Gå til innhold

scampi - størrelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er ikke så erfaren på dette området. 

Har kjøpt scampi black tiger rå med skall str 8/12.

Synes de ser store ut - hvor lenge må de tine?

Har fått i oppdrag av en venninne å kjøpe dette - skal møtes i kveld og lage. 

Anonymous poster hash: f53a0...86f
Skrevet

Til neste gang: Vær så snill å ikke kjøp scampi. Det er en miljøversting og skaper antibiotikaresistente bakterier som tar livet av innbyggerne i landene hvor scampi fanges.

http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=10051210

Anonymous poster hash: 39947...3a4

Jeg har kjøpt fra fiskemannen som regnes for å være bærekraftig - sier de selv i hvert fall. TS

Skrevet

Trodde spørsmålet gjaldt hvilken str. som er best og skulle svare at det er som ellers i livet de største som er best ;)

De timer på et par timer om du legger de ut i ei stor skål/fat. Nødløsning er å skylle dem i vann, da tiner de raskere. Har man tiden til det er det greit å tine dem i kjøleskap over natten.

De bør ligge i marinade en stund før steking. 

Skrevet

Trodde spørsmålet gjaldt hvilken str. som er best og skulle svare at det er som ellers i livet de største som er best ;)

De timer på et par timer om du legger de ut i ei stor skål/fat. Nødløsning er å skylle dem i vann, da tiner de raskere. Har man tiden til det er det greit å tine dem i kjøleskap over natten.

De bør ligge i marinade en stund før steking. 

Takk :)  

Hvilken størrelse pleier du å kjøpe? De er kanskje litt store, men det eneste de hadde..

Skrevet

Jeg kjøper alltid de største, og alltid rå med skall. De er best :)

Skrevet

Når de har tint fjerner jeg skallet og legger dem i en bolle. Over har jeg olivenolje, maldonsalt, hakket ingefær, hvitløk og chili. Lar stå minst èn time før jeg freser dem lett på panna. Nydelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...