Gå til innhold

Gravid i uke 29, plutselig føles det ut som magen er mye mindre idag enn

Anbefalte innlegg

Skrevet

den tidligere har vært.....Magen har i dette svangerskapet vokst jevnt og trutt som normalt,  det har vært ubehaglig å sitte på feks en stol rett, for da presser den relativ store babymagen seg opp og klemmer på magesekk,pupper og det som er "opp". 

Men idag tidlig sto jeg opp og følte noe var annerledes, magen føles ikke så stor, jeg lagde meg kaffe og satt med ned med pc og den ellers ubehagelige følelsen av å sitte rett opp og ned og alt blir "klemt  opp" var ikke der...Magen føles mindre! (..)  Er blitt litt bekymret for endringen skjedde "over natta" og jeg kan ikke si jeg opplevde dette i forrige svangerskap.

Jeg kjenner små bevegelser,men begevelsene er endret, de har gått fra store og "harde" nesten til det ubehaglige til å bli små og sjeldne.

Har kontroll hos jordmor 12 mars, er det dumt å vente så lenge el ok?

Nå kan det hende det har rablet for meg hehe men jeg må likevel spørre om  noen av dere andre har opplevd det samme? :)

Dette er barn nr to btw. Takknemlig for innspill og konstruktive meninger om dette er normalt, avvik, osv... på forhånd takk.  Hi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være baby har snudd seg. Men er du veldig nervøs ville jeg kontaktet lege

Ja jeg var inne på tanken, men så ble jeg igjen usikker på om det er vanlig at de snur seg i disse uker, 29/30? Er ikke kjempenervøs men kanskje litt, med tanke på at dette skjedde over natten! Takk for svar Fae :) -andre som har opplevd noe lignende ? Eller har råd om man bør slå seg til ro med at det er innenfor normalen el bør lege/jordmor kontaktes?

Skrevet

Jeg ville ha kontaktet føden. Det skal man alltid gjøre ved endring i bevegelsesmønsteret til babyen.

Skrevet

Jeg ville ha kontaktet føden. Det skal man alltid gjøre ved endring i bevegelsesmønsteret til babyen.

Uff jeg tror nok du har rett Hvitt Hus, bedre å forhøre seg med føden.Sitter her nå å kjenner at magen er helt "bløt" og ikke sånn spent og hard slik som den var før og senest igår..kjenner jeg begynner å bli urolig og at noe ikke stemmer..

Skrevet

Du ringer selvfølgelig til lege og får det undersøkt i dag...du sitter da vel ikke å venter på svar fra andre som ikke har peiling!! du kjenner kroppen din og forandringer-kom deg til legen.

Anonymous poster hash: c1281...466
Skrevet

Du ringer selvfølgelig til lege og får det undersøkt i dag...du sitter da vel ikke å venter på svar fra andre som ikke har peiling!! du kjenner kroppen din og forandringer-kom deg til legen.

Anonymous poster hash: c1281...466

Lege? Det er lørdag og klokken er 13.30, jeg oppdaget dette kl 10 og prøver å gjøre meg opp en mening på om dette er i "hodet" mitt eller om det er reelt. Det må vel være lov til å spørre her inne etter råd og om andre har opplevd det samme vel  selv om jeg kjenner meg selv og min kropp best:) Jeg ringer føden for jeg kjenner ikke til noe lege jeg kan spørre eller undersøkes av nå så tidlig på lørdagen. Men takk for innspill, tross i den noget krasse tonen :)

Skrevet

Kan være baby har snudd seg. Men er du veldig nervøs ville jeg kontaktet lege

Ja jeg var inne på tanken, men så ble jeg igjen usikker på om det er vanlig at de snur seg i disse uker, 29/30? Er ikke kjempenervøs men kanskje litt, med tanke på at dette skjedde over natten! Takk for svar Fae :) -andre som har opplevd noe lignende ? Eller har råd om man bør slå seg til ro med at det er innenfor normalen el bør lege/jordmor kontaktes?

Mange babyer snur seg rundt den tiden. Men ta kontakt allikevel.

Takk du :) Jeg ringer føden nå og hører hva de sier.

Skrevet

Dette skjedde med meg i veke 26. Snart 2 veker si nå. La meg me ein knallhard mage, noko den har vore heile tida, og våkna med "blaut" mage. Sparka endra seg voldsomt. Frå å kjenne dei godt og at det var nesten vondt til å kjenne det svakare lenger inne og på andre plasser. Det var som om gutten "flytta inn".

Det einaste som var skjedd var at han hadde lagt seg med hovudet ned. 8 dagar seinare våkna eg med hard mage igjen, og to dagar etter det igjen var den blaut på ny.

Eg var til jordmor i går og då konstaterte ho igjen at han låg med hovudet ned. Det var då vanlig at det kjentes annerledes ut både på utsida og innsida. Ho sa det kunne hende han ville snu seg igjen. Men sa at dersom barnet la seg med hovudet ned i veke 30 eller etter det så var det relativt sjelden at det snudde seg igjen.

Skrevet

Å takk for utfyllende svar kjære Katta82 :D Du beroliget meg veldig her nå med at du fortalte om din erfaring!:)

Det er betryggende at det er normalt og at du gjorde meg obs på at dette kan komme og gå fra tid til annen og at det ikke behøver å være skummelt, så tusen takk til deg <3

Jeg tok også kontakt med føden og de sa det er normalt og så lenge jeg kjente liv så var det kanskje at babyen har "flytta" lenger inn. Så skulle jeg bare ta kontakt om det ble ytterlige endringer og de var så hyggelig og søte så jeg er bare teit som har "kviet" meg for å kontakte de.

Takk til alle som har svart, dere er gode som gull :)

Skrevet

Heilt iorden :)

Det er nok lurast å snakke med/spør profesjonelle når det er noko ein blir bekymra for når det gjeld eigen eller nære si helse. Ser det kjem mykje "uvettige" svar på mange tråder her inne. Dessuten er det ofte større sjans for å bli meir uroa enn betrygga av svara ein får.

Masse lykke til med resten av svangerskapet!

Skrevet

Ja heldigvis er jeg utstyr til å " takle" uvettige svar fra dette forumet ;) Det å spørre etter andres erfaring kombinert med å ringe/forhøre seg med profesjonelle har alltid gitt et godt grunnlag for hva en skal gjøre når bekymringer oppstår. Masse lykke til med ditt svangerskap også Katta82;) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...