Gå til innhold

Vi skal ha nytt kjøkken, men hvordan er kvaliteten på billigkjøkken via dyre kjøkken ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har sett en del på ikea og epoq sine kjøkken. Syns at begge disse virker og ha ganske god kvalitet. Noen som har erfaring med disse ?

Har dere et kjøkken dere kan anbefalle med ok kvalitet og pris ?

Hvilket kjøkken har dere og hva har dere betalt for det ?

Vi har et ganske lite kjøkken på ca 15 kvadrat, så regner med at det uansett ikke blir så altfor dyrt.

Skrevet

Vi er også på jakt. Syns IKEA virker mer solid enn epoq. Har også sett på kvik som er hakket dyrere enn IKEA. Heller nå mot IKEA, så tar også gjerne imot erfaringer.

Anonymous poster hash: 49a32...089

Skrevet

Har nettopp fått ikea-kjøkken som enda ikke er tatt i bruk. Virker veldig solid. Jeg tror det lønner seg å gå litt opp i pris, f.eks. vlge de dyreste skuffene. Likevel blir det billigere enn andre leverandører.

Anonymous poster hash: 0e709...93b
Skrevet

Vi har kjøkken fra Ikea og hatt det en stund. Kjempefornøyd og det er ingenting i veien med kvaliteten. Kan tenkes at vi har et kjøkken på ca 15 kvm. Betalte rundt 60 000 for hele kjøkkenet inkludert hvitevarer pluss og frakt til nord-norge.

Anonymous poster hash: 5233b...4ce

Skrevet

Vi har Ikea med fronter i heltre. Super kvalitet :-)

Anonymous poster hash: 88112...f81

Skrevet

ikea har superbra kvalitet på kjøkken, og billig 

Anonymous poster hash: 22300...207
Skrevet

Vi har en blanding av IKEA og epoq.ville gått for IKEA.vi har bygd 4 IKEA kjøkken nå og de er helt klart bedre og lettere og montere.

Har også vært med og montert 2 hth kjøkken som er dyrere og det er noe dritt.svake deler og gikk fort i stykker under montering

Skrevet

Akkurat kjøpt ikea kjøkken til vaskerommet. Jeg må si jeg er skikkelig imponert over kvaliteten :) skuffene er veldig solide med glasskanter og for det meste laget i stål. Det er superenkelt å montere, og med det nye opphengssystemet deres er det jo virkelig superenkelt å sette opp kjøkken! Skrudde er kvik kjøkken i fjor og det var langt unna ikea i kvalitet og lure løsninger.

Har også bodd i leilighet med ikeakjøkken tidligere (flere ganger igrunn) og har aldri hatt noe å utsette. Løp og kjøp sier bare jeg ;) ikke glem å kjøpe dempere til skapdørene, jeg fikk ikke beskjed om disse i kjøkkenavdelingen på furuset, men så de da jeg hentet hengslene. Deilig å slippe slamrende skuffer og dører :)

Skrevet

Har skaper fra ikea på vaskerommet, god kvalitet. Har også noen skaper fra kvik, dårligere kvalitet.

Skrevet

Ville gått for IKEA kjøkken, for jeg er sånn at jeg fort kan gå lei, og da er det greit å ikke ha betalt 100 000 kr på et kjøkken jeg hår lei etter 4-5 år 😝 elsker det lysegrå kjøkkenet med glassvinduer, og vil gjerne ha det, men har kjøpt ferdighus med kliss nytt kjøkken av den dyre sorten, så får meg ikke til å endre det, selvom jeg syns det er dritkjedelig og stygt -.-

Skrevet

Epoq er det samme som Ikea. Svigerinnen min har epoq kjøkken. De manglet en del og ringte epoq for å bestille. Di fikk da beskjed om den delen hadde di ikke inne, men at Ikea hadde. Di kunne kjøpe den hos Ikea, for det var samme produsent.

Syns selv at der hørtes merkelig ut, men var den beskjeden di fikk hos epoq.

Vi kjøpte utstillingskjøkken hos Ikea til 20.000 inkl. alle hvitevarer. Kjøkkenet var på ca 20 kvm. Super fornøyd med det og slapp å skru det sammen selv.

Anonymous poster hash: 804de...dd1

Skrevet

Har også hørt at Kvik sitt kjøkken er mye mer knøvlete å montere enn Ikea sitt. 

Anonymous poster hash: 5233b...4ce
Skrevet

Hva dere enn velger, ikke ta sigdal. Vi har et kjøkken som er 1 år gammelt og hvor lakken på dørene flasser av.. Tror ikea har bedre kvalitet,selv om ikea sine kjøkken er over halvparten så billig som sigdal kjøkken..

Kjenner mange som har sigdal og alle er misfornøyd. Sigdal hadde bra kjøkken før, men de som produseres nå, de eier ikke den kvaliteten som det hadde før.

Anonymous poster hash: b3308...b2a
Skrevet

Eg var med å monterte IKEA kjøkken og Marbodal-kjøkken med bare nåken mnd mellomrom. Syns det var veldig likt kvalitetsmessig. Marbodal kom ferdig sammenskrudd einaste.

Far min som er snekker var vel egentlig skuffa si han hadde brukt så enormt mykje meir på sitt Marbodal-kjøkken enn ka eg brukte på mitt frå IKEA. Når di sku pussa opp da nesta huset sitt så blei da IKEA på dei og ;-)

Skrevet

Jeg har blitt fortalt at skuffende til IKEA ikke tåler like mye som andre kjøkken, men jeg har ikke noe å sammenlikne med. Her valgte vi Fossline av designårsaker, men jeg er overlykkelig over at vi slapp alle flatpakkene fra IKEA, kunne fort blitt dårlig stemning i heimen over det.. :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...