Gå til innhold

utflod i 2.trim? normalt?

Anbefalte innlegg

okei, litt ekkelt spørsmål kanskje..Men jeg hadde jo en del utflod i starten av 1.trim. kunne være sånn helt tynnflytende, at trusa ble helt fuktig.. Og nå plutselig, har jeg fått det igjen!! er 15 uker.. var så ekkelt i går, kjente bare pluttselig jeg ble helt våt i trusa.. begynte å lure om jeg pissa meg ut, men det var jo ikke tiss… ble litt redd for om det kunne være fostervann som lekker ut? eller er det helt tynnflytende utflod? er det normalt?

Anonymous poster hash: 9db43...054
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144124616-utflod-i-2trim-normalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er nokså normalt ja. Jeg har mye ihvertfall, selv om det ikke er så tynt som du beskriver. Fostervannslekasje skal visstnok gjenkjennes ved at det kommer et "jevnt tilsig" og ikke plutselig en dæsj som igjen stopper. Men hvis du virkelig er i tvil bør du kontakte fødeavdeligen, som har gode forutsetninger for å finne ut om det er det ene eller det andre.

Anonymous poster hash: 3d4ed...d13

okei, litt ekkelt spørsmål kanskje..Men jeg hadde jo en del utflod i starten av 1.trim. kunne være sånn helt tynnflytende, at trusa ble helt fuktig.. Og nå plutselig, har jeg fått det igjen!! er 15 uker.. var så ekkelt i går, kjente bare pluttselig jeg ble helt våt i trusa.. begynte å lure om jeg pissa meg ut, men det var jo ikke tiss… ble litt redd for om det kunne være fostervann som lekker ut? eller er det helt tynnflytende utflod? er det normalt?

Anonymous poster hash: 9db43...054

Jeg har hatt mye uflod periodevis, kjentes som å tisse på seg, men så testa jeg med å sette i tampong (som ikke anbefales pga bakterier), og da viste det seg at alt kom fra skjeden... Tissa altså ikke ;) Men periodevis har jeg måttet gå med truseinnlegg/bind :P

Annonse

Det er det samme her. Masse utflod. i Uke 26. Var hos JM i forrige uke, og hun anbefalte meg å få i en canestenkur (1 tablett).. for å unngå at det bryter ut sopp. Jeg synes utfloden lukter litt i mest laget, så derfor ville hun heller at jeg forebygget. Hun anbefalte også en annen "kur" etter canesten, 1 tablett hver kveld i 8 kvelder opp i skjeden. Dette for å forebygge over lengre tid, for å unngå dårlig bakterieflora og for å stabilisere ph'en der inne :P Jeg er på dag 3 nå, og synes jeg merker bedring:)

Anonymous poster hash: fd7b0...240

Jeg har veldig mye utflod når jeg er gravid. Vanligvis bruker jeg ikke truseinnlegg, men nå må jeg bruke det. Er i 2. trimester. Og ofte er det tyntflytende, eller så er det en form for urinlekkasje, jeg vet ikke. Prøver å gjøre litt knipeøvelser, men jeg har liksom vært plaget med dette i de andre svangerskapene og når graviditeten har vært over har ting falt på plass og vært som normalt igjen, uten at jeg har gjort noe særlig for det.   Så jeg får bare leve med det så lenge.   (Nyte det siden dette blir mitt siste svangerskap...hehe:p )

Jeg har også masse utflod! Har aldri hatt det før jeg ble gravid, så er helt nytt for meg. Var på kontroll hos gynekolog i går i forbindelse med noe annet, og hun sa at det er helt normalt med tyntflytende utflod under hele svangerskapet. Hun tok imidlertid en sekretprøve av meg for sikkerhets skyld for å kunne utelukke en infeksjon, men hun regnet med at alt var normalt siden det er så tynt og uten lukt.

Anonymous poster hash: f0576...7be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...