Gå til innhold

for rart med asiatiske navn på norsk/svenske barn?

Anbefalte innlegg

jeg er hel norsk men er vokst opp med stefar fra belgia & har hans nederlanske etternavn, har et britisk fornavn som også er veldig vanlig i norge & sambo er svensk/asiater med et vanlig svensk fornavn, asiatisk mellomnavn & veldig vanlig svensk etternavn.

kan vi da kalle vårt barn noe som er "u" norsk/svensk uten at det blir for "rart"? barnet vill få begge etternavnene & blir da nr 7 med "Mitt" navn i norge.

min familie er helt imot "uvanlige" navn & forventer at barnet skal hete Gry eller Gunnar etter mine besteforeldre. mens sambos familie er på vår side & syntes vi skal bestemme selv. kan også legge til at jeg er 22 & at min mor er fast bestemt på at jeg kommer til å velge et navn jeg kommer til å hate om 10+ år. hun var selv ung mor & tror at jeg kommer til å gjøre de samme feilene som henne. så da er det best om hun bare bestemmer allt sån at jeg slipper å angre.

jeg har lite lyst å kalle barnet mitt for gry eller gunnar. de er veldig kjederlige navn i mine ører & passer ikke inn i vår mer moderne familie i det hele tatt, men det er veldig vanskelig for meg å nekte mamman min noe uten god grund (hun har mentale problemer) så da lurer jeg på hva alle dere andre syntes?

Vi liker Kailas til gutt & Haniya eller adli til jente bla. Haniya betyr glad/behagelig & Kailas betyr Shiva's "hjem",  Adli betyr elsket på indisk.

disse kan evntuelt brukes som mellom navn sammen med noe mer norsk,

er jeg rar eller ureferdig som vil ha navn fra kulturen til pappan? er det referdig av min familie å forvente at jeg skal følge familie trandisjonen til deres når jeg ikke har mye kontakt med dem til vanlig? føler meg litt lost & trenger litt hjelp/støtte i denne saken :(

Anonymous poster hash: 8ec29...ced

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...