Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 jeg er ikke så erfaren på dette området. Har kjøpt scampi black tiger rå med skall str 8/12. Synes de ser store ut - hvor lenge må de tine? Har fått i oppdrag av en venninne å kjøpe dette - skal møtes i kveld og lage. Anonymous poster hash: f53a0...86f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Til neste gang: Vær så snill å ikke kjøp scampi. Det er en miljøversting og skaper antibiotikaresistente bakterier som tar livet av innbyggerne i landene hvor scampi fanges. http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=10051210 Anonymous poster hash: 39947...3a4
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Til neste gang: Vær så snill å ikke kjøp scampi. Det er en miljøversting og skaper antibiotikaresistente bakterier som tar livet av innbyggerne i landene hvor scampi fanges. http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=10051210 Anonymous poster hash: 39947...3a4 Jeg har kjøpt fra fiskemannen som regnes for å være bærekraftig - sier de selv i hvert fall. TS Anonymous poster hash: f53a0...86f
overlord Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Trodde spørsmålet gjaldt hvilken str. som er best og skulle svare at det er som ellers i livet de største som er best De timer på et par timer om du legger de ut i ei stor skål/fat. Nødløsning er å skylle dem i vann, da tiner de raskere. Har man tiden til det er det greit å tine dem i kjøleskap over natten. De bør ligge i marinade en stund før steking.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 Trodde spørsmålet gjaldt hvilken str. som er best og skulle svare at det er som ellers i livet de største som er best De timer på et par timer om du legger de ut i ei stor skål/fat. Nødløsning er å skylle dem i vann, da tiner de raskere. Har man tiden til det er det greit å tine dem i kjøleskap over natten. De bør ligge i marinade en stund før steking. Takk Hvilken størrelse pleier du å kjøpe? De er kanskje litt store, men det eneste de hadde.. Anonymous poster hash: f53a0...86f
overlord Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Jeg kjøper alltid de største, og alltid rå med skall. De er best
overlord Skrevet 2. mars 2014 #7 Skrevet 2. mars 2014 Når de har tint fjerner jeg skallet og legger dem i en bolle. Over har jeg olivenolje, maldonsalt, hakket ingefær, hvitløk og chili. Lar stå minst èn time før jeg freser dem lett på panna. Nydelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå