Gå til innhold

6 år -Ipad, kurio, lexibook - hva har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Han ønsker seg veldig, siden broren har. Og de egentlig skal dele på Ipaden. Broren er 9 år. Hva har dere til 5-6 åringen eller ville kjøpt?

Endret av Jeg har nå 2 sjefer i huset.
Skrevet

Ikke Curio, utover det er det nok en smaksak. 

Liker du Apple eller Android?

Lexibook kjenner jeg ikke til.

Skrevet

Ikke kurio. Ingen annen erfaring.

Skrevet

Så lenge du kjøper den helt nyeste modellen av Kurio, den som kom rett før jul, tror jeg den også er ok altså. De problemene som har vært med tidligere modeller skal være plukket vekk...

Vi har to ipader, det er 10 og 12 åringene sine, men 5 og 6 åringene låner dem av og til. Regner med det blir ipad i bursdagsgaver til de to yngste her dette året, de kjenner jo den og kan bruke den.

Flere av venners barn har samsung tab (tror jeg det heter) og er fornøyd med dem.

Skrevet

Vi kjøpte kurio til begge her når de var 7 1/2 og 5 1/2 år. Jeg vil ikke anbefale det.

Hadde heller kjøpt et vanlig nettbrett og stengt de funksjonene du ikke vil barnet skal bruke.

Skrevet

Samsung Tab. 

Vår 4 åring har den, og han bruker både youtube og diverse spill. Å bruke internett utenom youtube har han ikke skjønt, så det går helt fint. 

Med små barn blir det "hard" håndtering, og vi kjøpte tab2.0 til våre (8-åringen har også), dyr, men ikke komplett krise om den knuses.

Mange andre Ipad`er mye dyrere, og egentlig unødvendig i den alderen der de prøver, utforsker og vokser i fra etterhvert. Bedre enn all slags "barneprodukter" innen data/elektronikk.

• 3 uker senere...
Skrevet

Det ble ipad mini gitt av besteforeldre her. Vi hadde egentlig tenkt til at barnet kunne bruke våre nettbrett om hun trengte et, men det er jo helt klart at hun er stolt over å ha sin egen. Det er vi som bestemmer når hun skal bruke den og det er hun helt klar over.

Skrevet

kurio og ipad. kurioen virker sjelden

Skrevet

6 og 8 åringen har Samsung Galaxy tab 2 7", de har had dem en stund også, fungerer kjempe greit. Ikke er de dyre heller, vi så ikke poenget i å bruke flere tusen på "leketøy". Selv har jeg ipad mini, som var endel dyrere og helt ærlig synes jeg ikke forskjellen er verdt det mellomlegget.

Skrevet

Vi har også fryktelig dårlig erfaring med Kurio!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...