Gå til innhold

Den beste blenderen/smoothiemakeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil kjøpe meg blender til å lage smoothie med. Men hvilken er best? Gjerne kjapp å rengjøre (helst putte i oppvaskmaskin, men det er kanskje ingen man kan det med?)

Skrevet

Jeg har en fra OBH Nordica, tror den heter smoothie twister. Den er helt genial. Tar liten plass - og smoothien lages rett på en flaske du kan drikke den av :-) Billig er den og, tror jeg gav 200kr på OBS :-)

Skrevet (endret)

Hvis du vikelig vil ha den beste er det dyrt, men absolutt den BESTE; Vitamix, Raw eller Blendtec med rundt 3,5HK eller mer. Denne må du betale flere tusenlapper for, men til gjengjeld kan du lage skikkelig sunne smoothier med grønnsaker i som er goode :) Den blender og moser alt som de "vanlige" blenderene ikke takler :) Rengjøres til daglig ved å fylle med varmt vann, et pump med såpe og settes på i ca ett minutt :) Jeg er veldig fornøyd og gleder meg til å fortsett å prøve nye oppskrifter når lysten på smoothie kommer tilbake etter svangerskapet :)

Lykke til!

Endret av Newlife!
Skrevet

Du trenger ingen best-i-test for vanlige smoothier.

Vil anbefale en med grei pris, men den må knuse is. Pass på at den rommer litt, og ikke er kjempeliten.

Helst ikke mange kriker og kroker, eller fancy måter å tappe smoothien ut av  - det er bare styrete.

viktigste er at du starter med å ha væske og frukt/bær oppi først, kjører det til en fin blanding, og har is i etterpå - for så å mose alt en andre gang med is, da får du en jevn blanding som ikke bare stopper opp.

Jeg starter eksempelvis med en dl appelsinjus og en dl vann, en appelsin, eple og pære i  biter, kanskje litt yoghurt og litt agurk. Moser dette til en jevn blanding, og har i frosne bær og isbiter. så kjører jeg blenderen på nytt med de frosne i.

Min kostet kun 300 og er i bruk hver eneste dag. Da holder den fint et par år før man trenger ny.

Skrevet

Obs: ikke gå kjapt fra kaldt til varmt i blenderen! Da kan kolben knuses!

Min svigerinne knuste kolben med varm tomatsuppe - kjempefarlige greier, spesielt om det er barn i "barnehøyde" rett ved siden av....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...