Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 Finnes det en hostesaft som kan brukes til barn på 20 mnd? Lille her har hostet nesten uavbrutt siden han våknet i dag morges... Noen som har gode tips mot hoste ellers? Anonymous poster hash: ecc72...c77
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Jeg har brukt Bisolvon. Det er ikke en hostesaft, men en slimløsende mikstur som gjør slimet mindre seigt og lettere og hoste opp. Anonymous poster hash: c9810...b55
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #4 Skrevet 27. februar 2014 Bisolvon er bare fra 2 år og oppover, så er bare solvipect den lille kan ha. Er det skikkelig tørrhoste eller skikkelig tung i brystet, ville jeg latt en lege lytte på lungene bare for å vite at det ikke er fullt med slim eller infeksjon. Ellers MASSE MASSE vann God bedring til lille Anonymous poster hash: 815f8...731
Gjest Husfrua Skrevet 27. februar 2014 #5 Skrevet 27. februar 2014 (endret) Hvis du skal gi hosesaft til et barn under to år bør du rådføre deg med lege for å få riktig dose. Min erfaring med to astmabarn er at de reseptfrie hostemedisinene er helt uten effekt. Vi har flere ganger blitt anbefalt å bare droppe de da har dårlig effekt. Hvis det er slimhoste har vi (tidligere) fått resept på brexidol tabletter.De får man uten resept nå, men bør ikke bruke disse uten å spørre en lege først.Dette er brusetabletter og veldig effektive. Ellers skriver mange leger ut Ventolinmikstur. Vet alt om hvor slitsomt det er med hoste. To av barna våre hoster mer ellee mindre fra oktober til april..men hvis barnet har begynt hosten i dag ville jeg gitt det noen dager. Barn hoster lett ved en forkjølelse ved at f.eks snørr renner ned i halsen og irriterer. Unødvendig å putte i dem legemidler uten grunn. Endret 27. februar 2014 av Husfrua
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #6 Skrevet 27. februar 2014 Takk for svar dere Prøver melk med honning, oppkuttet rødløk unner sengen (kjerringråd mot forkjølelse) og saltvann i natt, så håper jeg han får litt søvn. Ellers blir det apoteket i morgen. Slitsomt å hoste nesten uten pause dagen lang... Anonymous poster hash: ecc72...c77
Prøverpåentil Skrevet 27. februar 2014 #7 Skrevet 27. februar 2014 Takk for svar dere Prøver melk med honning, oppkuttet rødløk unner sengen (kjerringråd mot forkjølelse) og saltvann i natt, så håper jeg han får litt søvn. Ellers blir det apoteket i morgen. Slitsomt å hoste nesten uten pause dagen lang... Anonymous poster hash: ecc72...c77 vi har hørt om kjerringråd and løk. Men da var det bare en gul løk delt i to. Sto på nattbordet og hun hostet ikke noe mer. Vi sleit veldig med mye kveld- og natthoste:)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #9 Skrevet 27. februar 2014 Hvis du skal gi hosesaft til et barn under to år bør du rådføre deg med lege for å få riktig dose. Min erfaring med to astmabarn er at de reseptfrie hostemedisinene er helt uten effekt. Vi har flere ganger blitt anbefalt å bare droppe de da har dårlig effekt. Hvis det er slimhoste har vi (tidligere) fått resept på brexidol tabletter.De får man uten resept nå, men bør ikke bruke disse uten å spørre en lege først.Dette er brusetabletter og veldig effektive. Ellers skriver mange leger ut Ventolinmikstur. Vet alt om hvor slitsomt det er med hoste. To av barna våre hoster mer ellee mindre fra oktober til april..men hvis barnet har begynt hosten i dag ville jeg gitt det noen dager. Barn hoster lett ved en forkjølelse ved at f.eks snørr renner ned i halsen og irriterer. Unødvendig å putte i dem legemidler uten grunn.Eh, er du sikker på du mener Brexidol? Den får du kun på resept og er en medisin mot revmatisk sykdom. Anonymous poster hash: 81020...c08
samlex Skrevet 27. februar 2014 #10 Skrevet 27. februar 2014 Vi gir solvipect. Hjelper godt her, mot slimhoste. Får det på kvelden og om morningen er mye løst og hostes opp.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #11 Skrevet 27. februar 2014 Gi aldri melk!!! Melk skaper mer slim og mer irritasjon til hosten. Merkelig at dere ikke veit det Anonymous poster hash: 487ee...a11
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #12 Skrevet 27. februar 2014 Bisolvon kan du fint gi, altså. Barnet er jo nesten to år. Legen anbefalte det til oss da de to minste bare var fire mnd gamle. Dosen er 1,25 ml. Anonymous poster hash: c9810...b55
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #13 Skrevet 27. februar 2014 Vet at man ikke skal gi melk med slimhoste. Men fikk selv et råd da sønnen min var under 2 år og slet med hoste. Varm melk med honning. Og det hjalp faktisk. Anonymous poster hash: 4fa03...a71
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #14 Skrevet 27. februar 2014 Hvis du skal gi hosesaft til et barn under to år bør du rådføre deg med lege for å få riktig dose. Min erfaring med to astmabarn er at de reseptfrie hostemedisinene er helt uten effekt. Vi har flere ganger blitt anbefalt å bare droppe de da har dårlig effekt. Hvis det er slimhoste har vi (tidligere) fått resept på brexidol tabletter.De får man uten resept nå, men bør ikke bruke disse uten å spørre en lege først.Dette er brusetabletter og veldig effektive. Ellers skriver mange leger ut Ventolinmikstur. Vet alt om hvor slitsomt det er med hoste. To av barna våre hoster mer ellee mindre fra oktober til april..men hvis barnet har begynt hosten i dag ville jeg gitt det noen dager. Barn hoster lett ved en forkjølelse ved at f.eks snørr renner ned i halsen og irriterer. Unødvendig å putte i dem legemidler uten grunn.Eh, er du sikker på du mener Brexidol? Den får du kun på resept og er en medisin mot revmatisk sykdom. Anonymous poster hash: 81020...c08 Hun mener sikkert Bricanyl. Anonymous poster hash: 4fa03...a71
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #15 Skrevet 27. februar 2014 Hvis du skal gi hosesaft til et barn under to år bør du rådføre deg med lege for å få riktig dose. Min erfaring med to astmabarn er at de reseptfrie hostemedisinene er helt uten effekt. Vi har flere ganger blitt anbefalt å bare droppe de da har dårlig effekt. Hvis det er slimhoste har vi (tidligere) fått resept på brexidol tabletter.De får man uten resept nå, men bør ikke bruke disse uten å spørre en lege først.Dette er brusetabletter og veldig effektive. Ellers skriver mange leger ut Ventolinmikstur. Vet alt om hvor slitsomt det er med hoste. To av barna våre hoster mer ellee mindre fra oktober til april..men hvis barnet har begynt hosten i dag ville jeg gitt det noen dager. Barn hoster lett ved en forkjølelse ved at f.eks snørr renner ned i halsen og irriterer. Unødvendig å putte i dem legemidler uten grunn.Eh, er du sikker på du mener Brexidol? Den får du kun på resept og er en medisin mot revmatisk sykdom.Anonymous poster hash: 81020...c08 Bricanyl er reseptbelagt og finnes vel heller ikke som brusetablett. Hun mener sikkert Bricanyl. Anonymous poster hash: 4fa03...a71 Anonymous poster hash: 81020...c08
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #16 Skrevet 27. februar 2014 Hvis du skal gi hosesaft til et barn under to år bør du rådføre deg med lege for å få riktig dose. Min erfaring med to astmabarn er at de reseptfrie hostemedisinene er helt uten effekt. Vi har flere ganger blitt anbefalt å bare droppe de da har dårlig effekt. Hvis det er slimhoste har vi (tidligere) fått resept på brexidol tabletter.De får man uten resept nå, men bør ikke bruke disse uten å spørre en lege først.Dette er brusetabletter og veldig effektive. Ellers skriver mange leger ut Ventolinmikstur. Vet alt om hvor slitsomt det er med hoste. To av barna våre hoster mer ellee mindre fra oktober til april..men hvis barnet har begynt hosten i dag ville jeg gitt det noen dager. Barn hoster lett ved en forkjølelse ved at f.eks snørr renner ned i halsen og irriterer. Unødvendig å putte i dem legemidler uten grunn.Eh, er du sikker på du mener Brexidol? Den får du kun på resept og er en medisin mot revmatisk sykdom.Anonymous poster hash: 81020...c08 Bricanyl er reseptbelagt og finnes vel heller ikke som brusetablett.Hun mener sikkert Bricanyl. Anonymous poster hash: 4fa03...a71 Anonymous poster hash: 81020...c08 Bricanyl er reseptbelagt og fås vel heller ikke i brusetablett. Anonymous poster hash: 81020...c08
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #17 Skrevet 27. februar 2014 Bisolvon kan du fint gi, altså. Barnet er jo nesten to år. Legen anbefalte det til oss da de to minste bare var fire mnd gamle. Dosen er 1,25 ml. Anonymous poster hash: c9810...b55 Skal aldri bare si :barnet blir jo snart 2, så er bare å gi........ Du er klar over at en av grunnene er at den ikke er testet på småbarn og at kanje barna trengs å lyttes på hvis masse slim, infeksjon, astma osv??????? Og at noen barn er store for alder mens andre er små?????? Regner med at du ikke jobber på apotek eller legekontor! Anonymous poster hash: 815f8...731
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #18 Skrevet 27. februar 2014 Hvis du skal gi hosesaft til et barn under to år bør du rådføre deg med lege for å få riktig dose. Min erfaring med to astmabarn er at de reseptfrie hostemedisinene er helt uten effekt. Vi har flere ganger blitt anbefalt å bare droppe de da har dårlig effekt. Hvis det er slimhoste har vi (tidligere) fått resept på brexidol tabletter.De får man uten resept nå, men bør ikke bruke disse uten å spørre en lege først.Dette er brusetabletter og veldig effektive. Ellers skriver mange leger ut Ventolinmikstur. Vet alt om hvor slitsomt det er med hoste. To av barna våre hoster mer ellee mindre fra oktober til april..men hvis barnet har begynt hosten i dag ville jeg gitt det noen dager. Barn hoster lett ved en forkjølelse ved at f.eks snørr renner ned i halsen og irriterer. Unødvendig å putte i dem legemidler uten grunn.Eh, er du sikker på du mener Brexidol? Den får du kun på resept og er en medisin mot revmatisk sykdom.Anonymous poster hash: 81020...c08 Bricanyl er reseptbelagt og finnes vel heller ikke som brusetablett.Hun mener sikkert Bricanyl. Anonymous poster hash: 4fa03...a71 Anonymous poster hash: 81020...c08 Bricanyl er reseptbelagt og fås vel heller ikke i brusetablett. Anonymous poster hash: 81020...c08 Bricanyl er i inhalasjon , mikstur og tabletter! Men tror hun mener Bisolvon oppløselige tabletter, men de SKAL ikke brukes til barn under 6 år!!!! Er det merkelig at det skjer så mye tragisk når det gjelder medisinbruk her i landet viss mennesker gjør slik som blir sagt her inne???? Spør heller apotek,eller lege når det gjelder småbarn. Og viss en går her og anbefaler Brexidol til et lite barn for hoste,tror jeg du har misforstått og ikke vet hva brexidol er..... Anonymous poster hash: 815f8...731
SusQ Skrevet 27. februar 2014 #19 Skrevet 27. februar 2014 på bisolvon pakken sår det fra 2 år, men til meg sa de apotekansatte at man godt kunne prøve det på mindre barn da doseringsseddelen som ligger ved også viser til mindre barn. Men det må man selvfølgelig som forelder selv avgjøre..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #20 Skrevet 27. februar 2014 Vet at man ikke skal gi melk med slimhoste. Men fikk selv et råd da sønnen min var under 2 år og slet med hoste. Varm melk med honning. Og det hjalp faktisk. Anonymous poster hash: 4fa03...a71 De har gått litt bort med det at melk skaper slim , men det er uansitt bedre med masse vann! Litt varm melk eller vann med honning smører godt! Har du peppermynte olje kan du koke opp vann og ha i en bolle med noen dråper, og sette i en andre enden av rommet. eller del en løk og sett på rommet Anonymous poster hash: 815f8...731
SuperFries Skrevet 27. februar 2014 #21 Skrevet 27. februar 2014 Gi aldri melk!!! Melk skaper mer slim og mer irritasjon til hosten. Merkelig at dere ikke veit det Anonymous poster hash: 487ee...a11 Hold deg oppdatert på forskning før du uttaler deg så bastant. Det er nettopp gjort en stor undersøkelse hvor man ikke fant noen bevis for at melk skaper mer slim.
SusQ Skrevet 27. februar 2014 #22 Skrevet 27. februar 2014 Det er denne jeg mener, se pakkningsvedlegg og dosering... http://www.bisolvon.no/bisolvon_familien/slimhoste/bisolvon_mikstur_for_barn_jordbaer.html
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #23 Skrevet 27. februar 2014 Bisolvon kan du fint gi, altså. Barnet er jo nesten to år. Legen anbefalte det til oss da de to minste bare var fire mnd gamle. Dosen er 1,25 ml. Anonymous poster hash: c9810...b55 Skal aldri bare si :barnet blir jo snart 2, så er bare å gi........Du er klar over at en av grunnene er at den ikke er testet på småbarn og at kanje barna trengs å lyttes på hvis masse slim, infeksjon, astma osv??????? Og at noen barn er store for alder mens andre er små?????? Regner med at du ikke jobber på apotek eller legekontor! Anonymous poster hash: 815f8...731 Nei, jeg er barnesykepleier. Mye av det som står som anbefalt på pakken er for at legemiddelfirmaene skal helgardere seg. Det er ikke dermed sagt at det er farlig for yngre barn. Anonymous poster hash: c9810...b55
Gjest Husfrua Skrevet 27. februar 2014 #24 Skrevet 27. februar 2014 Jeg som trykket på feil ord i ordlista mi. Bruker brexidol selv, er nok derfor jeg automatisk trykket på det😄jeg mente bronkyl tabletter.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #25 Skrevet 27. februar 2014 Jeg som trykket på feil ord i ordlista mi. Bruker brexidol selv, er nok derfor jeg automatisk trykket på detjeg mente bronkyl tabletter.Bronkyl høres mer riktig ut, ja Anonymous poster hash: 81020...c08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå