Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #51 Skrevet 2. mars 2014 Vaskerom: Nr 1 eget vaskerom Nr 2 2 vaskemaskiner Nr 3 1 tørketrommel, men vurderer en til Nr 4 vaskemakinene har stativ under m kurver til skittentøy Nr 5 sjakt ned fra badetøy vaskerommet Vi har benkeplater over maskinene + skap (kjempe villig på IKEA) vi har også et hull i benkeplata under inni skapet står søppelbøtte til div lo og embslasje Tørkestativet feller vi ned fra taket (fra IKEA) så de henger over vaskemaskinene og tar ingen plass Best, jeg tar med iPaden og setter den i slik mini lerret stativ å ser på noe serier eller hører på musikk Jeg vurdere en lackhylle fra ikea under vaskemaskin og tørketrommel. Har du bygd hylle under maskinene selv eller kjøpt ferdig? Ser det kan være greit med maskinene litt høyere opp. Anonymous poster hash: 76ee1...ab2
jostine Skrevet 2. mars 2014 #52 Skrevet 2. mars 2014 Ikke kjempelur eller genial løsning men vi har lagt inn et rør i veggen til ledninger fra tv`n. Altså det ser ut som tv`n er trådløs Veldig fornøyd med det. Ellers er vel det mest geniale her i huset tomme isbokser til suppe/sause/gryteposer osv. Ikke veldig mye å skryte av men det blir mer orden i kjøkkenskapene
Isola&Lille+julegave Skrevet 2. mars 2014 #53 Skrevet 2. mars 2014 Har kjøpt et skoskap på jysk til å ha tomflasker i. Skuffene er så høye at flaskene kan stå, så det er plass til mye oppi der. Helt genialt!Så forskjellige kan vi altså være. For mine ører var dette det minst geniale jeg har hørt om på lenge! Et helt skoskap bare til panteflasker?! Jeg har en ikeapose ute i boden til samme formål. Når den er full, er det på tide å pante. Vel, det kommer vel an på hvilke muligheter man har. Jeg har en smal kald gang på utsiden av kjøkkenet som jeg ikke bruker. Det var mye bedre å få inn et skoskap der enn å gå å snuble i den oppbevaringsløsningen til tomflasker som stod på kjøkkengulvet tidligere. Lagrer i tillegg løk, poteter og andre rotfrukter der siden det er kaldt, noe som har frigjort mye plass i kjøleskapet. Helt genialt!
scarecrow2011 Skrevet 2. mars 2014 #54 Skrevet 2. mars 2014 På vaskerommet må det være mye skapplass! Erfaring tilsier at jeg trenger det dobbelte av hva jeg tror jeg har flere skittentøyskurver der alt sorteres, men pga mann/ barn har jeg en der de får putte skittentøy og så sorterer jeg videre selv. Så slipper jeg ødelagt ull og rosa klær. Når en kurv er full vaskes den. Greie kurver fra IKEA
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #55 Skrevet 2. mars 2014 Du som hadde sånne tørkestativ til å montere i taket, er de vanskelige å sette opp? Ser geniale ut! Kanskje du mener meg nå... Det var litt knotete første gang, men hvis man bare følger monteringsanvisningen slavisk, så går det greit. De to hjemme har jeg under flat himling, mens den på hytta henger i skråhimling. Funker like bra. Kjøpte den siste på JULA, og den var hakket enklere å montere enn de fra torkestativ.no http://www.jula.no/torkestativ-for-tak-og-vegg-813150 Anonymous poster hash: d1859...e1f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #56 Skrevet 2. mars 2014 Vaskerom: Nr 1 eget vaskerom Nr 2 2 vaskemaskiner Nr 3 1 tørketrommel, men vurderer en til Nr 4 vaskemakinene har stativ under m kurver til skittentøy Nr 5 sjakt ned fra badetøy vaskerommet Vi har benkeplater over maskinene + skap (kjempe villig på IKEA) vi har også et hull i benkeplata under inni skapet står søppelbøtte til div lo og embslasje Tørkestativet feller vi ned fra taket (fra IKEA) så de henger over vaskemaskinene og tar ingen plass Best, jeg tar med iPaden og setter den i slik mini lerret stativ å ser på noe serier eller hører på musikk Jeg vurdere en lackhylle fra ikea under vaskemaskin og