Gå til innhold

økonomisk utroskap vs fysisk utroskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er verst etter din mening? Og hvorfor?

Jeg har opplevd økonomisk utroskap, og kjenner på følelsen av at det er minst like ille som fysisk utroskap. All tillit er brutt, og løfter har blitt brutt siden det har skjedd flere ganger. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: f03d8...1c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at de begge er store svik. Har aldri opplevd økonomisk utroskap, men det må være grusomt!

Skrevet

Begge deler er ille. Økonomisk utroskap kan få større konsekvenser i den grad at man kan havne i et økonomisk uføre, til og med om det skulle bli slutt med forholdet.

Fysisk/seksuell utroskap er nok det jeg ville ha blitt mest lei meg for fordi jeg ville følt meg mindre verdt for min partner selv om han er idioten. men hadde jeg valgt å forlate mannen hadde det ikke fått de samme ringvirkningene som ved økonomisk utroskap hvor f.eks min økonomi også hadde blitt rammet.

Men det er ofte sviket som er verst og ikke selve handlingen. Det å ha blitt lurt eller løyet for. Selv om handlingen også er ille selvsagt.

Anonymous poster hash: 266c8...ec8

Skrevet

Det er samme greia. Man misbruker sin partners tillit og går bak ryggen på denne. Kanskje de som driver med økonomisk utroskap har lettere for og være utro fysisk også? Og vice versa? Vet ikke...........Men vil tro det er noen normale sperre som mangler i begge tilfeller, og derfor er det større sjans for det andre om det ene er til stede.....(tenker da på utroskap ut over et "uheldig one-night stand",- altså en person som gang på gang er utro mot partner og er det mot alle sine partnere, og økonomisk utroskap ut over og kjøpt en kjole til 6000 man ikke forteller om eller andre "uheldige engangsutskeielser" man skjuler)

Anonymous poster hash: f8edc...353
Skrevet

Jeg vil tro begge deler er ganske ille, og veldig ødeleggende forholdet. Har bare opplevd fysisk utroskap selv, og for min del var nok det verst pga at det var så utrolig nedverdigende, jeg følte meg helt tragisk. Det blir så intimt og personlig. Men tror nok at økonomisk utroskap er veldig vanskelig å håndtere også.

Anonymous poster hash: a499a...cdf

Skrevet

Det går i og for seg for det samme, begge deler er svik, løgn og bedrag, og kan ha enorme konsekvenser for familieliv, boforhold, forholdet og ungene. 

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

For min del er fysisk utroskap det verste. Man kan fikse skrantende ¨økonomi, betale ned lån ved å spare på ting, unne seg mindre og inngå avbetalingsavtaler. Ved fysisk utroskap blir en del av den som blir bedratt borte, og den får man som regel ikke igjen.

Skrevet

Hva er økonomisk utroskap? Å kjøpe gaver til andre kvinner?

Anonymous poster hash: d9091...661

Skrevet

Eksen var både økonomisk og fysisk utro mot meg stort sett hele forholdet. Like dritt begge deler, så jeg vil vel si at det verste er å oppleve begge deler samtidig.

Anonymous poster hash: a37e1...0c4

Skrevet

Hva er økonomisk utroskap? Å kjøpe gaver til andre kvinner?

Anonymous poster hash: d9091...661

Typisk ta opp lån uten å si ifra til partner, bruke penger etc uten at dette er avtalt med den andre. Dermed kan du få økonomiske problemer fordi partneren din går på en økonomisk smell......

Skrevet

Det kommer helt an på hvor omfattende utroskapet er.

Jeg er også blitt utsatt for økonomisk utroskap fra mannen. Han hadde opparbeidet seg stoooor kredittkort gjeld bak min rygg alle de 8 årene vi var sammen. Det føltes som et ekstremt stort svik! At han hadde løyet for meg alle disse årene. Da hadde det faktisk vært bedre om han hadde vært fysisk utro. Altså blitt fristet en gang.

Om han hadde hatt en elskerinne alle disse årene, for deretter å være økonomisk utro én gang, f.eks. kjøpt seg noe veldig dyrt bak min rygg, hadde den økonomiske utroskapen vært bedre.

Jeg mener derfor det kommer an på hvor omfattende det er.

Om han hadde vært både økonomisk utro og hatt en elskerinne i 8 år, da vet jeg faktisk ikke hva som hadde vært verst. Sikkert like ille.

Anonymous poster hash: 2f25e...545
Skrevet

Har opplevd begge deler og den økonomiske utroskapet var verst fordi den satte meg i et uføre i mange år i etterkant og barna ble direkte berørt. Den fysiske utroskapen gikk også direkte utover barna ved at de fikk skilte foreldre, men de vet ikke om resten. Den økonomiske biten innebar at de i tillegg mistet barndomshjemmet sitt, måtte flytte fra nabolag og venner, måtte slutte på enkelte aktiviteter, måtte dele rom osv. De merket langt mer til dette i hverdagen og selv om de ikke var borskjemte eller noe så var det en tung periode for dem med så mange brudd og begrensninger i livet.

Anonymous poster hash: 50fd0...a49
Skrevet

For min del er fysisk utroskap det verste. Man kan fikse skrantende ¨økonomi, betale ned lån ved å spare på ting, unne seg mindre og inngå avbetalingsavtaler. Ved fysisk utroskap blir en del av den som blir bedratt borte, og den får man som regel ikke igjen.

Enig med denne.

Anonymous poster hash: a9e0e...8da

Skrevet

Spørs vel graden. Hadde foretrukket et one night stand foran milliongjeld, men ville hatt et forbrukslån på 100 000 foran et langvarig forhold bak min rygg..

Skrevet

Jeg har opplevd begge deler. Den fysiske utroskapen skjedde bare en gang, skjedde i fylla. Så jeg klarte å tilgi, og gå videre. Den økonomiske utroskapen var at mannen ble spilleavhengig, han sluttet å betale alt av regninger og tok opp lån. Det ble oppdaget, han sverget på å aldri gjøre det igjen. Men han fortsatte å lyve, spille og bruke penger vi ikke hadde. Vi gikk til familierådgivning, og jeg ville så gjerne at vi skulle klare det for barna sin skyld. Men det gikk ikke. Han bare nektet for spillingen, løy og satte oss i større økonomisk trøbbel.

Så jeg måtte bare gå, og slet maks økonomisk. Og det kom stygge overraskelser i flere år etterpå. Dessverre hadde jeg skrevet under på kjøpekortene våres. Og han makset jo ut alle. Jeg tapte ca 500 000 kr på grunn av han.

Så for meg var den økonomiske helt klart den verste. Dette fordi det gjentok seg gang på gang, og fikk veldig stygge konsekvenser.

Anonymous poster hash: 12fdb...077
Skrevet

Han har sett meg inn i øynene og lovet at han aldri skal gjøre det mer. Likevel skjedde det gang på gang. Det er flere år siden forrige gang, men all respekt for ham og tillit mtp økonomi er borte må. Følelsene forsvant dessverre med respekten. Det beste for oss begge er nok å gå hver vår vei. Av hensyn til barna blir vi foreløpig.

HI

Anonymous poster hash: f03d8...1c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...