Gå til innhold

Reise alene til syden med 7.5 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene (men ikke definisjon alenemor, da jeg har han 50% av tiden. men alene som i at jeg ikke bor med noen andre)

Jeg har en gang vært på sydentur med min far og stemor, og sønnen. 

For å si det sånn...glad i familien, men to uker med min far og stemor ble drøyt lenge altså! 

Jeg har veldig lyst å ta han med så han får bade, kose seg. 

Det er jo faktisk billigere for oss å ta direktetur en uke til Tyrkia, enn f.eks Dyreparken i Kr.sand. 
Det vil koste oss nesten 6000 i flybilletter nedover + inngang i dyreparken + hotell. 

Men....Noen som har gjort det? Reist alene med barn til syden?
Hvordan er det? Ville dere ha gjort det?

Anonymous poster hash: 6accd...6e4
Skrevet

Det har jeg ikke gjort, men det ville jeg gjort :) Barnet kommer til å storkose seg :) Og du også! Bare velg et sted du vet at det er andre barn.

Anonymous poster hash: 9d9b2...708

Skrevet

Reiser alene med barn i mai,gjort det en gang før og det går helt fint😊

Anonymous poster hash: 17ff8...de9

Skrevet

Jeg har jo tenkt på det en stund, men tenkt at det kanskje er...teit?

Jeg ser ikke selv noen negative sider med det, men tenkte å høre med andre. 

Ser ikke for meg at det skulle være noe farlig heller?

Er det spesielle ''barevennlige'' hoteller?

Jeg er ikke intr i å være alene så trenger ikke noe bamseklubb som passer han, vil gjerne ha kvalitetstid med han. Og tenker hvor deilig det vil være når han har lagt seg på kvelden og kan sitte på en veranda og nyte kvelden og lade opp til neste dag hvor vi bare skal kose oss. 

Skrevet

Jeg har reist alene med mine barn, til syden og storbyer. Fra største var 1 år.

I sommer reiser vi til Europa, tar fly ned, skal innom 6 forskjellige byer i forskjellige land, bruker nesten 4 uker på dette. Da er minste barnet 7 år.

Synes det går veldig greit å reise alene med barna.

Anonymous poster hash: 7750f...43f
Skrevet

Pass på at du finner ett barnevennlig hotell, så er det ingen problem å reise alene med barn. Har ikke reist til syden alene, men har reist utenlands alene med barn. Gikk helt fint.

Ja, Dyreparken koster omtrent det samme som en sydentur om du ikke bor i nærheten.

Jeg hadde ikke vært i tvil. Hadde med de begredelige sommeren i her, reist til syden.

Anonymous poster hash: ee381...7d0

Skrevet

Hva er et barnevennlig hotell?
Altså, hva ser man etter?
Barnebasseng? Tilpasset mat?

Har bare vært i ''syden'' 1 gang, og da med faren min og stemoren min på en gudsforlatt plass kalt Lesvos :P
Han trivdes da, men igjen..han var bare 3.5...alt som har tilgang på basseng og is er jo paradis:P

HI

Skrevet

Ving: Rhodos Kallithea, veldig bra hotell! 

Anonymous poster hash: 6a10a...67c
Skrevet

Hva med egen leilighet? www.aldeasol.net

Anonymous poster hash: 00cef...bc2

Skrevet

Det hadde jeg mer enn gjerne gjort om jeg hadde hatt sjansen! Høres ut som dere kommer til å kose dere sammen :)

Om du velger et stort litt populært hotell på en litt større plass tror jeg du får det du leter etter.

Masse mat å velge mellom, kanskje andre barn barnet ditt kan leke litt med, shoppingmuligheter for begge to og fin strand. Se på biler og les anmeldelser så ser du litt hva andre synes om plassen :)

Skrevet

Det skal jeg og storebror i sommer:-) gleder oss

Skrevet

Tusen takk for alle tips!

