Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #26 Skrevet 1. mars 2014 Dette er ei venninne av deg, du har lyst til å "melde henne" og er livredd for at politi e.l skal finne det ut? Så om hun forteller til deg at noen har sagt noe til NAV så later du som ingenting og er fortsatt venninne? Sjarmerende. Anonymous poster hash: c1423...486
Gjest Antarctica Skrevet 1. mars 2014 #27 Skrevet 1. mars 2014 Dette er ei venninne av deg, du har lyst til å "melde henne" og er livredd for at politi e.l skal finne det ut? Så om hun forteller til deg at noen har sagt noe til NAV så later du som ingenting og er fortsatt venninne? Sjarmerende. Anonymous poster hash: c1423...486 Men er det noe mer sjarmerende å stjele fellesskapets penger...?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #28 Skrevet 1. mars 2014 Dette er ei venninne av deg, du har lyst til å "melde henne" og er livredd for at politi e.l skal finne det ut? Så om hun forteller til deg at noen har sagt noe til NAV så later du som ingenting og er fortsatt venninne? Sjarmerende. Anonymous poster hash: c1423...486 Men er det noe mer sjarmerende å stjele fellesskapets penger...? Ville nok hatt lettere for å "stjele fellesskapets penger" enn å se ei venninne i øynene å late som ingenting. Du da? Anonymous poster hash: c1423...486
Gjest Antarctica Skrevet 1. mars 2014 #29 Skrevet 1. mars 2014 Dette er ei venninne av deg, du har lyst til å "melde henne" og er livredd for at politi e.l skal finne det ut? Så om hun forteller til deg at noen har sagt noe til NAV så later du som ingenting og er fortsatt venninne? Sjarmerende. Anonymous poster hash: c1423...486 Men er det noe mer sjarmerende å stjele fellesskapets penger...? Ville nok hatt lettere for å "stjele fellesskapets penger" enn å se ei venninne i øynene å late som ingenting. Du da? Anonymous poster hash: c1423...486 Jeg har ikke for vane verken å juge eller stjele, men å stjele slår meg som verre. Fordi det i tillegg innebærer en løgn, på ett eller annet nivå. Sjarmefaktor er uvesentlig sånne tilfeller.
Zalosalutt Skrevet 1. mars 2014 #30 Skrevet 1. mars 2014 Hadde aldri meldt en venninne! Hadde Sagt at jeg synes det hun gjør er på grensen til umoralsk, og oppfordret henne til å sjekke ut reglene. Vet du Om hun gjør det for å unngå å jobbe? Hvorfor ikke være ærlig og spørre henne? Har selv brukt flere år på å vinne en sak mot NAV, og unner ingen den byrden det er.. Mistet all glede og livslyst, heldigvis tapte de!
Gjest Antarctica Skrevet 1. mars 2014 #31 Skrevet 1. mars 2014 Hadde aldri meldt en venninne! Hadde Sagt at jeg synes det hun gjør er på grensen til umoralsk, og oppfordret henne til å sjekke ut reglene. Vet du Om hun gjør det for å unngå å jobbe? Hvorfor ikke være ærlig og spørre henne? Har selv brukt flere år på å vinne en sak mot NAV, og unner ingen den byrden det er.. Mistet all glede og livslyst, heldigvis tapte de! Men om de tapte, da betyr det jo at du hadde ditt på det tørre. Syns du denne dama fortjener alles penger, bare for å slippe unna byrden det er å havne i sak mot NAV? Hun hat jo selv satt seg i situasjonen, det er jo ikke NAV som krenker henne på noe vis.
Zalosalutt Skrevet 1. mars 2014 #32 Skrevet 1. mars 2014 Jada, jeg "vant", men det er ingen ekte seier når man tar med alle komponentene i regnestykket. For vår del sliter vi økonomisk på grunn av det, måtte ta opp lån etc. Det gjør også noe med deg som person når alt du sier og gjør skal bli vridd og vendt på av advokater. Selv er jeg lett påvirkelig og sliter psykisk etter dette. Dette gjør noe med selvfølelse, samliv, arbeidsevne osv.. Så lenge man kaller seg venninner regner jeg med at man hjelper og støtter hverandre, ikke baksnakker og graver hull i veien for hverandre. HI leverer ingen "beviser", det eneste er at det kanskje er litt shady at bf er der opptil to uker i måneden. Som sagt, jeg ville spilt med åpne kort, spurt henne og gjort henne oppmerksom på evt konsekvenser. Men ville aldri meldt venninnen min..
Gjest Antarctica Skrevet 1. mars 2014 #33 Skrevet 1. mars 2014 Hvis hun stjal fra noen andre, da? Ikke fra NAV, men f eks fra noen i nabolaget? Det et da ikke OK selv om man er "venninner".
Zalosalutt Skrevet 1. mars 2014 #34 Skrevet 1. mars 2014 Har heller ikke sagt at jeg synes det er ok. Les evt svarene mine igjen.
Gjest Antarctica Skrevet 2. mars 2014 #35 Skrevet 2. mars 2014 Jeg har lest svarene dine. Og lojalitet kommer foran lovverk for deg, men inni deg syns du ikke det er ok. Det er i beste fall tvetydig. Derav oppfølgingsspørsmålene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå