Gå til innhold

Hjelp! Litt krise her, festeblødning eller mens?

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt mens siden tidlig i januar, den er svært ustabil.

Har hatt veldig sterke menssmerter i over en uke, ville helst ikke ha mens før torsdag da vi skulle ha første undersøkelse/time for utredning pga vi har prøvd i 2 år uten resultat. Hadde fram til torsdag knall hvite EL tester, så trodde mens var rett rundt hjørnet.

Tok GU og UL på torsdag under timen, legen mente det var sjangser for EL da pga slim og en folikkel som var litt liten ifh til EL, men det kunne nærme seg mtp størrelsen.

Har hatt sykt sterke menssmerter i helgen, gikk jo selvfølgelig tom for EL tester, men tors var den veldig sterk(men kun hakket før positiv), de ble svakere til lørdag hvor jeg gikk fri.

I dag fikk jeg mens! Har bare spottet litt fram til nå, men så slo det meg: kan det være festeblødning?

Hadde festeblødning sist gang jeg var gravid, den var over noen få dager med bare litt spotting.

Problemet er at jeg har fått Pergotime, som ikke skal taes om man er gravid! Jeg skal begynne på det 3 mensdag, så jeg tenkte at jeg får vente å se om mengden tar seg opp (da er det mens). Men så har det skjedd at jeg har spottet noen dager før det virkelig har kommet..

Men hva ville dere gjort? Er litt i villrede nå, vi vil jo helst ha barn så fort som mulig, mens er som sagt veldig ustabil så om jeg ikke tar pergo denne runden og jeg ikke er gravid må jeg vente minimum 4 uker før jeg evt. begynner med provera og deretter pergo..

Men er det festeblødning kan jeg ikke ta pergo...

Vet ikke hva jeg skal gjøre!

Anonymous poster hash: bbb7d...93f

Fortsetter under...

Mensen regnes jo uansett fra den dagen det begynner å blø ordentlig, så det er bare å vente og se.

Litt tidlig for festeblødning om du hadde el fredag-lørdag, men kan være el-blødning hvis det var brunt ( kan vel ta et par dager før blodet kommer ut hele veien fra eggstokken). Lykke til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...