bambi78 Skrevet 27. februar 2014 #1 Del Skrevet 27. februar 2014 Trenger råd! Min jente på snart 2 år har alltid vært pappajente. Hun forguder faren sin og jeg har alltid vært veldig glad for at de to har en så fin relasjon. Min mann jobber mye kvelder og derfor blir det meg som spenderer mest tid med henne. Har sef mange tanker om hvorfor det er sånn og vet at favorisering er vanlig hos små barn. Dette har aldrig vært noe problem intill nå Hun har plutselig begynt å vise så mye sinne mot meg. Hun vil være hos pappa og hvis jeg da tar henne så går hun til "attack" mot ansiktet mitt, slår og klorer. Har prøvd forskjellige "metoder" for å få henne å slutte med dette og noen har fungert bedre enn andre, men kun I perioder. Disse utbrudden skjer aldrig gjentemot pappa. Når kun jeg og hun er hjemme samspiller vi fint og da vill hun ha kos og er kosete tilbake. Noen som har noen råd til meg så er jeg takksam:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
førskolelæreren Skrevet 18. mars 2014 #2 Del Skrevet 18. mars 2014 min kjære søte lille sønn, 20 mndr, SLÅR når han blir sinna (les: ikke får viljen sin...) Vi har begynt å sette han i "kroken" når han slår. Kroken er ute i gangen, mellom trapp og stuedør... (ikke mørk skammekrok)... Vi sier tydelig, at det ikke er lov å slå, og at han nå må sitte i kroken, fordi han slo. Sier dette i rolig, lav, men bestemt tone. Dersom han ikke blir sittendes, gjentar vi prosedyren, helt til han har sittet 1,5 minutt (alder - hilsen super nanny). Etterpå sier i at "nå måtte du sitte i kroken, fordi du slo, det er ikke lov å slå !" Så koser vi litt, og later som det ikke har hendt... Det ser ut til å funke hos oss, her om dagen løftet han hånden, som om han skulle slå, men "ombestemte" seg, og vinket med den heller.... Verd ett forsøk ! Ett barn på 20 måneder har ingenting å gjøre i en "krok"!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå