Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Vi har alle veldig lyst på en liten pelsdott - bortsett fra far da som er noe likegyldig, så det er vell egentlig bare jeg og jenta på 4 som virkelig ønsker oss et lite dyr Vi bor i leilighet og har ingen mulighet for å lage et gjerde for en kanin, men jeg ønsker å lære den å gå i bånd slik at den får strekke litt på beina + at jeg ønsker å gjøre den stueren slik at den får gå løs inne.Vi har tidligere hatt både hund og katt og jenta vår har alltid vært forsiktig og forstår når dyra skal få være ifred osv Kan en kanin passe oss? Anonymous poster hash: 69493...e54
Elsker livet Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 Stueren klarer du nok etterhvert. Vet om folk som har kaniner løst inne. Det med å gå i bånd tror jeg er vanskelig, de må bare følge etter der den velger å hoppe.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 Husk at de gnager på ledninger o.l. Vi har hatt både kaniner og marsvin som har vært stuerene, men de har måttet være i buret når vi ikke har passet på hele tiden for de gnager på ting som ikke er bra for dem... Personlig liker jeg marsvin bedre enn kanin da. Anonymous poster hash: 87413...5c9
Tjofsen Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Har hatt kaniner tidligere, og jeg synes ikke de gjorde annet enn å spise og bæsje. Var helt enorme mengder. Synes det var mye mer kos med marsvin og mye mindre møkk i buret.
Gjest Antarctica Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 Syns vel generelt at de eneste dyra som passer i leiligheter er akvariefisk. Sorry, men det prosjektet du foreslår er bare egoistisk.
moota m storebror&lillebror Skrevet 1. mars 2014 #6 Skrevet 1. mars 2014 Jeg tenker at det er bedre med et mindre dyr som krever mindre frihet i en leilighet.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #7 Skrevet 2. mars 2014 Det kommer an på hvor mye dere legger til rette. Kjøp Den store kaninboka, og les om kaninsikring av hjemmet. Det er endel som må tas hensyn til og de koster, med mat og veterinær og dostrø, og egentlig burde du ha to sto (pg begge må kastreres, koster vel 600-2000 kr). Anonymous poster hash: 0108e...9e7
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 Mine kaniner har alltid vært løs. Bruker kattekasse til de samt et bur som alltid er åpent med flis og høy. Som regel har de sovet i en kurv under trappa. Vi har kaninsikret huset og de har aldri ødelagt noe. Anonymous poster hash: 16049...1b7
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #9 Skrevet 2. mars 2014 Hva skjedde med katten og hunden? Det er ikke mindre krevende med kanin. Anonymous poster hash: b8969...765
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Hva skjedde med katten og hunden? Det er ikke mindre krevende med kanin. Anonymous poster hash: b8969...765 Falt deg inn at folk liker forskjellige dyr? Anonymous poster hash: 16049...1b7
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #11 Skrevet 2. mars 2014 Kjøp heller en rotte. Det er supre smådyr for barn, de blir veldig tamme og kosete. man kan bygge om i nuret, kjøpe små leker til å ha i nuret. gjøre mye mere morsom med de. Anonymous poster hash: cb0e2...915
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #12 Skrevet 2. mars 2014 Hva skjedde med katten og hunden? Det er ikke mindre krevende med kanin.Anonymous poster hash: b8969...765 Falt deg inn at folk liker forskjellige dyr?Anonymous poster hash: 16049...1b7 Hi har jo hatt både katt og hund de siste årene for så kort tid siden at fireåringer lærte å være forsiktig å la dem være i fred. Selvfølgelig kan både hunden og katten ha dødd av alderdom de siste to årene, men hvis hi har måttet kvitte seg med dem av en eller annen grunn er det ganske sansynlig at hun vil få samme problem med en kanin. Anonymous poster hash: b8969...765
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #13 Skrevet 2. mars 2014 Hva skjedde med katten og hunden? Det er ikke mindre krevende med kanin.Anonymous poster hash: b8969...765 Jo - det er mindre krevende med kanin. Hilsen en som har hatt 4 katter, 2 hunder og 6 kaniner. Anonymous poster hash: 0108e...9e7
