andre ganger snakker jeg med helt merkelig stemme.

Anonymous poster hash: ed827...b76

Skrevet

Takk for svar. Det er ingen tulleapp, den tar opp lydene slik de høres ut. Tidligere har jeg bare sjekket noen av lydene, og de høres ut som normale soveromslyder.

Men dette er annerledes. Og kan ikke være meg som snakker, for lydene kommer litt bortenfor der jeg ligger.

Men jeg skal tenke at det er meg, når jeg legger meg i kveld;-)

Kanskje dumt å ta opp lydene når man sover?

Skrevet

Oh, spennende! :)

Før du legger deg, si at du ikke setter pris på å bli dyttet i og snakket til om natten. Det er forstyrrende.

Tenker også det er noe i appen kanskje. Lykke til! Er ikke farlig..

Anonymous poster hash: e73b5...ab8

Skrevet

Hvordan i alle dager vet du at det ikke er deg? Drama!

Anonymous poster hash: abff7...68c
Skrevet

Uææææ, skummelt! Jeg skal i alle fall aldri laste ned en slik app😱

Anonymous poster hash: 9b01f...cb4

Skrevet

Å så ekkelt!! :o Tror ikke jeg hadde våget å sove mer om jeg hadde visst det..

Skrevet

Om det er en gratis app så kan det fort komme reklamer opp på selve appen, og de kan lage smellelyder.. De lydene kan og være sengen eller promper. Stemmen kan være deg selv, eller noe i appen.

Eller så er det et gjenferd...

Anonymous poster hash: 6592d...065

Annonse

Skrevet

Takk for svar. Det er ingen tulleapp, den tar opp lydene slik de høres ut. Tidligere har jeg bare sjekket noen av lydene, og de høres ut som normale soveromslyder.

Men dette er annerledes. Og kan ikke være meg som snakker, for lydene kommer litt bortenfor der jeg ligger.

Kanskje dumt å ta opp lydene når man sover?Anonymous poster hash: c525e...4f7

Kanskje du går i søvne? Lister deg opp og står i en krok og hvisker "wake up". Haha, jeg ser det veldig for meg ;) Uansett hva det nå er, så er det ikke farlig.

Anonymous poster hash: ed827...b76

Skrevet

Det er nok en død brite som prøver å vekke deg.

Anonymous poster hash: 1dde0...757
Skrevet

Du får be dem slutte.

Anonymous poster hash: 7aa83...425
Skrevet

Kanskje dumt å ta opp lydene når man sover?

Hvordan beregner du retningen og avstanden til lyden du har tatt opp med en app? Har du flere mikrofoner instalert og et surondanlegg til avspilling?

Anonymous poster hash: 38646...d22

Skrevet

Utrolig ekkelt. Må nesten laste en slik app selv. Hva heter appen?

Anonymous poster hash: 332b4...e05

Skrevet

Appen jeg bruker heter "Sleeping U". Den tar opp all lyd gjennom natten, og registerer hvor lenge du har sovet. Så kan man høre når man snorker eller snur seg i sengen. Greit å kartlegge søvnen gjennom natten tenkte jeg.

Jeg lyttet ekstra nøye etter for å høre om jeg gikk i søvne eller om det er jeg som visker og holder på. Det er en mann som visker, og man hører jeg puster normalt mens stemmen snakker. Så det er ikke jeg.

Jeg gikk gjennom hele lydloggen og det viser seg at det viskes flere ganger, men da er det så langt borte at jeg ikke hører hva som blir sagt.

Og ved et tilfelle hører man en hund på rommet som bjeffer en gang. Ha ha...det er jo helt sykt!

Jeg er glad jeg bruker ørepropper om natten, slik at jeg ikke får med meg dette styret om natten. Ellers tror jeg at jeg hadde fått en diagnose temmelig raskt.

Skal la gubben få høre lydopptak når han kommer hjem. Bare han ikke tror jeg har mannfolk med meg hjem når han er borte;-)

Skrevet

Paranormal Activity........

Skrevet

Vet ikke helt om jeg tør, men nå skal jeg laste ned app'en og prøve selv. Så får vi se om det finnes rare ting på mitt soverom også.

Er det den med en sovende mann, hvor det står at man skal legge Tlf like ved munnen og trykke start?

Skjønner godt at du friker litt ut jeg, kommer til å gjøre det selv hvis jeg hører noe merkelig!

Men tenker at siden det er en gratis app, kanskje det er meningen å tulle med folk...? :P

Skrevet

Who you gonna call? Lilli Bendriss!

Skrevet

Hadde jeg hørt det på lydopptak, hadde jeg pakket kofferten i en j....g fart :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...