Gå til innhold

Helger

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvem står opp med babyen/barna deres? Vi har en bebis på 6 mnd og jeg har siden fødsel stått opp hver morgen. I tillegg er vi oppe en god del ganger om natten(han ammes og er generelt litt urolig ofte på nettene).. Er det min oppgave å stå opp hver dag i helgen også? Eller burde jeg kunne kreve dette av bf, som har en tendens til å sitte lenge oppe i helgen, "han har jo ingen forpliktelser morgenen etter" ? Kjenner jeg er litt irr pga dette...

Anonymous poster hash: 1d3fb...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I hverdagene er det jeg som står opp med babyen, mens i helgene deler vi på oss. Som regel står han opp tidlig på lørdag, mens jeg på søndag. 

Anonymous poster hash: 5e54c...68e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i akkurat samme situasjon! men her har det pågått i 10mnd!! nå skal jeg på jobb over helgen å om ting ikke forandrer seg så sprekker jeg!!! har mye "sinne" i kroppen å om jeg MÅ stå opp kl 06.00 en eneste dag de 7 neste dagene.....................!!!!!! hehe svake menneske synger jeg til meg selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det - og har det vært også med eldstemann - som oftest jeg som står opp både om natten og først om morgenen. Det har hendt noen ganger at jeg har vært så utslitt etter natten at min mann har stått opp og latt meg sove et par timer til, men det er mer unntak enn regel... Det betyr ikke at jeg mener at det er slik det burde være...

Nå skal det sies at min mann gjør veldig mye hjemme og er flink med ungene, og at han ofte jobber hjemmefra sent på kvelden. Likevel håper jeg at vi, når vi begge går i jobb, kan bli enige om en "tidlig-vakt-ordning"; en litt sen søndagsmorgen i måneden hadde vært en drøm...

Anonymous poster hash: 02d6a...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi her, ser at det ble postet som anonym, det var ikke meningen.. Ser det er flere som tenker som meg hvertfall.. Tror far skal få trå til litt her altså..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt hver vår morgen med nr en siden det ble naturlig (egentlig ganske kjapt da han ble flaskebarn etter noen mnd og alltid vært morgenfugl). Nå når nr to har komt så prøver jeg og gi han en sove frempå-dag i helgen. Men det er mye amming og styr om nettene, så til tider har mannen bedre og mer søvn enn meg så da ber jeg fint om at han står opp med nr en to dager på rad.. Ellers så blir det nok etter hvert hver sin dag ja, men tror vi må snakke om hvor lenge en kan sove - det er innmari travelt å aktivisere og holde humøret oppe på en treåringen alene med en nyfødt på armen fra 06-12!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen står opp først med de to største barna. Jeg og babyen sover som regel litt lenger. (til ca 8)

Hvis jeg har behov for å sove lenger tar pappaen babyen også. Pappaen har nesten aldri behov for å sove lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar vi hver vår dag, den som mater sover. Men han vil ofte stå opp på morran istedenfor å mate på natta..så da får jeg sove lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg lot mannen ta ei natt når vi hadde nr en. Sko han bare roa og legga hu inntil puppen min mens eg sov. D va nok til at han tok alle morgenene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...