Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Dere som har barn rundt den alderen. Hvordan er det med overnattingsbesøk? Har stebarn som noen ganger har med venner til oss på overnatting. Synes vi må "underholde" de så mye så blir veldig slitsomt. Pleier jo alltid å gjøre noe stas, lager god helgekos mat som alle liker, snop, leier/kjøper film, og gjerne en aktivitet ellers som de får velge. Feks kino, tusenfryd osv. Men de er aldri helt fornøyde og er mas hele tiden. Vil de spille brettspill så skal gjerne begge vi to voksne være med, og det er ikke alltid like enkelt på dagtid med to småsøsken itillegg osv. De er aldri for seg selv. Husker tilbake når jeg var på den alderen så var vi mye mer selvgående. Anonymous poster hash: 0d3f7...d91
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 Jeg har en datter på 12 år. Da hun har overnattingsbesøk, så holder de seg stort sett for seg selv på rommet. Jeg må lure de opp med god mat, godis og film av deres valg. Men ellers så er de for seg selv. Tidligere på dagen er de gjerne ute med flere venner. Anonymous poster hash: 51973...f1b
Sokkedyret Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Husker jeg hadde og var på masse overnattingsbesøk i den alderen. Vi var alltid for det meste med oss selv på rommet. Ble aldri underholdt av foreldre. Vi var ofte flere så vi spiste noen ganger for oss selv også.
Krisa71 Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 11-12 åringer som har venner på besøk underholder seg selv, da er vi voksne helt "ut". Her har de leid seg en film, kjøpt junk og godis, og "murt" seg inne på rommet eller kjellerstua. De har fått lov til selv å bestemme når de vil legge seg, bare de kommer seg opp til lunsj.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 11-åringen og vennene klarer seg mest selv, ikke noe mas der. Det hender vi må megle litt, men det er mest fordi 9-åringen vår blander seg og de to brødrene begynner å krangle Anonymous poster hash: 06d63...fd6
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Tusenfryd eller kino hver gang det er overnattingsbesøk? Seriøst? Og 11-12 åringer, vil de virkelig ha dere med på leken? Anonymous poster hash: 93e30...4cc
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Min gutt er 9 og har overnatting og overnatter hos kompiser. På dagtid får de leke på rommet evt spille iPad / PS3 & ute i naturen. De får gå til butikken alene og handle inn brus, godteri & chips. Jeg låner film til kvelden. Lager pizza til alle i familien på kvelden men guttene får velge om de vil spise med oss eller alene . De trekker seg tilbake til hulen sin etterpå og styrer kvelden selv med lek og film. Aldri noe tull og de storkose seg Anonymous poster hash: c55ec...cb4
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #8 Skrevet 3. mars 2014 Tusenfryd eller kino hver gang det er overnattingsbesøk? Seriøst? Og 11-12 åringer, vil de virkelig ha dere med på leken? Anonymous poster hash: 93e30...4cc Ja akkurat nå på vinteren så er tusenfryd stengt da. Men kino, gå på kjøpesenter/wow (med oss..), ta manikyr på lakkbar osv. Men vi prøver å gjøre noe stas når de har med besøk. Det er som sagt stebarn så de er her bare annenhver helg og ekstra venner på overnatting blir ca annenhver gang de er her. Prøver å gjøre det stas for at de skal fortsette å ville komme hit nå når de blir større også Anonymous poster hash: 0d3f7...d91
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #9 Skrevet 3. mars 2014 Det høres veldig behagelig ut sånn som dere andre har det, at barna vil være litt mer for seg selv:) Anonymous poster hash: 0d3f7...d91
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #10 Skrevet 3. mars 2014 Har ikke så store barn, men eldste er 8,5 år og når hun har venner på overnatting underholder de seg selv. Vi lager noe godt til mat, men ellers får de gjøre som de vil. Bruker ikke masse penger på å underholde de. Det må de virkelig klare selv. Anonymous poster hash: d5b33...c9b
Honningmelon Skrevet 3. mars 2014 #11 Skrevet 3. mars 2014 Hadde min 11-12 åring vært masete og det hadde vært slitsomt med overnattingsbesøk, så hadde det ikke vært aktuelt med overnatting. Når 10-åringen har overnattingsbesøk så merker vi lite til dem.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #12 Skrevet 3. mars 2014 Hvordan komme oss ut av denne sirkelen da? Ikke så veldig gøy å ha misfornøyde barn på besøk Anonymous poster hash: 0d3f7...d91
Honningmelon Skrevet 3. mars 2014 #13 Skrevet 3. mars 2014 Da hadde jeg forklart barnet på forhånd at de skal finne på ting selv og ikke mase på de voksne. Og sagt at konsekvensen hvis dette ikke blir gjort, er at da blir det lenge til neste overnattingsbesøk.
