mira76 Skrevet 27. februar 2014 #1 Del Skrevet 27. februar 2014 Min mann hadde tre barn da vi møttes, men da vi bestemte oss for å dele livet, fant vi ut at vi ønsket barn sammen også. Det skulle vise seg å ikke bli så lett, men etter et par års prøving fikk vi hjelp på st. Olavs, og i mai i fjor ble vi foreldre. Det er så fint, finere enn jeg hadde våget håpe! Men nå melder tankene om nr 2 seg. Jeg var sikker på at jeg ville ha to, og ganske sikker på at min mann ikke ville det (ville jo blitt fem totalt på han...) - men vi snakket om å ikke ta noen avgjørelser før vi hadde prøvd en stund å være foreldre sammen. Jeg har ikke brakt temaet på bane ovenfor han enda, men går og tenker mye selv. Stopper vi nå, har vi en frisk og rask jente som vi kan bruke masse tid med. Velger vi å få en til, vil vår lille jente ha godt selskap opp igjennom livet (de tre halvsøsknene er såpass mye større så d blir ikke lekekamerater på samme måten), men vi vet jo ikke om barnet blir friskt, og jeg ser dessuten på folk jeg kjenner at d blir mindre tid til kos med nr to. Å sulle rundt og vente på termin, og å ta seg av den nyfødte, blir jo noe annet med en 1-2-åring i huset. Jeg er i slutten av 30-årene og mannen min ti år eldre, og føler nok av og til på at jeg gjerne skulle vært en yngre mamma. Samtidig blir jeg jo ikke såååå mye eldre om vi hiver oss rundt og får nr to nå? Kan dessuten legge til at bortsett fra kvalmen så hadde jeg d såååå fint som gravid, og går gjerne igjennom den delen igjen fødselen satte jeg ikke akkurat like stor pris på, men d går jo ofte litt lettere med nr to Og så d mer praktiske; hvor tidlig lar st. Olavs oss prøve igjen? Babyen vår er 9 måned og jeg ammer fortsatt, må jeg vente til jeg er ferdig med det? For OM vi prøver på nr 2, så vil j gjøre d så fort som mulig av hensyn til vår alder. Vi har to frosne egg, så slipper i første omgang å gå i gang med sprøyter++ Jeg vet at ingen kan ta avgjørelsen for meg, men vil gjerne høre hva dere tenker om dere har vært i lignende situasjoner, eller bare har innspill eller ser sider jeg ikke ser. Og naturligvis må jeg snakke med min mann, men tenkte jeg skulle ha reflektert godt igjennom ting og tang selv først Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144123753-n%C3%A5r-kan-man-pr%C3%B8ve-igjen-og-vil-jeg-pr%C3%B8ve-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå