Gå til innhold

Brudevals

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken sang danset dere brudevalsen til?

Vi har ingen sang som er vår sang. Vi har to vidt forskjellige musikksmaker, men vi liker samme type film. Har vurdert å ta en eller annen filmsang, men blir også veldig usikker om det passer seg til en brudevals.

Anonymous poster hash: 34ed8...ecf

Skrevet

Hvis dere skal danse ordentlig brudevals, dvs danse vals og ikke bare saktedans, så er det viktigste at dere finner en sang som faktisk har valsetakt, hvis ikke blir alt bare teit. Jeg har ingen gode tips, men ha det som utgangspunkt. Hvis dere ikke selv hører om en sang har valsetakt, så må dere be noen om hjelp til å komme med tips.

Anonymous poster hash: 78091...956
Skrevet

Hvis dere skal danse ordentlig brudevals, dvs danse vals og ikke bare saktedans, så er det viktigste at dere finner en sang som faktisk har valsetakt, hvis ikke blir alt bare teit. Jeg har ingen gode tips, men ha det som utgangspunkt. Hvis dere ikke selv hører om en sang har valsetakt, så må dere be noen om hjelp til å komme med tips.

Anonymous poster hash: 78091...956

Er jo akkurat det, har ikke peiling på hva som er valsemusikk. Så derfor jeg spør her om hvilke sanger andre har danset til 😄 kanskje dukker den perfekte sangen opp ❤️

Anonymous poster hash: 34ed8...ecf

Skrevet

take this walz med cohen ville jeg valgt, den går også i 3/4 som er valsetakt :)

Anonymous poster hash: c4fb7...0b0
Skrevet

Vi hadde brudedans.

Valgte sangen if you were a sailboat med Katie Melua

Anonymous poster hash: 57ff2...869

Skrevet

Vi hadde til Tir´na noir...

Anonymous poster hash: 68b86...d1c
Skrevet

Kryptonite :-D

Trenger ikke være så tradisjonelt ;)

Skrevet

Danset til If I ain't got you baby med Alicia Keys. Den går i valsetakt:)

Skrevet

En av Gudfarens kjenningsmelodier :P

Anonymous poster hash: bcf3d...d80

Skrevet

Loved by you (cowboy waltz) av jewel :-)

Skrevet

Trønderbrura ;) Det er skikkelig vals i alle fall.

Anonymous poster hash: 7a60b...ac0

Anonymous poster hash: 7a60b...ac0

Skrevet

Vi skulle egentlig danse til en sang vi begge likte godt (har ikke vår eggen sang som mange kanskje har?), men den funket bare ikke til takten i valsen. Vi endte opp med Secret Garden's Nocturne :-)

Anonymous poster hash: 7869a...f40

Skrevet

Vals går i 3/4 takt. Dvs du teller 1-2-3, 1,2,3.. Hvis dere har lært å danse vals skjønner du konseptet. Du må altså velge musikk som går i 3/4 ellers blir det rot. De aller fleste sanger går i 4/4 og passer derfor ikke. Da får du et ekstra slag i sangen og det går ikke an å danse vals til.

Jeg har dessverre ikke noen forslag til deg, men du kan jo høre på de som er foreslått her. Du må altså lære deg å høre etter sanger som går i 3/4. Altså der du kan telle 1-2-3, 1-2-3.

Et eks er denne.

http://m.youtube.com/watch?feature=plpp&v=JQm1OmLMNno&list=PLD0F66438C48D23C1

Der hører du tydelig på musikken som går i bakgrunnen at du kan telle 1-2-3, 1,2,3.

Håper du forstod konseptet :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 9baf0...9db

Skrevet

Melodien fra tre nøtter til askepott.

Skrevet

Vals går i 3/4 takt. Dvs du teller 1-2-3, 1,2,3.. Hvis dere har lært å danse vals skjønner du konseptet. Du må altså velge musikk som går i 3/4 ellers blir det rot. De aller fleste sanger går i 4/4 og passer derfor ikke. Da får du et ekstra slag i sangen og det går ikke an å danse vals til.

Jeg har dessverre ikke noen forslag til deg, men du kan jo høre på de som er foreslått her. Du må altså lære deg å høre etter sanger som går i 3/4. Altså der du kan telle 1-2-3, 1-2-3.

Et eks er denne. http://m.youtube.com/watch?feature=plpp&v=JQm1OmLMNno&list=PLD0F66438C48D23C1

Der hører du tydelig på musikken som går i bakgrunnen at du kan telle 1-2-3, 1,2,3.

Håper du forstod konseptet :)

Lykke til! Anonymous poster hash: 9baf0...9db

Det var det vi fant ut vi også, så derfor ble det Nocturne, funket det, fin er den også :-)

Anonymous poster hash: 7869a...f40

Skrevet

Danset til If I ain't got you baby med Alicia Keys. Den går i valsetakt:)

Den brukte vi og:)

Anonymous poster hash: 1b5e5...e51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...