Gå til innhold

Blødninger, sett foster i uke 7 og uke 9 med hjerterytme...

Anbefalte innlegg

Har blitt fulgt opp av gynekolog da jeg har opplevd småblødninger/brunlig utflod og hatt en spontanabort i høst. Nå var jeg på kontroll på mandag etter at jeg hadde en større blødning med friskt blod fredag og tenkte hele helgen at nå var løpet kjørt... på kontrollen hadde fosteret helt riktig vekst og hjerterytme og gynekolog kunne ikke se noe blødninger inne i livmor og rundt foster. Det er liksom en stor blødning også stopper det og går over i brunt i noen dager.... nå har jeg hatt en frisk blødning både tirsdag, onsdag og idag.... jeg kjenner meg enda gravid med kvalme og ømme bryst, men klarer ikke å la være å engste meg!! Det er såpass mye at jeg syns d er bekymringsverdig... gynekolog sa d kunne være en hematom utfor (blodoppsamling) utfor, men at han ikke kunne se noe... er nå nesten 10 uker.....

Noen opplevd dette hvor det har endt bra??

Fortsetter under...

Hvordan går det med deg? Jeg kan ikke svare på spørsmålet, men er i uke 6 og opplever det samme.. Hadde en stor styrtblødning som,stoppet etter fem min, har siden hatt brunlig utflod. Gynekologen så ingen pågående blødning og syntes at de så et bittelite foster, men jeg er jo så tidlig så mer vet de ikke. Venter på hcg svar, skal ta den siste blodprøven idag. Det er grusomt med disse blødningene,syntes jeg :\

Vært idag på ny sjekk hos gynekolog og der var det et foster som var stor og sterk! Satt meg til 12 uker og han fant årsaken til blødningene. Høres veldig likt ut som meg christianne, og hos meg tror jeg de fikk feile svar på hcg... hos meg er det en blodansamling eller et hemotom som han kalte det, som ligger utfor fosteret som må tømmes. Han sa jeg antageligvis ville blø enda en stund, og at det kanskje kom til å bli absorberer av vevet rundt. Abortfaren er fortsatt litt større enn ved vanlige svangerskap, men at jeg var såpass langt på vei at han syntes det så ut som om dette mest sannsynlig kom til å gå bra. Men jeg må holde meg i ro og ikke noe tunge løft. Så krysser fingrene :) er rimelig psykisk utslitt...

• 2 måneder senere...

Dette skjedde meg i dag. Det friske blodet ser ut til å ha stoppet opp, men nå kommer te mer gammelt blod. Har nettopp kommet hjem fra ultralyd hvor vi kunne se hjerteslag, men jeg er ordentlig bekymret. Var sikker på at jeg hadde hatt en SA. Hvordan går det med dere nå?

Annonse

LilleCam: jeg hadde en liten blødning i forrige uke. Ikke noe friskt blod, bare brunt. Fikk høre på UL at morkaken lå lavt og kan være grunnen.. Fikk du høre noe om den?

Nei, jeg fikk bare tatt ultralyd på magen i dag. Skal til gynekolog forhåpentligvis i morgen for å ta vaginal ultralyd. Har googlet meg i hjel nå, og håper kun dette var en engangshendelse. Hvor langt er du på vei Mamma-til-Emma?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...