smurfis Skrevet 3. mars 2014 #14 Skrevet 3. mars 2014 Men da skjønner jeg det jo litt mer, at de vil være med dere voksne, eller pappaen sin. De ser ham jo kun annenhver uke. Jeg skjønner veldig godt at de har lyst til å ha ham/dere med på brettspill eller andre aktiviteter.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #15 Skrevet 3. mars 2014 Hadde min 11-12 åring vært masete og det hadde vært slitsomt med overnattingsbesøk, så hadde det ikke vært aktuelt med overnatting. Når 10-åringen har overnattingsbesøk så merker vi lite til dem. Litt av problemet her er at vi bor et stykke unna og at de ofte ikke vil til oss, det er ofte bursdager, div kamper/cuper som skjer på hjemstedet deres i helgen osv. Nekter vi de overnatting så er jeg redd spesielt den ene ikke vil komme hit i det hele tatt. Har prøvd å finne venner til de her vi bor, men det er ikke så lett når det krever så mye av oss Anonymous poster hash: 0d3f7...d91
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #16 Skrevet 3. mars 2014 Hvordan komme oss ut av denne sirkelen da? Ikke så veldig gøy å ha misfornøyde barn på besøk Anonymous poster hash: 0d3f7...d91 Bare fortell dem at de er hjertlig velkommne, men at dere har en del annet dere må gjøre så de må klare seg selv. Anonymous poster hash: 32f61...001
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #17 Skrevet 3. mars 2014 Men da skjønner jeg det jo litt mer, at de vil være med dere voksne, eller pappaen sin. De ser ham jo kun annenhver uke. Jeg skjønner veldig godt at de har lyst til å ha ham/dere med på brettspill eller andre aktiviteter. Ja jeg ser den... og hyggelig at de vil være der vi er, men slitsomt når de må underholdes hele tiden. Pappaen har og lyst til å sitte i ro i 5min med avisen uten mas. Anonymous poster hash: 0d3f7...d91
Honningmelon Skrevet 3. mars 2014 #18 Skrevet 3. mars 2014 Hadde min 11-12 åring vært masete og det hadde vært slitsomt med overnattingsbesøk, så hadde det ikke vært aktuelt med overnatting. Når 10-åringen har overnattingsbesøk så merker vi lite til dem. Litt av problemet her er at vi bor et stykke unna og at de ofte ikke vil til oss, det er ofte bursdager, div kamper/cuper som skjer på hjemstedet deres i helgen osv. Nekter vi de overnatting så er jeg redd spesielt den ene ikke vil komme hit i det hele tatt. Har prøvd å finne venner til de her vi bor, men det er ikke så lett når det krever så mye av ossAnonymous poster hash: 0d3f7...d91 Greit nok at dere er med litt, en stund, ettersom de ikke er hos dere så ofte. Men, at dere må være med hele tiden, at de maser og klager er ikke greit uansett hvor lite de er hos dere. Jeg hadde uansett avtalt med barna på forhånd at dere skal bli med dem å spise pizza og spille et spill, men etter det må de finne på noe for seg selv.
smurfis Skrevet 3. mars 2014 #19 Skrevet 3. mars 2014 Men da skjønner jeg det jo litt mer, at de vil være med dere voksne, eller pappaen sin. De ser ham jo kun annenhver uke. Jeg skjønner veldig godt at de har lyst til å ha ham/dere med på brettspill eller andre aktiviteter. Ja jeg ser den... og hyggelig at de vil være der vi er, men slitsomt når de må underholdes hele tiden. Pappaen har og lyst til å sitte i ro i 5min med avisen uten mas. Anonymous poster hash: 0d3f7...d91 Og det må han jo så klart få lov til, men når de først er der så må pappa også finne seg i å spille brettspill eller gjøre andre ting som barna har lyst til(som pappa kanskje syntes er litt kjedelig). Jeg syntes ikke dere trenger å dra på kino, tusenfryd eller manikyr hver gang altså, men andre ting dere kan gjøre sammen.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #20 Skrevet 3. mars 2014 Har barn på 10 og 12 år og det er overnatting stort sett hver eneste helg, enten her eller de sover hos kompiser. Har aldri underholdt dem så mye som en halvtime jeg... Serverer gjerne noe de vil ha å spise da, pizza, taco e.l. også vil de som regel ha popcorn. Men så klarer de seg selv, ser på film, sitter og skravler, spiller på ipad/pc, herjer litt på madrassene på gulvet osv. Anonymous poster hash: 46b0f...ce5
skinnfilla Skrevet 3. mars 2014 #21 Skrevet 3. mars 2014 Her er det lite underholdning å hente. Jenta på 8 har overnatting i natt og jeg har knapt sett de. De sitter oppe og lager ting, leker og rydder(!) . Vært nede og spist middag og forsvant opp igjen. Senere blir det film og godis. Samme opplegget med stedatteren, men nå er hun blitt 14 og ofte er det hun som lager middagen til alle Syns det høres voldsomt ut å dra på tusenfryd og kino hver gang, da hadde vi blitt ruinert....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå