Gå til innhold

Strikke babyteppe og vognteppe - tips ønskes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere strikkere her?

Jeg ønsker å sette i gang med et babyteppe eller vognteppe, men strever med å finne noen jeg synes er skikkelig fine.

Noen som har tips til konkrete oppskrifter? Får til det meste av basic strikking!

Anonymous poster hash: 99f92...d42
Skrevet

Marius-vognteppet. Det er veldig fint og enkelt å strikke. Finner oppskrift i marius strikk boka, selges overalt, bokhandler, rema osv. Til 149kr. Får sikkert kjøpt mønstret på nett også, eller i garnbutikk :-)

Skrevet

ligger en fin oppskrift på nille.no (av alle steder!) på vognteppe. Det holder jeg på med nå og det blir veldig fint :-)

Skrevet

Jeg strikket to marius vogntepper :) Ett blått og ett hvitt :)

Anonymous poster hash: 87542...f03
Skrevet

MARIUS TEPPE DU KAN MIXE FARGENE ETTER EGET ØNSKE

Anonymous poster hash: 91f4b...b8a
Skrevet

Jeg synes dette teppet er vanvittig fint, visstnok ikke vanskelig men tidkrevende: http://www.texart.dk/?Links:Strik:Marys_royale_sjal

Helt nydelig mønster!

Det teppet er nydelig! :)

Jeg har strikket det, eller mulig jeg strikket "kopien", men de er så godt som helt identiske.

http://www.sandnesgarn.no/hefter/baby/tema-24-babytepper-og-hentesett-904tema24

nr 16

Strikket det i litt tykkere garn enn det skulle ved en feil (det står feil i ene heftet eller ved ene bildet) så endte som finteppe i sofaen i steden for.

Men teppet er helt nydelig ferdig! :)

Det er tålmodighetsarbeid de luxe - godt over 800 masker pr omgang når man nærmer seg slutten....

Man må være nøye og ha stoooor tålmodighet, men du har rett i at det egentlig ikke er vanskelig.

Det er absolutt verdt jobben! :)

Jeg ville nok ikke hatt det som vognteppe, blir litt feil størrelse, synes jeg.

Jeg strikket et annet vognteppe på oppdrag en tid tilbake, det synes jeg er veldig fint, skal se om jeg finner link til det.

Anonymous poster hash: f0fff...8e2

Skrevet

#10: det er nok for stort som vognteppe men passer fint som babyteppe om det strikkes i tynt garn, lett og luftig om det er varmt og kan legges dobbelt for ekstra tykkelse når det er kaldt. Drømmer om det slikt i silkealpakka:)

Skrevet

#10: det er nok for stort som vognteppe men passer fint som babyteppe om det strikkes i tynt garn, lett og luftig om det er varmt og kan legges dobbelt for ekstra tykkelse når det er kaldt. Drømmer om det slikt i silkealpakka:)

Ja, jeg er enig! Om man bretter det dobbelt kan man kanskje ha det som vognteppe, men bretter man det dobbelt så kommer ikke mønsteret like fint frem, og da er liksom noe av vitsen borte.

Strikket i riktig (tynt) garn er det nok et fantastisk babyteppe. Som du skriver, luftig når det er varmt, og kan brettes dobbelt.

Jeg har sett oppskrifter som ligner dette, hvor de er brettet som trekant og bært som sjal, og det har også vært fint - men da i veldig tynt garn.

Her er det andre teppet jeg skulle se om jeg fant link til:

http://www.sandnesgarn.no/hefter/toving/tema-19-toving-904tema19

Mønster nr 19.

Strikket det i lyseblått som på mønsteret, men har sett det i rosa, og det er også fint :)

Det er tovet.

Anonymous poster hash: f0fff...8e2

Skrevet

Herlig! Tusen takk for så mange gode tips! Har sett på alle nå, og det var veldig mange nydelige tepper. Skal se mer nøye over dem nå, før jeg handler inn i morgen :D

Anonymous poster hash: 99f92...d42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...