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #14 Skrevet 2. mars 2014 Hva skjedde med katten og hunden? Det er ikke mindre krevende med kanin.Anonymous poster hash: b8969...765 Jo - det er mindre krevende med kanin. Hilsen en som har hatt 4 katter, 2 hunder og 6 kaniner. Anonymous poster hash: 0108e...9e7 Ikke hvis du vil gi kantinene et godt og verdig liv. Anonymous poster hash: b8969...765
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #15 Skrevet 2. mars 2014 Hva skjedde med katten og hunden? Det er ikke mindre krevende med kanin.Anonymous poster hash: b8969...765 Jo - det er mindre krevende med kanin. Hilsen en som har hatt 4 katter, 2 hunder og 6 kaniner. Anonymous poster hash: 0108e...9e7 Ikke hvis du vil gi kantinene et godt og verdig liv. Anonymous poster hash: b8969...765 Årsaken at jeg liker kanin er at de IKKE hopper opp på bord og benker og de tisser ikke i senga mi. ;-) Helt riktig at et kanin helst skal få bo med en annen kanin og de trenger faktisk en del mosjon. Anonymous poster hash: 16049...1b7
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #16 Skrevet 2. mars 2014 Mine kaniner har alltid vært løs. Bruker kattekasse til de samt et bur som alltid er åpent med flis og høy. Som regel har de sovet i en kurv under trappa. Vi har kaninsikret huset og de har aldri ødelagt noe. Anonymous poster hash: 16049...1b7 Hvordan har dere fått det til? Vi har 2 kaniner, men ikke sjans at de kan gå fritt når vi ikke er tilstedje, de spiser på absolutt ALT! Ikke bare ledninger, men hvis de er i det humøret spiser de på bøker, møbler, tepper, puter, dørstokker you name it.. Anonymous poster hash: 742ae...805
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #17 Skrevet 2. mars 2014 Mine kaniner har alltid vært løs. Bruker kattekasse til de samt et bur som alltid er åpent med flis og høy. Som regel har de sovet i en kurv under trappa. Vi har kaninsikret huset og de har aldri ødelagt noe. Anonymous poster hash: 16049...1b7 Hvordan har dere fått det til? Vi har 2 kaniner, men ikke sjans at de kan gå fritt når vi ikke er tilstedje, de spiser på absolutt ALT! Ikke bare ledninger, men hvis de er i det humøret spiser de på bøker, møbler, tepper, puter, dørstokker you name it.. Anonymous poster hash: 742ae...805 Vet ikke jeg. De er bare greie. Som sagt er huset (den etasjen de er i) 100% kaninsikret. Jeg har en del aktivitetsting til de. Baller, bamser, vedkubber (de herper de) jeg prøvde slik klorestang som katter har men den bryr de seg ikke om. Men jeg har en løs plate med litt fastlimt vegg til vegg teppe og den graver de mye på. Jeg sa vi kunne prøve ha de løs men ødelegger de ting så må de i bur. Jeg tror du bare må ha ting fremme de får lov å ødelegge for de liker å drive med herverk. Anonymous poster hash: 16049...1b7
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #18 Skrevet 2. mars 2014 Mine kaniner har alltid vært løs. Bruker kattekasse til de samt et bur som alltid er åpent med flis og høy. Som regel har de sovet i en kurv under trappa. Vi har kaninsikret huset og de har aldri ødelagt noe. Anonymous poster hash: 16049...1b7 Hvordan har dere fått det til? Vi har 2 kaniner, men ikke sjans at de kan gå fritt når vi ikke er tilstedje, de spiser på absolutt ALT! Ikke bare ledninger, men hvis de er i det humøret spiser de på bøker, møbler, tepper, puter, dørstokker you name it..Anonymous poster hash: 742ae...805 Vet ikke jeg. De er bare greie. Som sagt er huset (den etasjen de er i) 100% kaninsikret. Jeg har en del aktivitetsting til de. Baller, bamser, vedkubber (de herper de) jeg prøvde slik klorestang som katter har men den bryr de seg ikke om. Men jeg har en løs plate med litt fastlimt vegg til vegg teppe og den graver de mye på. Jeg sa vi kunne prøve ha de løs men ødelegger de ting så må de i bur. Jeg tror du bare må ha ting fremme de får lov å ødelegge for de liker å drive med herverk. Anonymous poster hash: 16049...1b7 Ja, kjenner til dette med rampete kaniner! De har masse å gnage på/rote i, men de ulovlige tingene er jo de som er mest morsomme å drive med. Pluss at de (i hvertfall den ene) åpenbart synes det er en veldig morsom lek når vi "jager han vekk"! Anonymous poster hash: 742ae...805
