Gå til innhold

Dere med hund,spesielt store hunder. Hvordan klarer dere å holde gulvene rene i disse regnfulle dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uansett hva jeg gjør,så blir gulvene mine kjempe skitne så fort. Hva gjør dere for å holde gulvene rene?

Anonymous poster hash: 00ef2...bd0

Skrevet

Klarer det ikke. Vasker de hver kveld før vi legger oss. Så slipper vi å tråkke rundt i sand hver morgen.

Men det er verdt det da. Jeg klager ikke. Vi elsker vår hårete godgutt.

Har du støv på hjernen er det vel ikke vits å ha hund. :-)

Anonymous poster hash: 50c45...5c2

Skrevet

Klarer det ikke. Vasker de hver kveld før vi legger oss. Så slipper vi å tråkke rundt i sand hver morgen.

Skrevet

Har ikke hund selv, men ei venninne har spruteflaske med vann og kluter klar ved døren så hun kan vaske av hunden før den går inn i huset.

Anonymous poster hash: 331c9...22d
Skrevet

Elsker våre hunder. Men,har en baby som skal krype rundt på gulvet. Prøver å holde hundene rene,men det er ikke enkelt. Gleder meg til det blir tørrere ute.

Skrevet

Har ikke hund selv, men ei venninne har spruteflaske med vann og kluter klar ved døren så hun kan vaske av hunden før den går inn i huset.

Det var lurt:)

Skrevet

Klarardet ikkje, har gitt opp:p Har sånn støvmopp ståande som eg går over golvet med kvar kveld, eller evt spruteflaske med grønnsåpe og mopp ståande. Brukar ikkje lang tid på det, for tar ikkje skikkeleg golvvask. Men som sagt klarar ikkje halde golvet reint, sanden er kronisk her uansett:p

Skrevet

Er hunden korthåret funker det. Min er langhåret og det "gjemmer seg" sand i pelsen hans som detter ut når han er tørr. Alternativt dusje han etter hver tur og tørke med håndkle men det tar mye tid. ;-D

Skrevet

Man får jo også kjøpt plast "sko" til hunder som kan brukes når det er vått ute? :)

Skrevet

Er hunden korthåret funker det. Min er langhåret og det "gjemmer seg" sand i pelsen hans som detter ut når han er tørr. Alternativt dusje han etter hver tur og tørke med håndkle men det tar mye tid. ;-D

Vi har en korthåret og en med veldig lang pels. Veldig vanskelig å holde den lange pelsen ren. Prøver å skylle de av i dusjen etter tur,men ikke alltid man rekker det. Ønsker meg en hundedusj i gangen,hehe.

Skrevet

Klarer ikke holde det rent....så jeg må dra over gulvene daglig nå for tiden. Snart skal vi få en rørlegger hit som skal montere opp en utekran utenfor slik at jeg kan spyle hundene og la dem tørke på verandaen i fremtiden. Med små barn så blir man drittlei av all sand og skitt som  følger med disse hundene inn stadig.

Blir også ny hundegård og gjerde rundt tomten nå snart slik at de på generell basis kan være mer utendørs...spesielt i røytetiden.

Anonymous poster hash: 66906...6b0
Skrevet

For oss med store hundar som har mykje pels hjelper det ikkje med "hundesko" ute, all sanden setter seg på HEILE hunden. Bur i Bergen så her er det OFTE våt hund. Han kjem inn, legger seg å sove, så når han er tørr og flytter på seg er det umenneskelege mengder sand som kan ligge igjen der han låg. Skjønne den som vil kor alt kjem ifrå:P

Men er vel litt av sjarmen det også. Hunden rister seg ute før vi kjem inn, men ser ikkje ut til at det hjelper egentleg..

Skrevet

Etter at vi har vært ute, må han ligge å "tørke" nede i gangen. Da slipper han av mesteparten av sanden et sted. Ellers er det å støvsuge flere ganger daglig i hovedetasjen.

Vaske gjør jeg en gang i uka. Skulle gulvene vært rene 24/7 måtte jeg vasket tre ganger daglig og det gidder jeg ikke. :wink: Heldigvis er min så høy at det kun er beina som blir møkkete.

Skrevet

Støvsuger og mopper daglig i de verste periodene :-) Er "sandhelvete" her til tider når møkka tørker og faller i hauger på gulvet der han har ligget :-)

Skrevet

Hundeføner :) virkelig verdt hver krone!!!

Skrevet

Vet hvorfor jeg hater bikkjer....

Anonymous poster hash: ba443...57f
Skrevet

Beklager, kunne ikke dy meg. Vet jo at de er menneskens beste venn (og det er de sikkert også), men klarer ikke være komfortabel med hunder.

Anonymous poster hash: ba443...57f
Skrevet

er det skikkelig vått ute får de tørke i hundesengen foran ovnen, de er flinke og holder seg der til de får beskjed om at de kan gå rundt. Evt ligger de i bur en liten stund til det ikke er helt krise-vått lenger. Vi har små hunder, da, så vi bærer dem fra gangen og til hundeseng/bur. Men det blir allikeveld masse sand og blader, og så fester det seg en og annen kvist i den lange pelsen. :s

Skrevet

Hunden har sin faste plass rett ved terrassedøra. Han har et ganske stort "rede" der, så han kan velge litt hvor han selv vil ligge, men innenfor grenser vi har satt. Slipper kun ut og inn av den døra, og jeg tørker av ham med det samme han kommer inn, og han får ligge på et håndkle oppå plassen sin og få "tørka dritten litt av" før leggetid (da skal han gjennom hele stua, ganga, og ned trappa, og ligge under trappa ved ytterdøren). 

Må likevel vaske minst annenhver dag (helst hver), pga pels, og det er alltid noe sand/gjørmepoter som kommer på gulvene. Har baby som krabber rundt, så må være rent her.

Anonymous poster hash: 2317e...53f
Skrevet

Forresten finnes det regndress til hunder også... Sånn som går nedover beina. Hodet blir vått da. Men det hjelper en del regner jeg med. Hos mine samler sand og søle seg oppover beina og under magen...

Skrevet

Ja, selvfølgelig :-) Glemte å nevne føneren. Den er topp! Bare det å ta seg bryet med å ta den fram hehe.. Da blir det litt mindre sand ;-)

Skrevet

Støvsug og vask hver dag, rent blir det likevel ikke.

Anonymous poster hash: 4217d...38d

Skrevet

Ja, selvfølgelig :-) Glemte å nevne føneren. Den er topp! Bare det å ta seg bryet med å ta den fram hehe.. Da blir det litt mindre sand ;-)

Det er mer praktisk hvis man har en plass utendørs under tak man kan ha den fremme hele tiden hvis temperaturen tillater det.

Hvis man må bære den frem og tilbake er det fort at den ikke blir brukt...

Skrevet

Og NÅ har jeg vasket for kvelden.

Den hårete sandhaugen min ligger og snorker på dyna si. Veldig fornøyd med livet. :-D

Skrevet

Her har vi kongepuddel og han kan bli veldig møkkete når det er skitvær og alt setter seg inni alle krøllene.. Skikkelig irriterende. Men vi tørker av beina hannes med et håndkle og så er det rett inn på badet, så bruker jeg 15min på å dusje og gre han. Det er helt greit å ta seg tid til dette, da slipper jeg å vaske gulvene i hele huset hver eneste dag, samt at jeg får en ren hund.

Men så er det veldig kurant hos oss da vi har ett gjestebad rett innenfor gangen, så det blir ikke så langt hunden må gå før han bli ren, aner ikke hva jeg ville gjort om vi ikke hadde det slik. 

Anonymous poster hash: e2f5e...00e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...