Skal sjekke ut!

Har en drøm om å ta han med på safari når han blir eldre. Må spares lenge og jeg tenker han er stor nok når han blir 12. DET blir en drøm det! 

Skrevet

mamma til adhd gutt <3

Kan jeg spørre, hvor gammel er din gutt? Hvor lenge har han hatt diagnosen?

Kan jeg sende deg en PM og...dele erfaringer?

Skrevet

mamma til adhd gutt <3 Kan jeg spørre, hvor gammel er din gutt? Hvor lenge har han hatt diagnosen?Kan jeg sende deg en PM og...dele erfaringer? Anonymous poster hash: 6accd...6e4

Han er 7, hatt diagnose siden jul...send gjerne pm:-)

Skrevet

Har du reist alene med barn til syden før?

Anonymous poster hash: d378b...3d7

Skrevet

Har du reist alene med barn til syden før?Anonymous poster hash: d378b...3d7

Ja...hvorfor lurer du?

Skrevet

Blir nok mest sansynlig hellas på oss:-) vært der mange ganger før og trives godt

Skrevet

Reis å kos dere, det går helt fint!

Tror jeg ville valgt et hotell med bamseklubb selv om du ikke trenger alenetiden, for bamseklubben er en fin måte å bli kjent med de andre barna. Han trenger jo ikke være med hver dag, men hvis han f. eks. er der første og andre dagen, så blir han kjent med noen lekekamerater for resten av uka. Jeg var på sydenturer med min mor flere ganger da jeg var liten, og jeg hadde stor glede av de andre barna som jeg traff gjennom bamseklubbene.

:-)

Anonymous poster hash: e4bb3...5b2
Skrevet

Ja...hvorfor lurer du?

Bare lurte på hvorfor du ikke reiser med begge barna men kun med eldstemann? Synes ikke minstemann det er trist å ikke gå være med mamma og broren til syden?

Anonymous poster hash: d378b...3d7

Skrevet

Jeg ville reist til et typisk skandinavisk feriested, altså et sted som det finnes andre skandinaviere og gjerne noen som snakker et av språkene våre på hotellet.

Jeg vet ei som ble syk og havnet på sykehus i Tyrkia, alene der med 5-åringen sin. Ungen fikk bli med på sykehuset men forsto jo ikke et kvekk av hva noen sa, det ble en skremmende opplevelse for barnet altså...

Reiser man til type Mallorca o.l. jobber det svenske, danske og norske guider, barnepassere, resepsjonister osv der så om det skulle skje noe med deg eller dere mister hverandre på hotellområdet eller noe sånt så vil barnet finne noen å kommunisere med.

Det er det jeg ville sjekket opp, også kunne jeg fint reist til syden alene med en 7-åring.

Anonymous poster hash: b0676...9a4
Skrevet

Ja...hvorfor lurer du?

Bare lurte på hvorfor du ikke reiser med begge barna men kun med eldstemann? Synes ikke minstemann det er trist å ikke gå være med mamma og broren til syden? Anonymous poster hash: d378b...3d7

Fordi minstemann skal til syden med bestemor i sommer. Synes de skal ha hyggelige opplevelser alene også.

Jeg og lillemann reiser bort sammen i høstferien:-)

Litt med ferieavvikling og slikt her:-)

Skrevet

Til hi...

Ett lite tips...

Lurt å bestille ett sted som ikke ligger altfor langt fra flyplassen...sist hadde vi 2,5 time med buss...

Skrevet

Det kunne jeg glatt ha gjort :)

Men jeg ville ha bestilt hotell med barnebasseng (om han ikke er god svømmer), samt at det var lett tilgang til nordiske guider. Reis gjerne til et hotell hvor de fleste turistene er nordiske, da er sjansene store for at sønnen din får noen å leke med.

Anbefaler såkalte familiehotell.

Anonymous poster hash: e31ba...aca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...