Gå til innhold

Fått vite at jeg har en cyste på eggstokk, noen som har opplevd det samme ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått med øm hofte/lyske i flere dager og intakt ble dette store smerter .. Våknet opp av det og dette varte nok en halv time time . Etter dette har jeg vært øm og har hatt mer menssmerter . Var hos gynekolog og fikk påvist en cyste på 2,5x3 cm . Gynekologen sa at hun tok en blodprøve av meg også ca125 som er en tumormarkør for å være sikker på at cysten er snill . Hun mistenkte ikke noe for alt ellers var bra men det var en rutine . Skal tilbake om 8 uker for å se at den krymper som den antagelvis ville gjøre og de smertene jeg har hatt er nok fordi det har lekket litt væske fra den sa henne .

Har noen opplevd det samme , ble litt redd når hun nevnte den blodprøven . Men la faktisk merke til at da jeg stod opp etter dette antallet kom det litt vann ut sånn at jeg ble våt . Dette må vel være fra cysten ? Har aldri opplevd dette før .

Skrevet

Eg hadde en stor vanncyste som sprakk heilt forferdelig grusomme smerter.. men det kom ikkje noe vann ut av meg.. men smertene varte i ca 2 uker men var det første 5 timene som var verst.. smertefult.. men ikkje farlig. Var hos gynekolog og sjekka opp at alt var bra men av og til skjedde dette. .

• 2 uker senere...
Skrevet

Har dette hver måned. Smertefullt og ufarlig.

Jeg har vondt i 5-14 dager alt etter hvor stor den har vært.

Jeg sjekket også hos lege fe første 3 gangene jeg opplevde det. Mine cyster har vært 5x3 cm på det største.

Er det en vanncyste så vil dette gå bra.

Skrevet (endret)

Jeg hadde cyste på størrelse med en appelsin en gang. Ble sendt hjem og fikk bare beskjed om å ringe 113 hvis jeg skulle få EKSTREME smerter som ikke gikk over. Den sprakk en kveld i Spania tror jeg. vondt i 3 sekunder så var det over. Det farlige er vel hvis den vrir seg rundt eggstokken. Da får du ekstreme smerter og må rett på sykehus og operere.

Endret av Bustetroll
Skrevet

Jeg hadde ei cyste på 10 cm. Ble anbefalt å fjerne den pga størrelsen. Tok kreftprøve av den også, men var heldigvis godartet. Måtte fjerne eggstokken også under operasjonen pga den hadde vokst inn der. Hadde vokst de 2 ukene fra den ble oppdaget til jeg ble operert. Hadde PCOS fra tidligere så vant til cyster, men ingen så stor tidligere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...