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #19 Skrevet 2. mars 2014 Mine kaniner har alltid vært løs. Bruker kattekasse til de samt et bur som alltid er åpent med flis og høy. Som regel har de sovet i en kurv under trappa. Vi har kaninsikret huset og de har aldri ødelagt noe. Anonymous poster hash: 16049...1b7 Hvordan har dere fått det til? Vi har 2 kaniner, men ikke sjans at de kan gå fritt når vi ikke er tilstedje, de spiser på absolutt ALT! Ikke bare ledninger, men hvis de er i det humøret spiser de på bøker, møbler, tepper, puter, dørstokker you name it..Anonymous poster hash: 742ae...805 Vet ikke jeg. De er bare greie. Som sagt er huset (den etasjen de er i) 100% kaninsikret. Jeg har en del aktivitetsting til de. Baller, bamser, vedkubber (de herper de) jeg prøvde slik klorestang som katter har men den bryr de seg ikke om. Men jeg har en løs plate med litt fastlimt vegg til vegg teppe og den graver de mye på. Jeg sa vi kunne prøve ha de løs men ødelegger de ting så må de i bur. Jeg tror du bare må ha ting fremme de får lov å ødelegge for de liker å drive med herverk. Anonymous poster hash: 16049...1b7 Ja, kjenner til dette med rampete kaniner! De har masse å gnage på/rote i, men de ulovlige tingene er jo de som er mest morsomme å drive med. Pluss at de (i hvertfall den ene) åpenbart synes det er en veldig morsom lek når vi "jager han vekk"! Anonymous poster hash: 742ae...805 Nå har vi fliser der kaninene er. Vi har kjøpt kaninspray som vi har sprayet på lister. Smaker vondt. Vi har overgangslister i metall så de får de ikke ødelagt. Jeg kjøpte en sånn hul ball du kan ha godbiter i til hund. Der fyller jeg på med favorittmaten, agurkbiter og noen kaningodbiter. Det hender jeg henger opp frynser fra en gammel laken eller håndkler disse river de ned og har mye gøy med. Det ser noen ganger helt bomba ut i hulen deres under trappa. De er gøyale da, de har skikkelig personlighet. Anonymous poster hash: 16049...1b7
Husbygger Skrevet 2. mars 2014 #20 Skrevet 2. mars 2014 Vi har kanin, den er inne kanin om vinteren. Da bor den i gangen vår, går på fo i kassen sin. Spiser ikke på noe, vi har sko stående, det ligger klær på gulvet der av og til osv. Han går bare bort å snuser på tingene og markerer de med å gni haken sin på tingene. Han er så søt der han sitter og hopper rundt. Det hender han prøver å hoppe inn i stua eller inn på soverommet, men der er det parkett så han snur fort og hopper ut på flisene sine igjen. Han setter seg til å spise når vi setter oss til bords (han ser rett inn på spisebordet vårt). Legger seg til rette på puta si, eller oppå taket på huset sitt når vi legger oss. Han får også komme inn i sofaen å kose med oss rett som det er. Men han liker ikke å gå i bånd. Så om sommeren får han sprunge fritt på terrassen ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #21 Skrevet 2. mars 2014 Hva skjedde med katten og hunden? Det er ikke mindre krevende med kanin.Anonymous poster hash: b8969...765 Jo - det er mindre krevende med kanin. Hilsen en som har hatt 4 katter, 2 hunder og 6 kaniner. Anonymous poster hash: 0108e...9e7 Ikke hvis du vil gi kantinene et godt og verdig liv. Anonymous poster hash: b8969...765 Jo. Å gi en kanin et verdig liv er verken tidkrevende eller vanskelig, alt du trenger er noe den kan hoppe opp på, gå inn i, en kaninvenn, godt fôr og masse å gnage på. De fleste hunder krever (hvis de skal ha samme standard) timesvis med turer hver dag, masse mental trening, oppmerksomhet og kos. De er flokkdyr. Kaniner er kolonidyr, og de foretrekker andre kaniner fremfor mennesker. Alle hundene jeg har hatt har foretrukket mennesker fremfor andre hunder. Katter er dog ikke særlig krevende de heller så lenge de får gå ute, men om de skal gå inne, er de mye emr krevende enn kaniner. Jeg har hatt utekatt, innekatt, hunder, utekaniner, innekaniner. Anonymous poster hash: 0108e...9e7
