Gå til innhold

Del de lureste løsningene du har i hjemmet ditt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alle sett lure løsninger og ideer på pinterest etc... Men ikke alle er gjennomførbare for den "moderne familie".

Derfor tenkte jeg vi kunne dele enkle løsninger, ideer og tips som faktisk lar seg gjennomføre og kanskje gjør det enklere i hverdagen.

Jeg vil dele det som har gjort det enklere for meg på vaskerommet:

- Sortering av tøy i forskjellige kurver. Jeg har en for lyst tøy, en for mørkt, en for ull, en for håndklær og en liten for truser og vaskekluter. Da er det enklere å sette på en maskin med klær da det er ferdig sortert på forhånd.

- Sokker legges i skittentøykurven som par (sånn som  man legger de sammen for skuffen), da er det bare å "skille" de når de skal i maskinen, og de kommer som regel ut igjen som par.

- Og så henger jeg sokkene opp på sånn sokkehenger, da henger de der som par til jeg skal legge de i skuffen.

Vi bor ganske trangt nå, og flytter snart i eget hus. Egentlig derfor jeg er ute etter lure tips ;) ;)

Anonymous poster hash: af1bc...c3d

Fortsetter under...

Skrevet

Et lite stativ med trådkurver på vaskerommet. Hvert fam.medlem har sin egen kurv. Rene klær brettes og legges i kurven. Har også en kurv til kjøkken og bad. Hvert fam. medlem har ansvar for å ta med sin egen kurv og legge klærne på plass.

Anonymous poster hash: 005de...20d

Skrevet

Et lite stativ med trådkurver på vaskerommet. Hvert fam.medlem har sin egen kurv. Rene klær brettes og legges i kurven. Har også en kurv til kjøkken og bad. Hvert fam. medlem har ansvar for å ta med sin egen kurv og legge klærne på plass.

Det var lurt! Sånn må jeg også ha! Har trådkurver.. Kan de tas ut av stativet, sier du? Jeg har ikke testa, mine ligger nedpakka enda...

Skrevet

Jada, de kan tas ut. Vi har de samme trådkurvene i garderobeskapet. Setter av og til de rene klærne rett inn i garderobeskapet med kurven og alt.

Skrevet

Du snakket om vaskerom - sett opp en stang (høyt oppe) og ha kleshengere på den. Da kan du få tørket masse tøy der oppe og skjorter mv får ikke noen bretter. Fin å henge doble laken, duker osv på også.

Vi har badekar på vaskerommet- der har vi kroker i taket. Når vi skal tørke veldig våte ting (f.eks. regntøy e.l.), henger vi det opp der på kleshengere, så drypper det ned i badekaret.

Anonymous poster hash: 5e4ef...ae6

Annonse

Skrevet

Dette er nok noe av det lureste jeg har i hjemmet mitt. Jeg har ett sånt inne, ett ute under tak, og jammen meg har jeg ett på hytta også. :-) Geniale!

http://torkestativ.no/

Anonymous poster hash: d1859...e1f
Skrevet

Hengehylletmdd undertøy og sokker på badet. Og klesoppbevaring rett utenfor badet..

Skrevet

Hengehylletmdd undertøy og sokker på badet. Og klesoppbevaring rett utenfor badet..

Hva er en hengehylle? Høres ut som noe jeg trenger :)

Anonymous poster hash: bb539...7a2

Skrevet

Ja har laget en hel vegg med tråhyller på vaskerommet.der har ungene sine klær.så slipper de og ha klær innpå rommene sine både pga plass og at de har en tendens til og kaste alt utav skuffene.og genialt og brette og legge alt rett i hylla.

Skrevet

Redusere mengden med klær.

Vi "bruker opp" klærne før vi kjøper nye.

Rydder i klesskapene nå til våren og sender bort arveklær, kaster ødelagte klær og har en liten kurv med arbeidsklær (gamle til maling osv)

Så ser vi hva vi virkelig trenger. Gutten på 8 hadde 70 t skjorter! Noen arvet, litt for små, litt for store, nye osv. Nå har han 5! Får velge seg noen nye til vårenså han har ca 10 stk!

Mindre klær som flyter rundt og mye penger spart!

Anonymous poster hash: 3b307...6d7

Skrevet

varmepumpe:)

Anonymous poster hash: be1df...cf5
Skrevet

I vårt nye hus så vil vi få badet oppe rett over vaskerommet. Da tenker vi lage en slags luke/sjakt så vi kan kaste tøyet i så det forsvinner rett ned på vaskerommet. Så det hos en slektning en gang for lenge siden og bestemte meg umiddelbart for at slik vil jeg ha en gang!

Annonse

Skrevet

Denne tråden må jeg følge med på, her dukker det opp masse flotte tips, ser jeg :)

Det lureste jeg har på badet er et gedigent skap. Der har jeg sengetøy, laken, håndkler, gardiner, pledd, alt av vaskepulver, dopapir osv osv :) 

Anonymous poster hash: 2ca06...d87
Skrevet

den er fra IKEA barnerom. De har den i rosa og blått. Som en lang tube som henger med 5 rom nedover tenker jeg... Se siden til IKEA hehe. Den er genial til undertøy :-)
Skrevet

den er fra IKEA barnerom. De har den i rosa og blått. Som en lang tube som henger med 5 rom nedover tenker jeg... Se siden til IKEA hehe. Den er genial til undertøy :-)

ååå! Sånn til leker? Kjempesmart :) Takk for tips!

Skrevet

ååå! Sånn til leker? Kjempesmart :) Takk for tips!

ja den er vel til litt sånn diverse ting. Veldig praktisk. Hater å måtte ta med klær fra andre siden av leiligheten hver gang jeg skal dusje. Syntes det er praktisk å kunne kle av seg, dusje..og på seg på samme plass :-P
Skrevet

mitt beste tips er å kjøpe brukte møbler smóm man kan male og gjøre personlig og "sine" i tillegg til atde er lagringsplass. feks er tv-benken en sjenk fra 60 tallet som jeg mala om,og der er det plass til alle spillene til barna,dvd-spiller,dvd er og alt som man ikke vil ha frem til enhver tid.

Barnas leker er gjemt i fine gamle kister,som er enkle å åpne for de,enkle å rydde  oppi og som er fine å se på når lokket er igjen.

Har kjøpt to gamle franske osteskap (små skap med netting til vegger) der i det ene er det puslespill og i det andre oppbevarer jeg lammeskinn og vinterposen til babyen,sånn at dette slipper å ligge frem hele tiden,samt at man kan ha pynteting /stillben på toppen

I vår lille gang har alle en egen plass i trådkurvene,slik at både 3 åringen og 6 åringen klarer å legge på plass luer,votter osv og også ta ut selv. Helt på toppen har alle fem en egen gammel potetkasse (som ser veldig fint ut) med ekstraklær man bruker i ny og ned (uteklær).

Vi har egen jakkeoppheng til barna,sånn at de kan kle på seg selv,samt egen skohyle til de slik at de kan lære seg å selv rydde opp etter seg selv,noe som er viktig for meg,fordi jeg nekter å være hushjelp.

Man kan ha det veldig fint rundt seg i tillegg til at det er praktisk og barnevennlig!

Anonymous poster hash: 219e9...032
Skrevet

Jeg er oppriktig glad for at jeg kom på på å starte denne tråden. 

Jeg kommer nok til å bruke noen av tipsene over når vi skal innrede huset som snart er ferdig.

Og trådkurver på vaskerommet med ungene sine klær må jo være det mest geniale til nå (for min del)! Vi tenkte å ha klesskap med skyvedører på rommet til ungene, men vi trenger jo ikke det med det samme. Ungene er små enda, trenger god plass på rommet pluss at vi sparer over 3000 kr da som vi kan bruke til noe annet vi trenger! Hårde tider nu når vi skal innrede "giganthuset" vårt. TUSEN TAKK!!! :D

Mens jeg har dere lure damer her: Hvor kan man få kjøpt billigst mulig garderobeskap med skyvedører til å ha i gangen? Vi bor forresten i nord-Norge og har ikke alle de smarte butikkene som finnes i den søndre delen av landet vårt....

Skrevet

Stekeovn med pyrolysefunksjon. Å vri på en bryter for å få stekeovnen ren innvendig, er gull verdt.

Skrevet

Stekeovn med pyrolysefunksjon. Å vri på en bryter for å få stekeovnen ren innvendig, er gull verdt.

Wow, hørtes dyrt ut...? Vi har "dessverre" bestilt ovn fra IKEA.... Men kanskje neste gang...

Skrevet

Se om du ikke kan bruke bare dørene i gangen.fest de i gulv og tak.da sparer du deg penger på selve skap stammen.er mest praktisk med stang til oppheng i det skapet.evt stenger i 2 høyder.

Skrevet

I motsetning til de fleste kan jeg heller ikke forstå hva som er praktisk med skyvedørsgarderobe. Min er kastet ut for "lenge i væla sia" og byttet ut med skap med dører. Mine skyvedørsskap hadde alltid en dør i veien.

Skrevet

Wow, hørtes dyrt ut...? Vi har "dessverre" bestilt ovn fra IKEA.... Men kanskje neste gang...

Dyrt og dyrt. Kostet vel ett par tusen mer en vanlig. Men etter å ha gjort rent opptil flere stekovner i min tid og aldri kommet til overalt, så er det definitivt verdt det.

Skrevet

vi har stekovn med pyrolyse fra ikea, så de har da det der også :-)

Anonymous poster hash: f4a83...8cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...