Gå til innhold

Alt svir seg i jerngryta..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en ny flot le creuset jerngryte til jul..men alt jeg lager svir seg jo.. Hva gjør jeg galt?? Trodde denne skulle være så genial til gryteretter osv..?

Anonymous poster hash: 1b4fa...f31

Fortsetter under...

Skrevet

Høres ut som om du bruker for høy varme.

Anonymous poster hash: 4c4dd...79a

Skrevet

Har ikke brukt slike gryter, men på vanlige jerngryter så er noe av hemmeligheten å la gryten bli varm nok (ikke overvarm) før du har i det som skal stekes. Tar litt tid å bli kjent med sin gryte/stekepanne, synes jeg. Elsker min jernstekepanne og ønsker meg en jerngryte som jeg brukte en del av tidligere :)

Anonymous poster hash: deb19...ab0
Skrevet

Jerngryter/panner skal aldri vaskes med såpe, hvis du gjør det fester alt seg lettere. Har du gjort det, så bør du smøre masse olje i den og la den stå en stund, så blir den bra igjen.

Anonymous poster hash: bd2a6...2ce
Skrevet

Prøv å ha høy varme før du setter den på det svakeste. og som noen sier over her ikke vask med zalo.

Skrevet

Du bruker for høy varme.

Le Creuset trenger 25% mindre varme enn ordinære gryter, men det er lett å skru på fult da den bruker lengre tid på å bli skikkelug varm.

Har du først svidd den er det viktig å få den 100% ren igjen før du forsøker på nytt.

Sitter det noe igjen kan du koke det ut ved å tilsette vann og oppvaskmiddel til maskin og la det koke i tre kvarter. Da skal alt løsne.

Annonse

Skrevet

Jerngryter/panner skal aldri vaskes med såpe, hvis du gjør det fester alt seg lettere. Har du gjort det, så bør du smøre masse olje i den og la den stå en stund, så blir den bra igjen. Anonymous poster hash: bd2a6...2ce

Det er vanlige jerngryter.

Le Creuset er jerngryte med 2 lag glassemalje, denne tåler til og med oppvaskmaskin men da blir den over tid matt i fargen.

Skrevet

Og, vi steker alltid med smør i jerngryte, aldri olje

Anonymous poster hash: 08cd7...de6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...