Gå til innhold

Hjelp!! Varmepumpa blir ødelagt og rørleggeren er på ferie!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har prøvd å få tak i rørleggeren siden fredag fordi utedelen på min varmepumpe står. Vann til luft varme og ifølge han ( rørleggeren) kan ikke den stå så veldig lenge fordi vannet i gulvet fryser og det ødelegger varmepumpa. I dag fikk jeg tak i kollegaen hans som sier han er på ferie,men kommer hjem i morgen.

Min rørlegger var her pga samme problem i forrige uke ( da før han reiste på ferie tydligvis) og sa det var en dårlig kontakt eller at han måtte bytte føler, så dukker jo det samme problemmet opp to dager etter at han var her... 

Hva skal jeg gjøre nå? Pumpa er jo antagligvis ødelagt og regningen på å fikse det er kommer ikke til å bli liten.

Jeg prøver å få tak i kollegaen igjen for å høre hvordan det blir med service hvis noen andre rører pumpa, men an tar jo ikke telefonen igjen!!

Vet du noe om dette med serviceavtaler, kan jeg bytte uten å miste serviceavtalen med første firma?

Hvem skal ta regningen hvis jeg må fikse anlegget? Det er jo ikke min feil at de ikke informerte meg om at han var på ferie slik at jeg ikke ringte en annen rørlegger. Jeg har skriftlig bevis på at jeg har informert om problemmet på fredag...

Det er ingen andre i dette firmat som kan noe om varmepumper så når han ikke er der så mister de all kompetansen hans.

Aner ikke hva jeg skal gjøre!! Har prøvd å ringe kollegaen flere ganger, men han tar ikke telefonen så jeg vet ikke ang serviceavtalen. 

Anonymous poster hash: 29024...cf2

Fortsetter under...

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Ring representanten for varmepumpemerket du har og hør med dem.

Skrevet

Finner ikke produsenten eller en representant.. Har kjørt en runde med telefoner og alle sender meg videre.

Skrevet

Ring et konkurrende firma og hør med de.. De bør jo hvertfall svare deg på pris og hva du skal gjøre..

Anonymous poster hash: 944a7...f50
Skrevet

Hvis du har valgt et firma uten vakttelefon har du desverre et problem. Noen ganger blir det dyrt å handle billig.

Anonymous poster hash: c2eda...915
Skrevet

Hvis du har valgt et firma uten vakttelefon har du desverre et problem. Noen ganger blir det dyrt å handle billig.

Anonymous poster hash: c2eda...915

Jo takk, jeg vet jo det... Her jeg bor er det fire rørleggere, et døgnvakt til egne kunder. Vi fikk anbud fra alle fire da vi bygde, to av dem tok ikke på seg mer og de to siste hadde prisforskjell på 300000kr...

Ikke bare bare å bo på bygda!!

Prøver å få tak i kollegaen igjen før jeg ringer konkurentene...

Annonse

Skrevet

Er det så kaldt at vannet i gulvet fryser? Kan du ikke varme opp med noen varmovner? Det sier seg selv at om vannet fryser i gulvet så vil rørene sprekke og da blir det kjempedyrt å fikse. må ta opp gulvet. Tviler på at et slikt system er så sårbart. Sikker noe fryseveske i vannet eller lignende.

Anonymous poster hash: 007a5...1a5
Skrevet

Er det så kaldt at vannet i gulvet fryser? Kan du ikke varme opp med noen varmovner? Det sier seg selv at om vannet fryser i gulvet så vil rørene sprekke og da blir det kjempedyrt å fikse. må ta opp gulvet. Tviler på at et slikt system er så sårbart. Sikker noe fryseveske i vannet eller lignende.

Her har det ligget på 1-2 minusgrader siden den stoppet...  Jeg aner ikke om innedelen (vannet i rørene) sirkulerer og får ikke svar på det noe sted, det skal være blandet med glycol, men blandingsforholdet vet jo bare rørleggeren som er på ferie!!

Har fyrt i ovene, men de varmer ikke opp de sårbare ytterdelene i huset pga romfordeling..

Har sittet å ringt rundt i to timer for å få svar på hvor lenge dette kan stå og om jeg kan bryte serviceavtalen, halvparten er i møter eller på oppdrag og andre halvparten vet ingenting!!

Hvis jeg bryter serviceavtalen uten godkjenning fra selskapet så er det ingen som er "ansvarlige" for noe om det skjer noe lignede senere.

To av rørleggerene jeg fikk tak i sier at de ikke kan utføre service på en pumpe de ikke har installert, siste selskapet rundt her svarer ikke og mitt (jævla) selskap svarer heller ikke, mens jeg ser for meg en flott regning på flere 100 000 ved å ta opp igjen gulv og reparere pumpa ( i beste fall) eller erstate pumpa!!!

ARGGG BLIR GAL!!!! Mon tro om jeg kan skru tilbake tiden å stå opp igjen på nytt!???

Skrevet

Hvis vannet er blandet med glycol så tåler det nok mange minusgrader. Tenk en bil som står på vinterstid, da er det gjerne -20 grader uten at kjølevannet (vann blandet med glycol) fryser. Ikke ta sorgene på forskudd. Det går sikkert helt fint.

Skrevet

Til slike situasjoner har vi alltid en ovn på lur som vi kan ta frem. Vi kjøper den billig på Biltema eller lignende. Den har hjulpet oss i lignende situasjoner. 

Anonymous poster hash: ac64e...b16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...