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #22 Skrevet 2. mars 2014 Mine kaniner har alltid vært løs. Bruker kattekasse til de samt et bur som alltid er åpent med flis og høy. Som regel har de sovet i en kurv under trappa. Vi har kaninsikret huset og de har aldri ødelagt noe. Anonymous poster hash: 16049...1b7 Hvordan har dere fått det til? Vi har 2 kaniner, men ikke sjans at de kan gå fritt når vi ikke er tilstedje, de spiser på absolutt ALT! Ikke bare ledninger, men hvis de er i det humøret spiser de på bøker, møbler, tepper, puter, dørstokker you name it..Anonymous poster hash: 742ae...805 Vet ikke jeg. De er bare greie. Som sagt er huset (den etasjen de er i) 100% kaninsikret. Jeg har en del aktivitetsting til de. Baller, bamser, vedkubber (de herper de) jeg prøvde slik klorestang som katter har men den bryr de seg ikke om. Men jeg har en løs plate med litt fastlimt vegg til vegg teppe og den graver de mye på. Jeg sa vi kunne prøve ha de løs men ødelegger de ting så må de i bur. Jeg tror du bare må ha ting fremme de får lov å ødelegge for de liker å drive med herverk. Anonymous poster hash: 16049...1b7 Ja, kjenner til dette med rampete kaniner! De har masse å gnage på/rote i, men de ulovlige tingene er jo de som er mest morsomme å drive med. Pluss at de (i hvertfall den ene) åpenbart synes det er en veldig morsom lek når vi "jager han vekk"! Anonymous poster hash: 742ae...805 Nå har vi fliser der kaninene er. Vi har kjøpt kaninspray som vi har sprayet på lister. Smaker vondt. Vi har overgangslister i metall så de får de ikke ødelagt. Jeg kjøpte en sånn hul ball du kan ha godbiter i til hund. Der fyller jeg på med favorittmaten, agurkbiter og noen kaningodbiter. Det hender jeg henger opp frynser fra en gammel laken eller håndkler disse river de ned og har mye gøy med. Det ser noen ganger helt bomba ut i hulen deres under trappa. De er gøyale da, de har skikkelig personlighet. Anonymous poster hash: 16049...1b7 Kaninspray høres lurt ut, merkelig nok har jeg ikke fått det med meg i det hele tatt, enda jeg har søkt på nettet og lest Den store Kaninboken! (Eller mulig jeg har lest om noen som ikke mente det var noen vits med det for maaange år siden og har bare blokkert det etter det..) Ja, kaniner er herlige, våre bor i stuen og har virkelig beriket livene våre De er bare så morsomme og kosete - i hvertfall han, fruen kan være litt streng matrone mot oss tobeinte Anonymous poster hash: 742ae...805
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #23 Skrevet 2. mars 2014 Hva skjedde med katten og hunden? Det er ikke mindre krevende med kanin.Anonymous poster hash: b8969...765 Falt deg inn at folk liker forskjellige dyr?Anonymous poster hash: 16049...1b7 Hi har jo hatt både katt og hund de siste årene for så kort tid siden at fireåringer lærte å være forsiktig å la dem være i fred. Selvfølgelig kan både hunden og katten ha dødd av alderdom de siste to årene, men hvis hi har måttet kvitte seg med dem av en eller annen grunn er det ganske sansynlig at hun vil få samme problem med en kanin. Anonymous poster hash: b8969...765 Hunden døde av alderdom, og katten ble påkjørt bare for noen få uker siden Hadde dem begge til siste slutt Tenker at en kanin kanskje passer bedre nå ettersom jeg har fått litt "skrekken" etter at katten ble påkjørt. Hund vil jeg vente litt med ettersom de krever en del mer enn en kanin kanskje gjør? HI Anonymous poster hash: 69493...e54
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #24 Skrevet 2. mars 2014 Jeg tenker at det er bedre med et mindre dyr som krever mindre frihet i en leilighet. Hvilken dyr kan du anbefale oss? Har tittet litt på Hamster, men synes de er litt små og har en tanke om at de ikke kan gjøres stuerene? HI Anonymous poster hash: 69493...e54
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #25 Skrevet 2. mars 2014 Det kommer an på hvor mye dere legger til rette. Kjøp Den store kaninboka, og les om kaninsikring av hjemmet. Det er endel som må tas hensyn til og de koster, med mat og veterinær og dostrø, og egentlig burde du ha to sto (pg begge må kastreres, koster vel 600-2000 kr). Anonymous poster hash: 0108e...9e7 Høres ut som at du har en del peiling. Lurte litt på om du kan anbefale oss noen rase? HI Anonymous poster hash: 69493...e54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå