Sandy84 Skrevet 1. mars 2014 #1 Del Skrevet 1. mars 2014 Lurer litt på dette med grøtstart.. Lest litt rundt, men kanskje bare dum. Det står 2-3ts med grøt, men er dette da ferdigblandet grøt eller bare pulver.... Står at man skal begynne med smaksprøver slik at ungen skjønner teknikken med skjea, men syns da 2-3 ts med pulver høres mye ut...?? Blir jo endel grøt av det.. Vill ikke gi så mye da jeg vill se pssen magen reagerer.. Vill ikke ha så voldsom mye mageknip på dissa små.. Og er tidlig ute å spør for han er bare litt over 3 mnd. Og ja jeg vet mange har forksjellige meninger om når de skal begynne med grøt og mat og slik.. 4 mnd, 6 mnd osv, men spr er spr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BKH Skrevet 1. mars 2014 #2 Del Skrevet 1. mars 2014 Det er nok ferdigblandet grøt det er snakk om. Skal begynne forsiktig, lurt å gi på dagtid de første gangene, slik at natten ikke blir ødelagt av eventuell mageknip o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandy84 Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 1. mars 2014 Ok, var det jeg også trodde ja må begynne på dagtid ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessolinen Skrevet 1. mars 2014 #4 Del Skrevet 1. mars 2014 På pakken står det oppskrift på smaksporsjon, tror det er snakk om 2 ss vann/mm og 1 ts pulver ca.. Jeg ga bare halve smaksporsjonen første gang men mini digga det så jeg ga hele neste gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #5 Del Skrevet 1. mars 2014 Min unge spiste en helt porsjon (1 dl) med grøt med en gang. Hun likte det så godt og hylte når hun ikke fikk mer (så jeg klarte ikke nekte henne...), men en myk start kan være viktig for å passe på at tarmene klarer å tilpasse seg den faste føden. Anonymous poster hash: f26c7...295 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandy84 Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 2. mars 2014 Ok, sto ikke noe prøveporsjon på denne pakken, men sett det har stptt på noen andre da gleder vi oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 3. mars 2014 #7 Del Skrevet 3. mars 2014 (endret) Min var møkkasur i oppstartfasen med grøt, han ble dødelig fornærmet frem til han fikk nesten 1 posjon Endret 3. mars 2014 av Kenga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønemor0408 Skrevet 4. mars 2014 #8 Del Skrevet 4. mars 2014 ah! jeg har begynt å la jenta vår få begynne å smake så vidt på fingeren nå. og da får hun hjemmelaget grøt. har lagd litt havregryns grøt med banan eller siskemos som jeg dypper fingeren min i. og hun syns det er kjempe godt! i dag har jeg lagd sviskemos og stått å malt grov sammalt speltmel og malt havregryn! kjempe gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandy84 Skrevet 8. mars 2014 Forfatter #9 Del Skrevet 8. mars 2014 Åh så gøy! Jeg klarte ikke dy meg så lage bitte litt og ga han.. Tja en kvart ts ble det vel kanskje... Smatta sovfbare det... Så gleder meg veeeldig til han kan begynne med litt større smaksporsjoner slet litt med luft om natta, men det tviler strekt på det kan ha vært den han reagerte på.. Ga han da ca 12 på dagen.. Ikke noe knip på dagtid! også måtte jo jeg å smake da, kanskje rar, men smakte jaggu oike godt nå som siste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønemor0408 Skrevet 8. mars 2014 #10 Del Skrevet 8. mars 2014 ja det er så artig! jenta vår er straks 15 uker og hu har fått smakt litt på fingeren i noen dager nå og hu sutter det i seg både havregrøten og spelt grøten. og hun syns både den hjemmelaga eplemosen, sviskemosen og aprikosmosen er kjempe godt gleder meg til hun skal få begynne med skikkelige smaksporsjoner! jeg tror heller ikke det var derfor han fikk luft i magen...det hadde kommet tidlige på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandy84 Skrevet 12. mars 2014 Forfatter #11 Del Skrevet 12. mars 2014 Så flink du er hønemor som laher mye mat selv! Prøve på det etterh ert her, men noe sier meg at når jeg går ut i jobb igjen så var det fedig ;( Tror heller ikke det var grøten, men kom liksom akkurat.. Er veeeldig opp og ned på disse nettene.. Men spiser over 1 liter med mme i døgnet nå vi har begynt smått med grøt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønemor0408 Skrevet 12. mars 2014 #12 Del Skrevet 12. mars 2014 det er jo så gøy! jeg lager opp mange små porsjoner som jeg fryser ned. da blir det plutselig veldig enkelt å gi mat og du bruker like lang tid som å gi fra ferdige glass. når jeg begynner med middag så gjør jeg akkurat det samme. koker eks søtpotet og moser med litt mme og litt olje og fryser ned. jeg har masse sviskemos,aprikosmos og eplemos i fryseren nå hehe ikke dumt å begynne med litt fast føde når den lille drikker så mye melk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå