Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #26 Skrevet 1. mars 2014 Bedre plass i klesskapet: bruk åpner på brusbokser. Fester det ene hullet i kroken på kleshenger og henger en ny kleshenger i hull 2. Har 4 bukser slik.alle henger nedover og dermed bedre plass på stanga:-) Har også en kasse stående ved trappa der jeg legger oppi ting som skal ned. Slik at jeg slipper å gå mange turer ned. Samler turene istedenfor. Anonymous poster hash: 76ee1...ab2
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #27 Skrevet 1. mars 2014 Stekeovn med pyrolysefunksjon. Å vri på en bryter for å få stekeovnen ren innvendig, er gull verdt. Wow, hørtes dyrt ut...? Vi har "dessverre" bestilt ovn fra IKEA.... Men kanskje neste gang... Anonymous poster hash: af1bc...c3d vi har stekovn med pyrolyse fra ikea, så de har da det der også :-) Anonymous poster hash: f4a83...8cf Vet du hva, nå må jeg le. Vi bestilte kjøkkenet vårt i fjor og hvitevarene er ikke montert i enda. Måtte sjekke bestillingslista for å se hvilken ovn vi skal ha og jadda, den har parolyse...... Har ikke vært borti det før så har ikke tenkt over det. Men yes, da,da har jeg noe å glede meg til!! Hehe...... Uff, litt flaut var det jo også... Anonymous poster hash: af1bc...c3d
trekkoppfugl Skrevet 1. mars 2014 #28 Skrevet 1. mars 2014 Vi laget en skillevegg av panelgardiner fra ikea på barnerommet. De henger i taket, og trekkes for når det blir kveld. Den markerer lekesone og sovesone, og da slipper han å bli fristet av lekene sine når han skal sove. Har sluppet problemer med at han står opp etter leggetid! Og så er de jo fine også, da:)
nr2snart? Skrevet 1. mars 2014 #29 Skrevet 1. mars 2014 Enig i at skyvedører ikke alltid er så lurt. Vi satte de inn på soverommet da vi pusset opp, men nå angrer jeg. Vil heller ha åpen oppbevaring så man har oversikt. Så får vi heller ha det litt ryddigere.
MrsMilla Skrevet 1. mars 2014 #30 Skrevet 1. mars 2014 I vårt nye hus så vil vi få badet oppe rett over vaskerommet. Da tenker vi lage en slags luke/sjakt så vi kan kaste tøyet i så det forsvinner rett ned på vaskerommet. Så det hos en slektning en gang for lenge siden og bestemte meg umiddelbart for at slik vil jeg ha en gang! En slik hadde mine besteforeldre - de bygget seg arkitekttegnet hus med mange moderne løsninger sent på syttitallet :-) De var veldig fornøyd med sitt system.
LME1001 Skrevet 1. mars 2014 #31 Skrevet 1. mars 2014 Ikke nødvendigvis genialt, men er glad jeg har kjøkkeninnredning som går helt opp til taket. Der stuer jeg vekk ting som blir veldig sjelden brukt, og så slipper jeg at det samler seg støv/skitt/fett der oppe.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #32 Skrevet 1. mars 2014 Vi har det mannefritt. Anonymous poster hash: e3deb...cea
Isola&Lille+julegave Skrevet 1. mars 2014 #33 Skrevet 1. mars 2014 To stekeovner på kjøkkenet. Det bruker jeg masse! Stor skyvedørsgarderobe på badet til alt av vaskeutstyr, håndklær, sengetøy, duker, undertøy og barnas klær. Benk på badet med vaskemaskin og tørketrommel under. Over er det overskap til vaskemiddler, kluter ol. Veldig praktisk. Jeg har stort bad, men ikke eget vaskerom. Åpen løsning - åpent mellom kjøkken, spisestue og stue. Gir en god flyt og gjør rommene luftige.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #34 Skrevet 1. mars 2014 Stor, uttrekksskuff til kjøkkenet med plass både til en bøtte for restavfall, en for papp/papir, en for plast, en boks til brukte batteri/elektronisk småavfall, og en til brukte lyspærer. Og så har vi et skap på kjøkkenet med en stooor bøtte til tomflasker. Anonymous poster hash: 960d4...755
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #35 Skrevet 1. mars 2014 Veldig mange gode tips! Gleder meg bare mer og mer til å flytte!! Anonymous poster hash: af1bc...c3d
*flux* Skrevet 1. mars 2014 #36 Skrevet 1. mars 2014 Hm. Garderobeskap er dyrt. Vi bestilte nettopp skyvedør på COOP. Elfa men 30% på dørene og 40% på innredningen. Det kom på 18000. Bestill fra IKEA. Selv med porto blir det nok billigere.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #37 Skrevet 1. mars 2014 Hm. Garderobeskap er dyrt. Vi bestilte nettopp skyvedør på COOP. Elfa men 30% på dørene og 40% på innredningen. Det kom på 18000. Bestill fra IKEA. Selv med porto blir det nok billigere. Å fytti grisen! IKEA har ikke skyvedørsgarderobe med speil (bare ett 120-skap, det blir nok for lite for en gang til familie). Ønsker det for å "åpne opp" rommet. Anonymous poster hash: af1bc...c3d
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #38 Skrevet 1. mars 2014 Pusser opp vaskerommet nå i helga. Setter pris på tips! Skal opp med skap og benkplate over vaskemaskin. På den ene kortveggen skal ha oppheng til vaskemopper. Og har 3 delt skittentøyskurv til mørkt, hvitt og ull/ håndklær ol. Vurdere en smijernstang fra ikea under skapene som jeg kan henge slike spratflasker på. Andre tips??:-) Anonymous poster hash: 76ee1...ab2
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #39 Skrevet 1. mars 2014 Pusser opp vaskerommet nå i helga. Setter pris på tips! Skal opp med skap og benkplate over vaskemaskin. På den ene kortveggen skal ha oppheng til vaskemopper. Og har 3 delt skittentøyskurv til mørkt, hvitt og ull/ håndklær ol. Vurdere en smijernstang fra ikea under skapene som jeg kan henge slike spratflasker på. Skal forresten ha rød benkplate for kontrast mot det hvite rommet.. Andre tips??:-) Anonymous poster hash: 76ee1...ab2 Anonymous poster hash: 76ee1...ab2
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #40 Skrevet 2. mars 2014 Hm. Garderobeskap er dyrt. Vi bestilte nettopp skyvedør på COOP. Elfa men 30% på dørene og 40% på innredningen. Det kom på 18000. Bestill fra IKEA. Selv med porto blir det nok billigere. Å fytti grisen! IKEA har ikke skyvedørsgarderobe med speil (bare ett 120-skap, det blir nok for lite for en gang til familie). Ønsker det for å "åpne opp" rommet. Anonymous poster hash: af1bc...c3d Vi har skyvesørsgarderobe fra IKEA. Du kan få den så stor du vil, og designe "innmaten" akkurat som du vil. Kjøpte vår for et år siden, med speildører. Ganske sikker på at de finnes ennå Anonymous poster hash: 966c8...f4d
Gjest Antarctica Skrevet 2. mars 2014 #41 Skrevet 2. mars 2014 Vi har det mannefritt. Anonymous poster hash: e3deb...cea Ojoj, det hadde ikke gått hos oss. Vi bruker en kjekk mann til å lage og servere alle måltider. Genial løsning. Men sånn ellers: jeg har ikke plass til separate kurver til vasketøyet. Derfor sorteres det i plastposer, bare. På hver pose kommer det da en liten klesklype av tre, der det f eks står "90" eller "30 Milo" eller "Fin 40". På den måten kan ikke mat-mannen lage rosa dynetrekk mer. Ellers syns jeg det er et råtips å innføre kjøpestopp på klær, leker, sports/fritidsutstyr, kjøkkentøy, smykker, sminke, interiørpynt og -tekstiler, nips, bøker, plater, filmer, tegnesaker, elektronikk... Alt som tar opp plass. Kjøp bare nytt nå noe knuses. Unntaket her er sko til barn som vokser, det må man kjøpe nytt. Klær har vi så fullt av i alle hyller (også barnas) at det ikke kan kjøpes mer før noe kastes/slites ut.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #42 Skrevet 2. mars 2014 Vi deler skuffene opp med skoesker slik at det går å ha både truser og sokker i samme skuff uten kaos. Genialt for ungene! Samme funker bra i baderomsskuffen for å sortere bedre. I gangen er kommoden delt i tre med kurver, en til hver unge så de enkelt kan rydde på plass. Ledninger bakom tven har jeg festet med sølvteip bak tvbenken så de ikke syns. Jeg hater ledninger... køyeseng til ungene! Kjekt når man har et rom for lite...og med gardiner for nedekøya så de får en koje å leke i også. Ikea har beste senga der nedekøya er madrass på golvet, slipper at minstemann slår seg når han triller ut. bilder på alle lekekassene slik at barna veit hvor lego, biler, perler osv skal være når de rydder... Anonymous poster hash: 5843a...19e
Isola&Lille+julegave Skrevet 2. mars 2014 #43 Skrevet 2. mars 2014 Har kjøpt et skoskap på jysk til å ha tomflasker i. Skuffene er så høye at flaskene kan stå, så det er plass til mye oppi der. Helt genialt!
