Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #26 Skrevet 28. februar 2014 Jeg fikk nan fra kartong på barselavdelingen, da melken min aldri kom. Dette er helt greit! Helsestasjonen har ett regnestykke fight hvor mye melk barnet skal ha fight hva barnet veier.. Anonymous poster hash: 2e4db...b2f
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #27 Skrevet 28. februar 2014 Ja jeg vet det er tidlig. Men baby bare gråter og er tydelig mer sulten etter å ha tømt begge puppene. Spesielt på kvelden, så tenkte derfor å gi litt ekstra. Helsesøster sa at det var helt greit og ingen nederlag siden situasjonen var som den var! Hi Anonymous poster hash: 9e353...d03 Det er selvsagt ditt valg og ingen som skal dømme deg for det. Bare vit at de gjerne er mer urolig på kvelden og gjerne må ammes hele tiden. Ikke vanlig med økedøgn etter en uke eller to. Så lenge det er greit for deg å ikke fullamme , så skal du bare gi flaske. Men det kan forstyrre produksjonen. Og dette kommer fra ei som overhode ikke har noe imot flasking :-) Anonymous poster hash: b756c...be1
Ladybird2014 Skrevet 28. februar 2014 #28 Skrevet 28. februar 2014 Fikk anbefalt mme i tillegg til hyppig amming på barsel jeg!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #29 Skrevet 28. februar 2014 Klart du kan gi det. Jeg har blitt fortalt at når de er uåpnet og har romtemp så trenger den ikke varmes opp. Men når den er åpnet må den stå i kjøleskapet og må varmes. Men noen babyer foretrekker den oppvarmet. Husk å hive restene i pakken etter 24 t. Vi gir Hipp og ikke Nan, da vår baby sin mage ble vond av Nan. Det samme har skjedd med mange jeg kjenner sine babyer, så de fleste bruker Hipp, men ikke alle. Husk å bare bruke ett merke, ikke varier fordi da gir du nesten garantert babyen magesmerter. Hvor mye du skal gi må du prøve bare teste fordi det er forskjell på babyer. Trur at mellom 80ml og 150 ml skal holde, vår drakk 120 ml på den tiden. Du kan jo prøve å gi en halv pakke, det er 100ml trur jeg. Anonymous poster hash: 4f577...1ea Hipp Combiotik drikkeklar skal varmes opp til minst 40 grader før den avkjøles til 37. Anonymous poster hash: f7fda...d0c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #30 Skrevet 28. februar 2014 Eneste MME jeg hadde turt å gi til en 1 uke gammel baby hadde vært Nan HA som du får på apoteket. Butikk-NAN startet jeg ikke med før barnet var 3 måneder gammel. Anonymous poster hash: ecfbb...352 Hvorfor ikke? Mine premature trillinger fikk NAN 1 på sykehuset. Anonymous poster hash: c262d...975
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #31 Skrevet 28. februar 2014 Jeg nekter å tro at helsesøster har anbefalt erstatning til en så liten unge. Du må bare amme og amme, annenhver time hele døgnet. Da øker produksjonen. Anonymous poster hash: 1328f...1b1 Det ene barnet mitt fikk erstatning allerede mens vi lå på barsel (dvs. 2 døgn gammel) - det var de ansatte der som foreslo, eller jeg får vel si bestemte det. Så jo, det er mulig. Til HI, du kan gi ferdigkartonger med NAN 1, men det er veldig mye dyrere enn å lage den selv med pulver og vann. Anonymous poster hash: 90a7a...c3a
Tromsøprinsen Skrevet 28. februar 2014 #32 Skrevet 28. februar 2014 (endret) Såklart kan det være at 1 uke gamle babyer må få erstatning! Det måtte min gutt få allerede på sykehuset! De skal jo ikke gå ned mer enn 10 % av kroppsvekta, noe de fleste gjør like før man får melken. Har du ikke fått melk eller melk nok til da, så MÅ jo babyen få mat (også pga væskebehovet). Men det er jo selvsagt lurt å amme masse og gjerne pumpe også, samtidig. Da vi reiste hjem fra sykehuset (når mini var 1 uke og 1 dag gammel) hadde han fått mme i 5 dager, av kopp. Han var da oppe i 90 ml per måltid. Jeg hadde ennå ikke melk, så det var å regne som fult måltid. Spiste 7-9 ganger i døgnet da. Kan nevne at han var en god plugg på nesten 4,5 kg, så 90 ml er ikke på noen måter lite. Vi ga nanHA, enig i at den er snillere. Blei til at det ble flaskebarn her. Hadde kun 5 ml melk etter å ha pumpa i 14 dager. Da ga jeg opp. Vi brukte nanHA fram til 3 mnd. Forsøkte vanlig nan1 underveis, men da fikk mini vondt i magen. Masse lykke til til deg Endret 28. februar 2014 av Tromsøprinsen
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #33 Skrevet 28. februar 2014 Vi brukte det innimellom. Da hun var 10 dager gammel fikk vi ikke mer av mormelksbanken (prematur) og da brukte vi mme de gangene jeg hadde blitt pumpet full av medisiner så melka mi ikke kunne brukes. Vår baby var svært tynn (dysmatur). Lot henne alltid spise seg mett og stoppet når det rant over. Hadde jeg vært deg og babyen la på seg og ellers var frisk, så hadde jeg tatt det med knusende ro. Amme ofte og så øker produksjonen din. Den er jo ikke skikkelig i gang med så liten baby. Lykke til! Anonymous poster hash: 2ec4e...148
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #34 Skrevet 28. februar 2014 Jeg har delammet begge mine barn fra de var født til de var godt over året, så det er fult mulig om man ønsker det. Hør på helsesøster og ikke hønseflokken her inne Anonymous poster hash: 8ec0d...134
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #35 Skrevet 28. februar 2014 Ja jeg vet det er tidlig. Men baby bare gråter og er tydelig mer sulten etter å ha tømt begge puppene. Spesielt på kvelden, så tenkte derfor å gi litt ekstra. Helsesøster sa at det var helt greit og ingen nederlag siden situasjonen var som den var! HiAnonymous poster hash: 9e353...d03 Min fikk Nan allerede som 2 dager gammel da jeg aldri fikk melk, null problem så lenge du ikke dropper å amme for å gi nan, er ikke tidlig. Amm først hver gang.Anonymous poster hash: 4f577...1ea Har selv flaskebarn og ingen problemer med det, men melka kommer jo ofte ikke før etter 3 dager? Anonymous poster hash: 5e025...411 Han hylskrek og var sulten, man skal vel ikke la en baby hyle i et døgn pga melka kan komme tredje dagen? og som jeg skrev så fikk jeg ikke melk. Anonymous poster hash: 4f577...1ea
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #36 Skrevet 28. februar 2014 Ja jeg vet det er tidlig. Men baby bare gråter og er tydelig mer sulten etter å ha tømt begge puppene. Spesielt på kvelden, så tenkte derfor å gi litt ekstra. Helsesøster sa at det var helt greit og ingen nederlag siden situasjonen var som den var! HiAnonymous poster hash: 9e353...d03 Min fikk Nan allerede som 2 dager gammel da jeg aldri fikk melk, null problem så lenge du ikke dropper å amme for å gi nan, er ikke tidlig. Amm først hver gang.Anonymous poster hash: 4f577...1ea Har selv flaskebarn og ingen problemer med det, men melka kommer jo ofte ikke før etter 3 dager? Anonymous poster hash: 5e025...411 Han hylskrek og var sulten, man skal vel ikke la en baby hyle i et døgn pga melka kan komme tredje dagen? og som jeg skrev så fikk jeg ikke melk. Anonymous poster hash: 4f577...1ea og han hadde rast ned i vekt, litt over de 10% som de helst ikke skal gå ned Anonymous poster hash: 4f577...1ea
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #37 Skrevet 28. februar 2014 Klart du kan gi det. Jeg har blitt fortalt at når de er uåpnet og har romtemp så trenger den ikke varmes opp. Men når den er åpnet må den stå i kjøleskapet og må varmes. Men noen babyer foretrekker den oppvarmet. Husk å hive restene i pakken etter 24 t. Vi gir Hipp og ikke Nan, da vår baby sin mage ble vond av Nan. Det samme har skjedd med mange jeg kjenner sine babyer, så de fleste bruker Hipp, men ikke alle. Husk å bare bruke ett merke, ikke varier fordi da gir du nesten garantert babyen magesmerter. Hvor mye du skal gi må du prøve bare teste fordi det er forskjell på babyer. Trur at mellom 80ml og 150 ml skal holde, vår drakk 120 ml på den tiden. Du kan jo prøve å gi en halv pakke, det er 100ml trur jeg. Anonymous poster hash: 4f577...1ea Hipp Combiotik drikkeklar skal varmes opp til minst 40 grader før den avkjøles til 37. Anonymous poster hash: f7fda...d0c Ikke den beskjeden jeg fikk, den er jo ferdigblandet og bør varmes til babyer som vil ha 37 grader. Hipp-pulver må varmes til 40 (tåler opp til 50c om man gjør feil, det tåler ikke nan) og kjøles til 37. Anonymous poster hash: 4f577...1ea
LittLykkelig Skrevet 1. mars 2014 #38 Skrevet 1. mars 2014 Ja jeg vet det er tidlig. Men baby bare gråter og er tydelig mer sulten etter å ha tømt begge puppene. Spesielt på kvelden, så tenkte derfor å gi litt ekstra. Helsesøster sa at det var helt greit og ingen nederlag siden situasjonen var som den var! Hi Anonymous poster hash: 9e353...d03 Ungen er en uke! Du må bare sitte med puppen ute, amme døgnet rundt og forstå at det er hardt arbeid. Det blir aldri tomt for melk. Ungen gjør bare det instinktene sier. Den er programmert til å suge hele tiden for å øke produksjonen. Begynner du med flaske, så får du flaskebarn. Det spiller ingen rolle hva folk sier om delamming og bla bla bla. Det fungerer ikke, og alle som begynner med erstatning får flaskebarn på heltid etter en stund. Anonymous poster hash: 1328f...1b1 Det stemmer overhodet ikke. For en bastant ting å si. Med første var jeg overbevist om at han ikke ble mett. Ammet MYE men ga også MME (nan). Han ble aldri flaskebarn, sluttet med NAN når jeg så at han ble trillrund.. 😝 Man må få prøve og feile. HI; husk å spise og drikke nok. Slapp helt av når du ammer ellers kommer det lite ut. Lykke til 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå