Gå til innhold

noen som har erfaring med ferdigblandet nan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså de små kartongene som man bare varmer opp. Kan man gi det til 1 uke gammel baby? Og hvor mye skal jeg gi til et måltid?

Jeg ammer nå, men helsesøster syns jeg skulle gi litt i tillegg siden baby ikke har lagt stort på seg.

Anonymous poster hash: 9e353...d03

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg nekter å tro at helsesøster har anbefalt erstatning til en så liten unge. Du må bare amme og amme, annenhver time hele døgnet. Da øker produksjonen.

Anonymous poster hash: 1328f...1b1

Skrevet

Det er bare å gi det samme som er anbefalt for den alderen. Tror det står på kartongen. Kjøp den det står 1 på. Hvis det ikke står her kan du sikkert spørre noen her inne om de kan lese på pulvereska, der skal det stå mengde.

Anonymous poster hash: b756c...be1

Skrevet

Brukte det av og til til tvillingene, ammet føst og ga så MME etterpå. Du må nesten prøve deg frem på mengde.

Anonymous poster hash: 0a761...287

Skrevet

Eneste MME jeg hadde turt å gi til en 1 uke gammel baby hadde vært Nan HA som du får på apoteket. Butikk-NAN startet jeg ikke med før barnet var 3 måneder gammel.

Anonymous poster hash: ecfbb...352
Skrevet

men jeg er jo enig i at det var tidlig å si noe om vektøkning allerede etter en uke. Vil du virkelig amme så er det sånn at man gjerne sitter ute med pupoen hele dagen i starten. Spesielt under økedøgn. Det tar litt tid for produksjonen å komme ordentlig igang.

På en 6 ukerskontroll tenkte jeg at det var mer normalt å vurdere tillegg...men det er bare meg ;-)

Annonse

Skrevet

Klart du kan gi det. Jeg har blitt fortalt at når de er uåpnet og har romtemp så trenger den ikke varmes opp. Men når den er åpnet må den stå i kjøleskapet og må varmes. Men noen babyer foretrekker den oppvarmet. Husk å hive restene i pakken etter 24 t.

Vi gir Hipp og ikke Nan, da vår baby sin mage ble vond av Nan. Det samme har skjedd med mange jeg kjenner sine babyer, så de fleste bruker Hipp, men ikke alle. Husk å bare bruke ett merke, ikke varier fordi da gir du nesten garantert babyen magesmerter.

Hvor mye du skal gi må du prøve bare teste fordi det er forskjell på babyer. Trur at mellom 80ml og 150 ml skal holde, vår drakk 120 ml på den tiden. Du kan jo prøve å gi en halv pakke, det er 100ml trur jeg.

Anonymous poster hash: 4f577...1ea

Skrevet

Jeg gav pulvernan fra butikken fra 1 ukes alder. Det er ingenting i veien med det ellers ville de ikke fått solgt det. Ferdigblanding er det samme som den du lager selv.

Skrevet

Eneste MME jeg hadde turt å gi til en 1 uke gammel baby hadde vært Nan HA som du får på apoteket. Butikk-NAN startet jeg ikke med før barnet var 3 måneder gammel. Anonymous poster hash: ecfbb...352

NanHa var grusom for magen til vår baby. Så den er ikke alltid best.

Skrevet

Eneste MME jeg hadde turt å gi til en 1 uke gammel baby hadde vært Nan HA som du får på apoteket. Butikk-NAN startet jeg ikke med før barnet var 3 måneder gammel. Anonymous poster hash: ecfbb...352

NanHa var grusom for magen til vår baby. Så den er ikke alltid best.

Vi hadde null problemer og fikk denne anbefalt både av Rikshospitalet og av helsesøster.

Skrevet

Jeg nekter å tro at helsesøster har anbefalt erstatning til en så liten unge. Du må bare amme og amme, annenhver time hele døgnet. Da øker produksjonen. Anonymous poster hash: 1328f...1b1

Enig i at det er lurt å amme ofte, men erstatning er greit til en så liten baby. Kanskje ts har en elendig produksjon og at å amme ofte ikke hjelper, det hjalp ikke meg. Kanskje babyen hennes er prematur, det vet vi ikke.

Men ts det kan være lurt å koppmate babyen så den ikke vil foretrekke flaska og nekte å ta pupp, kjenner noen det skjedde med.

Skrevet

NanHa var grusom for magen til vår baby. Så den er ikke alltid best.Anonymous poster hash: 4f577...1ea

Vi hadde null problemer og fikk denne anbefalt både av Rikshospitalet og av helsesøster. Anonymous poster hash: ecfbb...352

Joda men den er ikke bra for alle.

Skrevet

Ja jeg vet det er tidlig. Men baby bare gråter og er tydelig mer sulten etter å ha tømt begge puppene. Spesielt på kvelden, så tenkte derfor å gi litt ekstra. Helsesøster sa at det var helt greit og ingen nederlag siden situasjonen var som den var!

Hi

Annonse

Skrevet

Ja jeg vet det er tidlig. Men baby bare gråter og er tydelig mer sulten etter å ha tømt begge puppene. Spesielt på kvelden, så tenkte derfor å gi litt ekstra. Helsesøster sa at det var helt greit og ingen nederlag siden situasjonen var som den var!

Hi

Ungen er en uke! Du må bare sitte med puppen ute, amme døgnet rundt og forstå at det er hardt arbeid. Det blir aldri tomt for melk. Ungen gjør bare det instinktene sier. Den er programmert til å suge hele tiden for å øke produksjonen.

Begynner du med flaske, så får du flaskebarn. Det spiller ingen rolle hva folk sier om delamming og bla bla bla. Det fungerer ikke, og alle som begynner med erstatning får flaskebarn på heltid etter en stund.

Skrevet

Gi Hipp, men kjøp pulveret, langt billigere i lengden!

Anonymous poster hash: 70857...b91
Skrevet

HiAnonymous poster hash: 9e353...d03

Min fikk Nan allerede som 2 dager gammel da jeg aldri fikk melk, null problem så lenge du ikke dropper å amme for å gi nan, er ikke tidlig. Amm først hver gang.

Skrevet

HiAnonymous poster hash: 9e353...d03

Min fikk Nan allerede som 2 dager gammel da jeg aldri fikk melk, null problem så lenge du ikke dropper å amme for å gi nan, er ikke tidlig. Amm først hver gang.Anonymous poster hash: 4f577...1ea

Har selv flaskebarn og ingen problemer med det, men melka kommer jo ofte ikke før etter 3 dager?

Anonymous poster hash: 5e025...411

Skrevet

Vi gav NAN fra han var 5 dager etter anbefaling frå jordmot på barsel. Da hadde han drukke Nutrimegen på sjukehuset siden dag to.. så jo, dei kan anbefale det så tidlig.

Og etter 4 veke anbefalte HS meg å slutte å amme, for det var ikkje verdt det..

Vi gav ikkje ferdigblanda, men pulver. Tilbydde etter amming, lagde vel 90 mL i starten, så drakk han det han ville.

Ville varma den i vannbad til kroppstemperatur, slik man gjer med pumpa MM..

Skrevet

Hei!

Det står dessverre ikke dosering på de små ferdigblanda kartongene, men du kan lese det på den store pakken. Jeg ville likevel bare ammet først til du er helt tom, så helt oppi en del i en flaske, feks. 50 ml og så se hvor mye babyen drikker... :)

Noen her inne tror at det bare er å amme for harde livet og så funker ammingen for alle. Men det finnes faktisk mødre som kan amme døgnet rundt, og likevel får ikke den lille nok næring. Hvis din helsesøster er misfornøyd med vektoppgangen på babyen din, og anbefaler mme så bør du absolutt følge hennes råd. 

Håper du leser det jeg har skrevet også, og ikke lar deg skremme av alle som er så livredd MME at de ikke klarer å se at for en nyfødt baby er det kjempeviktig med nok næring :) 

Skrevet

Hi

Ungen er en uke! Du må bare sitte med puppen ute, amme døgnet rundt og forstå at det er hardt arbeid. Det blir aldri tomt for melk. Ungen gjør bare det instinktene sier. Den er programmert til å suge hele tiden for å øke produksjonen.

Begynner du med flaske, så får du flaskebarn. Det spiller ingen rolle hva folk sier om delamming og bla bla bla. Det fungerer ikke, og alle som begynner med erstatning får flaskebarn på heltid etter en stund.

Tull! Jeg delammet tvillinger i 13 mnd.

Anonymous poster hash: ab361...971

Skrevet

Jeg delammet førstemann i fem mnd, så det går flott for noen. Min begynte med nan 1 på sykehuset og så amming. Deretter ammet jeg alltid først og så ga jeg nan etterpå.

Jeg fikk samme beskjed som deg etter en uke. Var veldig innstilt å fullamme da jeg synes det var styr med flaskene. Ble litt irritert og ga det noen dager til. Ammet hele tiden og hadde så vidt pause...på kontrollen en ike etter hadde hun lagt på seg masse. Følte aldri at det var noe særlig melk der men det holdt i fem mnd:)

Skrevet

Herregud, skjerp dere da!

Selvfølgelig kan du gi babyen din mme hvis babyen er sulten og ikke får nok mat, HI.

Du trenger IKKE sitte med puppen ut hele tiden og amme døgnet rundt! Det er rett og slett ikke sikkert du er et naturlig "ammeemne". Tro meg - jeg har prøvd flere ganger. Sist gang kom jordmor med mme (ferdigblandet NAN, vanlig type) allerede mens jeg lå på barsel. Baby var helt fra seg av sult og ble rolig når hun hadde fått litt mat.

Det får da være måte på ammepoliti her! Alle mine barn har måttet gå over til mme ganske tidlig, og de er sunne og friske og det er ingenting galt med det. På førstemann holdt jeg på å slite meg ut med den amminga de første 3 månedene og det ble ikke noe bedre. Et forferdelig nederlag å måtte slutte å prøve, men hele familien har det bedre med en mamma som ikke har det bra pga ammepress man ikke kan nå opp til!

Anonymous poster hash: 76ca4...a85
Skrevet

Mine har vært 100% flaskebarn fra de var 4 dager da jeg ikke fikk ut melka som var der pga brystreduksjon. Vi ga for det meste HIPP1 pulveret og 120 ml per mating de første ukene. I endel butikker som Meny, Ica og Rimi for du også Hipp1 som ferdigblandet, vi fylte 120 ml oppi en tåteflaske, varmet i vannbad og ga det de orket å spise. 

Skrevet

Ga min flaske fra starten av, han lever i beste velgående nå fem år etter.

Anonymous poster hash: c2c4d...7b8
Skrevet

Ikke bry deg om ammehysterikerne her inne HI. Selv fikk min datter MME fra dag 4 på sykehuset og jeg delammet i 2 måneder. Datteren min har null allergier og har vært svært lite syk, mindre enn gjennomsnittet. Funker ikke ammingen er det ikke krise, dagens MME er av svært høy kvalitet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...