LME1001 Skrevet 2. mars 2014 #44 Skrevet 2. mars 2014 Har kjøpt et skoskap på jysk til å ha tomflasker i. Skuffene er så høye at flaskene kan stå, så det er plass til mye oppi der. Helt genialt! Så forskjellige kan vi altså være. For mine ører var dette det minst geniale jeg har hørt om på lenge! Et helt skoskap bare til panteflasker?! Jeg har en ikeapose ute i boden til samme formål. Når den er full, er det på tide å pante.
Solfaktor Skrevet 2. mars 2014 #45 Skrevet 2. mars 2014 Du som hadde sånne tørkestativ til å montere i taket, er de vanskelige å sette opp? Ser geniale ut!
Fomle84 Skrevet 2. mars 2014 #46 Skrevet 2. mars 2014 (endret) Å mange gode tips her Vet at monter har fine skyvedører. Skal pusse opp gang, vaskerom og etterhvert kjøkken så må følge med her. Ingen supre tips enda, men vi har og tenkt å ha et rør ned til vaskerommet Endret 2. mars 2014 av Fomle84
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #47 Skrevet 2. mars 2014 Mitt aller beste tips for dere som skal bygge hus er: Ha bad og soverom + vaskerom på samme etg. Dør fra gang inn til badet, skyvdør fra badet og inn til vaskerom og evnt dør ut derifra og inn til badet. Fra vaskerommet er det enda en skyvdør inn til et klesrom. Og det må være stort! Der inne har vi alle (alt, absolutt alt av klær), og vi har ingen skap på soverommene. Slipper derfor mye støv på rommene, og slipper å gå opp og ned med klær. Vasker, tørker og bretter sammen og legger rett inn i skap ved siden av Anonymous poster hash: 21ee4...0aa
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #48 Skrevet 2. mars 2014 Noen som har link til det tørkestativet som festes i taket? Ser ikke det på ikeas sider jeg.. Anonymous poster hash: f926f...081
Masekråka! Skrevet 2. mars 2014 #49 Skrevet 2. mars 2014 Det mest geniale tipset jeg fikk ut av denne tråden var mannefritt hjem Vet av erfaring at dette funker for meg, men må vel beholde samboer framfor å ha et ryddig og "strukturert" hjem Det beste i mitt hjem er det ledige soverommet dom brukes til litt av hvert. Kontor/garderobe/oppbevaring. Der har vi en kontorpult i det ene hjørnet med hyller til permer osv på veggen. Alt av kontorting er her, eget system. Eget klesskap til alt av duker, gardiner, sengetøy osv. Eget klesskap til sesongklær og sko. Både ute og inneklær. Her lagres også rene håndklær slik at badet ikke er overfylt. En annen genial løsning for oss er et lite kott ved kjøkkenet der vi har "lager" av tørrvarer, tørkerull, brus osv som ville tatt plass i kjøkkenskapene. Her er også kjøkkenmaskina, og andre sjeldent brukte kjøkkenting lagret (form til ribbe, stor kjele til pinnekjøtt, div kakeformer osv osv osv).
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2014 #50 Skrevet 2. mars 2014 Noen som har link til det tørkestativet som festes i taket? Ser ikke det på ikeas sider jeg.. Anonymous poster hash: f926f...081 Skriv tørkestativ på google. Så kommer det opp bilder og link Anonymous poster hash: 76ee1...ab2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå