Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst å kalle gutten min for Lian... Hva tenker dere om dette? Vil folk uttale det som LiAn i Trondheim, eller vil folk uttale det som tenkt; LIan? Syns det er spesielt og fint, og passer til storebror Leanders navn!♡

Anonymous poster hash: 0e465...ead

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har så lyst å kalle gutten min for Lian... Hva tenker dere om dette? Vil folk uttale det som LiAn i Trondheim, eller vil folk uttale det som tenkt; LIan? Syns det er spesielt og fint, og passer til storebror Leanders navn!♡

Anonymous poster hash: 0e465...ead

Veldig spesielt, tenker på etternavn... Men tror det er som med mange av navna i denne kategorien,at man må smake på dem en stund og bli vant til dem :) Hvis man er tydelig når man sier navnet, tror jeg ikke uttale blir et problem (ville uttalt som Liam...)

Uansett - dere er heldige som har funnet et navn dere har falt for!!! :) 

Skrevet

Ja, veldig stedsnavnaktig. Og spesielt på ein skikkelig harry måte. Tommel ned herfra.

Anonymous poster hash: 9ae5b...b41

Skrevet

Liker ikke! Kjenner flere som har Lian til etternavn!

Tror det kommer til å bli forvekslet med Liam

Skrevet

Synes ikke det er noe godt navn, forvirres med etternavnet og det mye mer brukte Liam. Pluss at det er veikt og ufullstendig. Bedre med Julian eller Maximilian.

Skrevet

Ikke min smak og minner meg bare om lia

Skrevet

Ser det kommer mye negative uttalelser her... 

Men jeg holder på at så lenge du/dere har funnet det navnet dere synes er riktig, så kan dere gå for det. Jeg og mannen har til syvende og sist ikke hørt på noen da vi ga navn, men gått for det vi kjente varmest riktig... :P

Og så jobber jeg på barneskole, mange navn som først var veldig uvante som man blir helt vant til etterhvert, og som blir finere og finere etterhvert, som navna Lyder, Bo, Ulvar, Birk, Brage, Ask, Rav osv...

Men det er jo også en vurdering HVOR uvanlig navn dere egentlig vil ha... :) Det er jo navn i litt den gata som kanskje er vanligere (Liam, Levi, Linus, Emre, Emrik...)

Lykke til :)

Skrevet

Det er et navn med kinesisk opprinnelse ser jeg. Det har en fin klang synes jeg, liker det bedre enn Liam, som har blitt så stigmatisert. Ellers så har du jo noe vanligere Leo/Leon, synes du det blir for likt Leander? :-)

Skrevet

Jeg syns det er for likt Liam, som jeg ikke liker. Og forbinder det ellers med et etternavn/stedsnavn. men har dere falt for det , så bruk det.

Skrevet

Kan du velge etternavn som fornavn da?

Anonymous poster hash: e9a98...7ed
Skrevet

Kan du velge etternavn som fornavn da?

Anonymous poster hash: e9a98...7ed

Ja hvis det også har tradisjon som det. Du kan ikke velge Pettersen som fornavn.

Skrevet

Liker det ikke, og syns det høres ut som et jentenavn.

Skrevet

Litt uvant men fint. Om dere og barnet selv er tydelige på uttalen kommer det ikke til å bli et problem. :)

• 10 måneder senere...
Skrevet

Ser dette er en gammel tråd, men er spent på hva det ble til :) jeg har en sønn på nesten 5år med navnet Lian (som eneste fornavn) og i begynnelsen fikk vi mye rare kommentarer, men sto på vårt og nå er det ikke noe problem lengre =) kjempefornøyd! hadde ikke gjort det annerledes hadde vi kunne valgt igjen ;)

Skrevet

Jeg har en venninne som heter Lian 😜

Venninne! Jente!

Anonymous poster hash: 8aa84...33c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...