tørketrommel. Har du bygd hylle under maskinene selv eller kjøpt ferdig? Ser det kan være greit med maskinene litt høyere opp. Anonymous poster hash: 76ee1...ab2 Du kan ikke bruke en Lack-hylle fra Ikea under vaskemaskinen! Det tåler ikke Lack. Der må du ha noe mer robust. http://www.jula.no/vaskemaskinstativ-450940 Jeg kjøpte mitt hos Expert eller Elkjøp og da kostet det selvfølgelig en hel formue i forhold til dette. Anonymous poster hash: d1859...e1f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #57 Skrevet 2. mars 2014 Vaskerom: Nr 1 eget vaskerom Nr 2 2 vaskemaskiner Nr 3 1 tørketrommel, men vurderer en til Nr 4 vaskemakinene har stativ under m kurver til skittentøy Nr 5 sjakt ned fra badetøy vaskerommet Vi har benkeplater over maskinene + skap (kjempe villig på IKEA) vi har også et hull i benkeplata under inni skapet står søppelbøtte til div lo og embslasje Tørkestativet feller vi ned fra taket (fra IKEA) så de henger over vaskemaskinene og tar ingen plass Best, jeg tar med iPaden og setter den i slik mini lerret stativ å ser på noe serier eller hører på musikk Jeg vurdere en lackhylle fra ikea under vaskemaskin og tørketrommel. Har du bygd hylle under maskinene selv eller kjøpt ferdig? Ser det kan være greit med maskinene litt høyere opp. Anonymous poster hash: 76ee1...ab2 Du kan ikke bruke en Lack-hylle fra Ikea under vaskemaskinen! Det tåler ikke Lack. Der må du ha noe mer robust. http://www.jula.no/vaskemaskinstativ-450940 Jeg kjøpte mitt hos Expert eller Elkjøp og da kostet det selvfølgelig en hel formue i forhold til dette. Anonymous poster hash: d1859...e1f Her er det dyre stativet. http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/tilbehor-og-andre-hvitevarer/O352135/vaskemaskinstativ-med-kurv Anonymous poster hash: d1859...e1f
skjotta Skrevet 2. mars 2014 #58 Skrevet 2. mars 2014 Noen som har link til det tørkestativet som festes i taket? Ser ikke det på ikeas sider jeg.. Anonymous poster hash: f926f...081 ikea har sluttet med det, men jula har.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #59 Skrevet 2. mars 2014 Vaskerom: Nr 1 eget vaskerom Nr 2 2 vaskemaskiner Nr 3 1 tørketrommel, men vurderer en til Nr 4 vaskemakinene har stativ under m kurver til skittentøy Nr 5 sjakt ned fra badetøy vaskerommet Vi har benkeplater over maskinene + skap (kjempe villig på IKEA) vi har også et hull i benkeplata under inni skapet står søppelbøtte til div lo og embslasje Tørkestativet feller vi ned fra taket (fra IKEA) så de henger over vaskemaskinene og tar ingen plass Best, jeg tar med iPaden og setter den i slik mini lerret stativ å ser på noe serier eller hører på musikk Jeg vurdere en lackhylle fra ikea under vaskemaskin og tørketrommel. Har du bygd hylle under maskinene selv eller kjøpt ferdig? Ser det kan være greit med maskinene litt høyere opp. Anonymous poster hash: 76ee1...ab2 Du kan ikke bruke en Lack-hylle fra Ikea under vaskemaskinen! Det tåler ikke Lack. Der må du ha noe mer robust. http://www.jula.no/vaskemaskinstativ-450940 Jeg kjøpte mitt hos Expert eller Elkjøp og da kostet det selvfølgelig en hel formue i forhold til dette. Anonymous poster hash: d1859...e1f Takk :-) skjønner at lackhyllen ikke klarer vekta. Tanken var å forsterke den:-) Anonymous poster hash: 76ee1...ab2
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #60 Skrevet 2. mars 2014 Vi bor i en 90 kvm leilighet. To voksne og to barn. Vi kjøper minst mulig klær og leker. Faktisk har vi aldri kjøpt en leke til vår 3 år gamle datter, hun får plenty til jul og bursdager. Ting det blir for mye av, samler vi i gjennomsiktige, godt merkede plastkasser som vi oppbevarer i kjelleren. Vinterklær på sommeren, og sommerklær på vinteren får samme "skjebne." Ellers har vi jevnlige ryddesjauer der vi kaster ting vi ikke trenger eller bruker. Funker så fint atte! Anonymous poster hash: 96f9b...37b
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #61 Skrevet 2. mars 2014 Finnes det noen som har billigere garderobeløsning enn ikea? Tenker algot-systemet til walk in-garderobe. Jeg har en 2,3 m vegg jeg skal fylle, og med noen trådkurver og stenger kommer det på 1930 kr. Det er kanskje ikke så ille? Kommer ikke til å bygge noe sjøl, og det skal jo se innbydende ut ellers sklir det bare ut og det blir bare rot Ellers noen som har lure løsninger til garderoberom? Vi har et på 7,5 kvm der det er dør på hver kortside, så vi får en "langside" hver, mannen og jeg, og den langsiden er på 2,3 meter. Anonymous poster hash: af1bc...c3d
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #62 Skrevet 3. mars 2014 Noen flere gode tips?:-) Anonymous poster hash: 76ee1...ab2
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #63 Skrevet 3. mars 2014 Har ikke enda, men drømmen er å bygge hus. Da skal jeg ha to innganger. En vanlig inngang, og en inngang nummer to, som skal brukes når vi kommer hjem og er skitne etter å ha vært i stallen, når ungene har vært å hoppet i søledammer og lignende. Inngang nummer to skal bestå av en "grov gang", med våtromstandard og sluk i gulvet. Det skal være en spylerslange der, plass til å henge vått yttertøy til tørk og plass til oppbevaring av skittentøy. Fra "grov gangen" skal det være en dør inntil vaskerommet, som igjen har dør inn til badet. Anonymous poster hash: 32c1e...3bd
Siamese Hellhound Skrevet 3. mars 2014 #64 Skrevet 3. mars 2014 Bruker bleieesker til oppbevaring på loftet. Vi bor i en liten leilighet, men har romslig loftsbod. Tomme bleieesker er perfekte til å putte arvetøy, sommertøy, vintertøy, julepynt osv oppi. Passe store til at de ikke blir for tunge, og de er like store. Merker dem så det er lett å finne igjen ting. Egen knaggrekke til ungene i gangen, i ca 1 meters høyde. Stas å henge opp klærne selv. :-) Expedit hylle med kurver fra IKea på barnerommet(sånn som de har i mange barnehager). Utrolig hvor mye leker og klær som går i en sånn! Bibabath sammenleggbart badekar for ungene til å ha inni dusjen. Stor stas, plass til to unger oppi.
Lingalin Skrevet 3. mars 2014 #65 Skrevet 3. mars 2014 Ikke kjempelur eller genial løsning men vi har lagt inn et rør i veggen til ledninger fra tv`n. Altså det ser ut som tv`n er trådløs Veldig fornøyd med det. Ellers er vel det mest geniale her i huset tomme isbokser til suppe/sause/gryteposer osv. Ikke veldig mye å skryte av men det blir mer orden i kjøkkenskapene Jeg bruker også isbokser, spesielt de avlange boksene som brukes i kiosker og kaféer osv Passer perfekt i kjøkkenskuffene
Fandens Oldemor Skrevet 3. mars 2014 #66 Skrevet 3. mars 2014 Den lureste løsningen i vårt hjem er at vi har satt av et rom til garderobe. Her har vi alle klærne til hele familien (minus yttertøy), noe som er veldig lettvint når man skal legge på plass rent tøy. I tillegg får vi bedre plass på soverommene siden vi slipper klesskap.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #67 Skrevet 3. mars 2014 Den lureste løsningen i vårt hjem er at vi har satt av et rom til garderobe. Her har vi alle klærne til hele familien (minus yttertøy), noe som er veldig lettvint når man skal legge på plass rent tøy. I tillegg får vi bedre plass på soverommene siden vi slipper klesskap. Det der drømmer jeg om også!! Vi har et altfor digert soverom, og jeg tenker på å dele det inn i to og bruke det ene som garderoberom for hele familien. Det står allerede en dyp skyvedørsgarderobe opp mot skråtak på den ene siden av rommet, og tenker på en kommoderekke på andre siden, og klesstang over... Åh, sukk, tenk deg du som har det sånn da, heldiggris Anonymous poster hash: ed496...ae9
Fero Skrevet 3. mars 2014 #68 Skrevet 3. mars 2014 Skal ikke skryte på meg at dette er en skikkelig genial greie, men jeg liker det lell. Kjøpte meg et såkalt "sortimentskap" på Clas Ohlson (http://www.clasohlson.com/no/Sortimentskap/40-6980) og her oppbevarer jeg alt dill som er så smått at det lett forsvinner i skuffer og skap. Kan være alt fra tegnestifter til sikkerhetsnåler til lightere til gummistrikker til.. Ja, hva som helst bare det ikke er stort. Disse kan stå alene eller henges opp på veggen. Jeg spritet opp mitt med sånne teipbånd med mønster på som fåes på bokhandel eller hobbybutikk, så det ikke skulle se så stusselig ut. Denne typen har ganske dype skuffer, så man stappe en god del i dem
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2014 #69 Skrevet 3. mars 2014 Skal ikke skryte på meg at dette er en skikkelig genial greie, men jeg liker det lell. Kjøpte meg et såkalt "sortimentskap" på Clas Ohlson (http://www.clasohlson.com/no/Sortimentskap/40-6980) og her oppbevarer jeg alt dill som er så smått at det lett forsvinner i skuffer og skap. Kan være alt fra tegnestifter til sikkerhetsnåler til lightere til gummistrikker til.. Ja, hva som helst bare det ikke er stort. Disse kan stå alene eller henges opp på veggen. Jeg spritet opp mitt med sånne teipbånd med mønster på som fåes på bokhandel eller hobbybutikk, så det ikke skulle se så stusselig ut. Denne typen har ganske dype skuffer, så man stappe en god del i dem Fin design Anonymous poster hash: ed496...ae9
Fero Skrevet 3. mars 2014 #70 Skrevet 3. mars 2014 Skal ikke skryte på meg at dette er en skikkelig genial greie, men jeg liker det lell. Kjøpte meg et såkalt "sortimentskap" på Clas Ohlson (http://www.clasohlson.com/no/Sortimentskap/40-6980) og her oppbevarer jeg alt dill som er så smått at det lett forsvinner i skuffer og skap. Kan være alt fra tegnestifter til sikkerhetsnåler til lightere til gummistrikker til.. Ja, hva som helst bare det ikke er stort. Disse kan stå alene eller henges opp på veggen. Jeg spritet opp mitt med sånne teipbånd med mønster på som fåes på bokhandel eller hobbybutikk, så det ikke skulle se så stusselig ut. Denne typen har ganske dype skuffer, så man stappe en god del i dem Fin design Anonymous poster hash: ed496...ae9 Passer kanskje ikke inn i stua, men lover at det er veldig praktisk altså
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #71 Skrevet 4. mars 2014 Den lureste løsningen i vårt hjem er at vi har satt av et rom til garderobe. Her har vi alle klærne til hele familien (minus yttertøy), noe som er veldig lettvint når man skal legge på plass rent tøy. I tillegg får vi bedre plass på soverommene siden vi slipper klesskap. Dette har vi og. Vel holder på å ordne:-) Anonymous poster hash: 76ee1...ab2
Frk B. Skrevet 4. mars 2014 #72 Skrevet 4. mars 2014 Jeg vil også komme på fine løsninger... Men jeg får nøye meg med å låne noen av deres.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #73 Skrevet 5. mars 2014 Er sikker på det er flere lure ideer der ute!! Anonymous poster hash: af1bc...c3d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #74 Skrevet 5. mars 2014 Har kjøpt sånne knagger til vaskekostene for å henge på veggen bak døra:-) Anonymous poster hash: 76ee1...ab2
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #75 Skrevet 5. mars 2014 Vi skal innrede et lekerom til ungene. Har et soverom i tilknytning til stua, så tenkte å ha en sovesofa der til gjester og en del leker. Så kan ungene leke der og være i samme etasje som oss uten å ha masse leker i stua (håper vi på, da). Anonymous poster hash: af1bc...c3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå