Gå til innhold

Fødselsspørsmål! - om fentanyl, ta vannet, naturlig fødsel m lite smertelindring...

Anbefalte innlegg

Tenker allerede mye på fødsel...

Har født to ganger før, skal nå til med tredje (og siste). Gruer meg ikke, alt i alt har det vært veldig fint å føde, men jeg sitter igjen med noen spørsmål...

Forrige fødsel var "skikkelig i gang" med tette og vonde rier da jeg kom til sykehuset, men så fikk jeg fentanyl og alt stoppet opp, riene kom sjeldnere og ble mindre kraftige. Er det vanlig at fentanyl gjør det?

Er veldig interessert i en effektiv fødsel, altså at den ikke stopper opp denne ganga, veldig nedtur...

Ellers tok fødslene lang tid uten at det skjedde så mye, og jordmor ventet i lengste laget med å ta vannet mitt (som ikke gikk naturlig) - hvorfor vente så lenge? Det skjedde fort etter at vannet var tatt. Kan jeg be om at det gjøres med en gang jeg kommer, hvis ikke vannet går denne gangen heller?

Ønsker meg veldig en effektiv fødsel, helst uten smertelindring som kan dempe/stoppe (som fentanyl og epidural kan? eller?) - noen som har gode erfaringer med å bevege seg mye for å få fortgang/effektivitet? Hva/hvordan? Hva slags pust anbefaler dere? Akupunktur? Varmt vann? Annet? 

Takk for svar... :)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...